تعیین تکلیف پرونده‌های با حکم تخریب/ انتشار اوراق مشارکت شهرداری

نمایندگان مردم اصفهان در نودویکمین جلسه شورای اسلامی این کلانشهر، مهمترین مسائل، نیازها و مشکلات شهر و شهروندان را مطرح و بررسی کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان مباحثی همچون موانع واردات اتوبوس، لزوم تصویب بسته‌های تشویقی ساخت‌وساز برای جوانان با هدف تسهیل مسیر ازدواج، ضرورت تعدیل بعضی ضوابط در ساخت‌وسازهای شهری، شفافیت و مردمی بودن اعضای شورای ششم، ضرورت ارائه گزارش آخرین اقدامات طرح شفافیت توسط شهردار اصفهان، انتقاد از بنرهای نصب شده در شهر با موضوع رسانه، ضرورت ارائه گزارشی از اجزای اکوسیستم نوآوری شهرداری به شورا و استفاده شهرداری از قرارداد باز با شهرک علمی و تحقیقاتی را مطرح کردند.

لزوم تصویب بسته‌های تشویقی ساخت‌وساز برای جوانان/افزایش اختیارات مدیران مناطق شهرداری

اختصاص اعتبارات قابل توجه برای حمل و نقل عمومی اصفهان / لزوم رفع موانع واردات اتوبوس شهری

محمد نورصالحی، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در نطق پیش از دستور نودویکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، با تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت امام جواد (ع) اظهار کرد: این امام بزرگوار تسلط زیادی به دانش‌های روز داشته است، امام جواد (ع) به‌رغم سن کم، ۱۸ سال امامت امت را برعهده داشت و منشأ خیرات و برکات زیادی بود که جا دارد جوانان مسلمان از ایشان در سیره و سبک زندگی الگوگیری کنند.

وی با گرامیداشت سالروز ازدواج امام علی (ع) و حضرت زهرا (س) افزود: این روز در تقویم به نام «روز ازدواج» ثبت شده است، لذا جا دارد مسئولان در حوزه ازدواج جوانان و کمک به تسریع و تسهیل آن اقدام کنند تا موانع اقتصادی در خصوص معیشت، اشتغال و تأمین مسکن آنان برداشته شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به وضعیت حمل‌ونقل درون و برون شهری تصریح کرد: پس از شیوع کرونا با مشکلاتی در حوزه‌های حمل‌ونقل مواجه شدیم، در این راستا در حمل‌ونقل درون شهری تلاش زیادی برای بهبود کیفیت خدمات و تردد عبور و مرور انجام و در این زمینه توفیقاتی حاصل شده است اما باید ادامه پیدا کند.

وی با بیان اینکه ساخت اتوبوس به دلایل مختلف در کشور کاهش یافته و تولید آن نسبت به نیاز کشور جوابگو نیست، تصریح کرد: موانع اداری نیز بر سر راه واردات اتوبوس وجود دارد که کار را مشکل کرده است.

نورصالحی خاطرنشان کرد: کلانشهرها برای رفع نیازهای خود در این زمینه در تلاش هستند، مدیریت شهری اصفهان نیز سال گذشته و امسال منابع خوبی برای این مهم پیش‌بینی کرده که لازم است با کمک دولت نیاز کشور از طرق دیگر مانند وارد کردن اتوبوس‌های شهری رفع شود.

وی با بیان اینکه حمل‌ونقل بین شهری نیز امروز با مشکلات زیادی روبه‌رو است، ادامه داد: تعداد اتوبوس‌ها به مقصد دیگر شهرها کاهش یافته است، در حالی که در گذشته مردم در کشور با فراوانی اتوبوس برای تردد بین شهری روبه‌رو بودند، در حال حاضر در اوج سفرها قادر به دریافت بلیت نیستند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در حمل‌ونقل هوایی نیز روزانه پروازهای متعددی وجود داشت و کسانی که سفر اداری و تجاری و دانشگاهی داشتند می‌توانستند سریع بلیت تهیه کنند، در حالی که مدتی است در این خصوص مضیقه وجود دارد، به‌طوری که حتی برای ماه‌های آینده نیز تهیه بلیت مشکل شده است.

وی اضافه کرد: از گذشته این ناوگان در اختیار بخش خصوصی بوده است اما مشکلات موجود موجب کاهش توان بخش خصوصی در این زمینه شده و رفع این مشکل بر عهده وزارت راه و شهرسازی است.

لزوم تصویب بسته‌های تشویقی ساخت‌وساز برای جوانان/افزایش اختیارات مدیران مناطق شهرداری

بعضی ضوابط ساخت‌وسازهای شهری باید تعدیل شود

عباس حاج‌رسولی‌ها، رئیس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان در نطق میان دستور نودویکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اصل هفتم قانون اساسی اظهار کرد: بر اساس این اصل، مجلس شورای اسلامی و شوراها از ارکان نظام هستند؛ ابتدای انقلاب نیز امام خمینی (ره) بر لزوم حضور شوراها در کشور تاکید کردند و این یعنی تصمیم‌گیری محلی برای بسیاری از امور؛ بنابراین از نمایندگان مجلس درخواست می‌شود که به این بند قانون اساسی توجه و اختیارات محلی را به شوراها واگذار کنند.

وی با اشاره به اهمیت ازدواج، اشتغال و مسکن افزود: اگر مشکل مسکن رفع شود، به‌تبع آن مسئله اشتغال و سپس ازدواج نیز حل می‌شود، بنابراین به هر سه مورد باید به عنوان یک مجموعه به‌هم پیوسته نگاه کرد.

رئیس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با انتقاد از ضوابط سخت شهرسازی تصریح کرد: بعضی ضوابط ساخت‌وساز باید تعدیل شود، در واقع برای مردمی که مشکل مسکن دارند، یک واحد ۴۰ متری نیز پاسخگو است، در حالی که به لحاظ قانون شهرسازی اجازه ساخت ساختمان با این این متراژ وجود ندارد.

وی ادامه داد: درباره پرونده تخریب آپارتمان‌ها، با مراجعات زیاد مردمی مواجه بودیم که درگیر رأی ماده ۱۰۰ بودند، در این راستا از سال گذشته به‌دنبال راه‌حلی در این خصوص بودیم؛ جلسات زیادی نیز برگزار و در نهایت تصمیم گرفته شد که تبصره‌ای برای این مهم در نظر گرفته شود، لذا از تصمیم جدید اعلام شده در این خصوص باید استفاده کرد تا مشکلات شهروندان در زمینه ساخت‌وساز رفع شود.

حاج‌رسولی‌ها با بیان اینکه در ملاقات‌های مردمی با نارضایتی شهروندان در خصوص کمیسیون ماده ۵ پنج مواجه می‌شویم، گفت: لازم است که در خصوص طرح جامع و تفصیلی بازنگری صورت گیرد تا بخشی از مشکلات مردم در زمینه صدور پروانه رفع شود.

وی افزود: حضرت امام خمینی (ره) ابتدای انقلاب راهکار رفع مشکل مسکن را در مشارکت مردم دیدند، امروز نیز اگر بستر فراهم شود، مردم کمک خواهند کرد، زیرا این مردم همان‌ها هستند که جنگ را اداره و مناطق جنگی را بازسازی کردند.

لزوم تصویب بسته‌های تشویقی ساخت‌وساز برای جوانان/افزایش اختیارات مدیران مناطق شهرداری

لزوم تصویب بسته‌های تشویقی ساخت‌وساز برای جوانان

احمد شریعتی، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان در نطق میان دستور نودویکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن تسلیت فرارسیدن شهادت امام جواد (ع) اظهار کرد: بیست‌وهفتم خردادماه به نام «روز کشاورزی» نام گرفته است، در این روز با اعلام امام راحل، جهاد سازندگی، این نهاد انقلابی برای رسیدگی به مناطق محروم و دورافتاده ایران ایجاد شد.

وی با بیان اینکه «کشاورزی؛ جهش تولید و امنیت غذایی» شعار امسال روز جهاد کشاورزی است، افزود: بخش کشاورزی بیشترین خوداتکایی و بهره‌وری را دارد و با توجه به اهمیت موضوع، توجه به نیازهای قشر کشاورز بسیار مهم است که باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد و در این راستا مدیریتی جهادی صورت گیرد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: امسال به‌دنبال نزول باران رحمت الهی و پیگیری دستگاه‌های متولی، آب در زاینده‌رود جاری شد و کشاورزان نسبت به سال‌های گذشته مشکلات کمتری داشتند اما در ادامه نیاز است که تأمین آب صورت گیرد و دوباره از حقوق این قشر زحمتکش دفاع کنیم.

وی خاطرنشان کرد: مسئولان باید با مدیریت جهادی برخورد با تخلفات و برداشت‌های غیرمجاز در مسیر زاینده‌رود در استان همجوار را پیگیری کنند تا فعالیت‌های لازم برای تکمیل تونل سوم نیز صورت گیرد.

شریعتی با اشاره به اهمیت موضوع امنیت غذایی گفت: در کشاورزی امنیت غذایی یعنی دسترسی همه مردم به غذای کافی و سالم برای داشتن زندگی فعال و سالم است، در این راستا درآمد خانوار از عوامل مهم در تأمین امنیت غذایی محسوب می‌شود، در واقع غذای مصرفی مردم باید از کیفیت بهداشتی برخوردار باشد، چراکه مواد غذایی ناسالم می‌تواند اثرات مخرب از جمله بیماری، تأثیر بر تجارت و اقتصاد و پیامدهای سیاسی برای جوامع و دولت‌ها به همراه داشته باشند.

وی تاکید کرد: جهاد کشاورزی با توجه به توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و تأکیدات رهبر معظم انقلاب نسبت به امنیت غذایی، باید نگرش ویژه‌ای داشته باشد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: موضوع ایجاد آزمایشگاه سنجش مواد غذایی نیز باید دنبال شود تا میزان دقیق کیفیت سموم در مواد غذایی تشخیص داده شود.

وی در بخش دیگری از نطق خود با تبریک سالروز ازدواج امام علی (ع) و حضرت زهرا (س) اظهار کرد: این روز به نام «ازدواج» نام‌گذاری شده است که جا دارد در این روزها به رفع ویژه مشکلات ازدواج جوانان پرداخته شود.

شریعتی گفت: برای تأمین تسهیلات ازدواج جوانان اقدام مناسبی انجام نشده است، در حالی که در اسلام بر ازدواج آسان تاکید شده است اما تاکنون به جز پرداخت یک وام، نتوانسته‌ایم مقدمات اولیه یک زندگی را برای جوانان مهیا کنیم.

وی اظهار کرد: مدیریت شهری باید بسته‌های تشویقی برای گرفتن پروانه و ساخت‌وساز برای جوانان در نظر گیرد تا مقدمات ازدواج و فرزندآوری فراهم شود.

لزوم تصویب بسته‌های تشویقی ساخت‌وساز برای جوانان/افزایش اختیارات مدیران مناطق شهرداری

شهردار اصفهان گزارش آخرین اقدامات طرح شفافیت را ارائه کند

علی صالحی، عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان نیز با اشاره به طرح مصوب ساماندهی مساعدت‌ها به نهادهای غیردولتی اظهار کرد: گزارش نهایی آئین‌نامه که جمع‌بندی کمیسیون تلفیق بود، تهیه نشده است، ضمن اینکه دو یا سه لایحه خارج از این روال آمده است و قرار شد درخواست‌هایی که به سمت شهرداری می‌آید، در کمیته بررسی و سپس به لایحه تبدیل شود.

وی با اشاره به طرح حمایت از خدمات و اقدامات دانش‌بنیان افزود: گزارشی از آخرین اقدامات شهرداری درباره این طرح نداریم؛ طبق قانون، شهرداری هر شش ماه یک‌بار باید به شورا گزارش می‌داد که سال گذشته گزارشی نداشتیم و امسال نیز تاکنون گزارشی دریافت نکرده‌ایم.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به طرح شفافیت تصریح کرد: بخش‌هایی از طرح اجرا شده و بخش‌هایی نیاز به زمان بیشتری داشته است، لذا از شهردار اصفهان و مسئولان مربوط درخواست داریم گزارشی از آخرین اقدامات انجام شده در کمیسیون تلفیق ارائه دهند.

وی با اشاره به طرح تحقیق و تفحص از شهرک شهید کشوری خاطرنشان کرد: در جریان آخرین پاسخ شهرداری نیستیم و امیدواریم هرچه زودتر پاسخ شهرداری ارائه و جمع‌بندی شود، همچنین اقدام قضائی مجموعه حقوقی شورا و شهرداری صورت گیرد تا گزارش مربوط به دستگاه قضا ارسال و نتیجه آن به مردم اعلام شود.

صالحی ادامه داد: پس از گذشت سه ماه از سال ۱۴۰۲، مسئله حسابرسی تفریغ بودجه سال ۱۴۰۰ به دست شورا نرسیده است، بنابراین باید قبل از پایان مهلت قانونی در تمدید دوم این گزارش ارائه شود.

وی با اشاره به فرایندهای بودجه‌ای گفت: منتظر هستیم متمم و تفریغ بودجه ۱۴۰۱ در موعد مقرر تحویل شود، همچنین اصلاح بودجه سال ۱۴۰۲ و آغاز فرایندهای بودجه ۱۴۰۳ اعلام شود تا شورا در جریان روند کار قرار گیرد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به زمان‌بندی کلنگ‌زنی پروژه‌های سه ماهه اول و دوم گفت: یک مرحله کلنگ‌زنی پروژه هفته گذشته داشتیم، اگر زمان‌بندی کلنگ‌زنی‌ها شش‌ماهه تعیین شود، اعضای شورا در جریان زمان‌بندی آغاز پروژه‌های جدید سال جاری قرار خواهند گرفت.

وی با اشاره به لوایح بررسی شده در صحن شورا اظهار کرد: لایحه نخست، مربوط به تفویض اختیار شهردار اصفهان به مدیران مناطق بود که بتوانند بندهای اجرایی بند «ت» تبصره ۶ بودجه ۱۴۰۲ را اجرایی کنند.

وی ادامه داد: امروز با مسئله جدی در خصوص آرا قطعی تخریب غیرقابل اجرای صادر شده در کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ روبه‌رو هستیم که مشکلاتی برای شهروندان ایجاد کرده است، در این راستا با تدبیر صورت گرفته، در مواردی که اصول ساختمانی، فنی و بهداشتی را رعایت کنند، در چارچوب مصوب و ابلاغی از سوی وزارت کشور، این امکان وجود دارد که آرای تخریب تبدیل به جریمه شود که مهلت زمانی برای آن تأمین شده است.

وی افزود: با توجه به حجم پرونده‌ها و گره‌گشایی که می‌توان از پرونده‌های منتهی به سال ۱۴۰۰ دارای رأی قطعی تخریب انجام داد، لازم بود در یک بازه زمانی کوتاه در همه مناطق شهری کمیته‌های مربوط شکل گیرد تا پرونده‌ها تعیین تکلیف شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: نیاز بود اختیارات تصمیم‌گیری از جانب شهردار به مدیران مناطق تفویض شود که با لایحه امروز و موافقت شورا با اصل و دو فوریت آن، مدیران مناطق شهرداری می‌توانند فرایند آغاز شده را ادامه دهند تا بخش زیادی از پرونده‌های بلاتکلیف دارای رأی تخریب قطعی در کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ تا چند ماه آینده تعیین تکلیف شود.

وی ادامه داد: امروز همچنین روند بررسی لایحه دو فوریتی اجازه انتشار اوراق مشارکت به مبلغ ۲,۸۰۰ میلیارد تومان از جانب شهرداری با تضمین ۵۰ درصدی اصل و سود توسط دولت را داشتیم، با توجه به ظرفیت قانون بودجه ۱۴۰۲ برای انتشار بالغ بر ۱۸ هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت با تضمین ۵۰ درصدی دولت، امیدواریم موافقت شورا با دو فوریت و اصل لایحه، زمینه‌ساز تأمین بخش قابل توجهی از هزینه‌های قطار شهری در سال جاری باشد.

صالحی با اشاره به تکمیل لایحه اهدای سه جایزه نقدی به بخش مدیریت شهری جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ‌بهایی گفت: مصوبه قبلی شورا با توجه به استقبال فعالان حوزه دانش‌بنیان نیاز به ارتقا داشت، لذا شورا با اهدای چهار جایزه به مبلغ ۵۵۰ میلیون تومان به طرح‌های برگزیده بخش مدیریت شهری این جشنواره موافقت کرد که امیدواریم دستاوردهای این طرح‌های خوب علمی و پژوهشی در مدیریت شهری جاری و ساری شود.

لزوم تصویب بسته‌های تشویقی ساخت‌وساز برای جوانان/افزایش اختیارات مدیران مناطق شهرداری

پاکی، شفافیت و مردمی بودن از افتخارات شورای ششم است

مجید نادرالاصلی، رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: هفته گذشته چند نکته را در قالب نطق به‌صورت خلاصه عرض کردم که در آن دستاوردی نداشته‌ایم، اما باید بگویم پاکی، شفافیت، مردمی بودن و توجه به حقوق مردم از افتخارات شورای ششم است و همین بس که پس از دو سال احساس می‌کنیم با مردم هستیم و در رفتار، گفتار و کردار خود پاکی و صداقت داریم؛ این بهترین افتخار برای ما است.

وی افزود: از بیرون استقبال‌هایی از مطالب من شد، اما امیدواریم به این موارد چندان توجه نکنیم و بر اساس تکلیف عمل کنیم.

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: باز هم این نکته را عرض می‌کنم که شهردار اصفهان باید توجه جدی‌تری به گره‌های مدیریت شهرداری و شهر داشته باشد و منهای کارهای تبلیغاتی و رسانه‌ای، مردم و ما را نسبت به اقدامات کلان مدیریتی یاری کند.

وی ادامه داد: ما فرصتی را برای ارائه گزارش شهردار در صحن شورا ایجاد می‌کنیم و این مسئله مهمی است.

نادرالاصلی افزود: از ناحیه دوستان این احساس را داریم که نسبت به تذکر یا انتقاد ما دلگیر هستند، از همه مدیران شهرداری می‌خواهم که این مطالب را به عنوان تذکرات مشفقانه تلقی کنند نه از روی احساس حب و بغض شخصی؛ رئیس شورا نیز این موضوع را به دوستان تفهیم کند، زیرا اگر انتقادات گفته شود، نتیجه خواهد داشت.

لزوم تصویب بسته‌های تشویقی ساخت‌وساز برای جوانان/افزایش اختیارات مدیران مناطق شهرداری

انتخاب محتوا برای تبلیغات شهری با دقت بیشتری انجام شود

محمدرضا فلاح، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه خبرنگاران از اقشار تأثیرگذار، کم توقع و ایثارگر هستند که با شجاعت حقیقت را مطرح می‌کنند، اظهار کرد: به‌تازگی کمیته فرهنگ شهروندی ناآگاهانه و بدون تدبیر بنرهایی در سطح شهر منتشر و خاطر خبرنگاران و مدیران رسانه را مکدر کرده است، انتظاری که از کمیته شهروندی داریم این است که در ارائه و انتخاب مطالب دقت بیشتری داشته باشند.

وی افزود: در زمینه‌های مختلف باید مطالب اثرگذار برای ارتقای شهر و شهروندی ارائه و از روایات و احادیث و جملات ائمه اطهار و بزرگان استفاده شود، این در حالی است که مطالبی که در سطح شهر منتشر می‌شود، جز به حاشیه بردن نتیجه دیگری ندارد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: رسانه خوب نه تنها شایعه نمی‌کند، بلکه آگاه می‌کند، نه تنها پنهان نمی‌کند، بلکه شفاف‌سازی می‌کند، رسانه دلسوز گزینشی عمل نمی‌کند، نکته‌سنجی می‌کند، امیدآفرینی و اعتمادسازی می‌کند، بنابراین کمیته فرهنگ شهروندی باید از خبرنگاران و رسانه‌ها عذرخواهی کنند.

گزارشی از اجزای اکوسیستم نوآوری شهرداری به شورا ارائه شود

مصطفی نباتی‌نژاد، رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان در حاشیه بررسی لایحه اهدای جوایز نقدی در هفدهمین دوره جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی (حاکی از پیشنهاد اهدا جایزه به دو تیم برنده در رتبه سوم) اظهار کرد: اکوسیستم نوآوری شامل اجزایی مانند سرمایه‌گذاری خطر پذیر، فضاهای کار اشتراکی و توسعه فضاهای کسب‌وکار است.

وی با تاکید بر اینکه سازمان فرهنگی در نظر دارد تعدادی از فرهنگسراها را به فعالیت مراکز کار اشتراکی اختصاص دهد، افزود: باید این اکوسیستم در قالب بسته‌ای و با ارائه گزارش به اعضای شورای شهر معرفی شود.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: تاکنون از این مهم غفلت شده است و ستاد مرکزی سیاست‌گذاری راهبردی و متمرکز روی این موضوع انجام نداده است، همین موضوع موجب شده است اقدامات ما در حوزه نوآوری چند پاره و هر بخش از آن در یک سازمان و اداره‌های مختلف شهرداری انجام شود، از این‌رو درخواست می‌کنم این گزارش در کمیسیون تلفیق یا کمیسیون خدمات شهری ارائه تا به این موضوع پرداخته شود.

گزارشی از اجزای اکوسیستم نوآوری شهرداری به شورا ارائه شود

شهرداری از قرارداد باز با شهرک علمی و تحقیقاتی استفاده کند

فرزانه کلاهدوزان، عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان نیز اظهار کرد: دانشگاه‌ها در دنیا به دانشگاه‌های نسل چهارم که حل کننده مسائل جامعه هستند، تبدیل شده‌اند.

وی افزود: اینکه شهرداری اصفهان داوطلبانه به این فرایند ورود کرده است، قابل ارزش است.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: شهرداری قرارداد باز با شهرک علمی و تحقیقاتی دارد که از این ظرفیت استفاده نمی‌شود، لذا نیازمند اطلاع‌رسانی این ظرفیت به سازمان‌ها و زیرمجموعه‌های شهرداری هستیم تا از آن بهره مند شوند، اگر به این ظرفیت توجه شود، از یک‌سو کار در شهرداری سرعت می‌گیرد و از سوی دیگر اقتصاد شرکت‌های دانش‌بنیان نیز شکل خواهد گرفت.

لزوم تصویب بسته‌های تشویقی ساخت‌وساز برای جوانان/افزایش اختیارات مدیران مناطق شهرداری

دفترچه عوارض و محاسبات تراکم روی سیستم‌های مناطق شهری بارگذاری شود

احمدرضا مصور، رئیس کمسیون پایش و نظارت بر مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: دفترچه عناوین عوارض و محاسبات تراکم با تغییرات کاهنده‌ای تصویب شده است، لذا درخواست می‌کنیم که حداکثر تا فردا روی سیستم‌های مناطق بارگذاری شود تا از این پس بحث علی‌الحساب نداشته باشیم، زیرا علی‌الحساب برای سیستم سم مهلکی است.

وی افزود: مشاهده می‌شود که بعضی مناطق برای ارسال پرونده به ماده ۱۰۰ و رأی شایسته وجه دریافت می‌کنند که بعضی از آن علی‌الحساب و برخی شکل دیگری دارد، البته این بحث چندی پیش در کمیسیون سلامت اداری مطرح شد که عنوان درخواست شهرداری از آن حذف شود، به هر ترتیب کمیسیون ماده ۱۰۰ قانونی و شبه قضائی است اما محلی برای برخی تخلفات شده است.

رئیس کمسیون پایش و نظارت بر مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: تعدادی از کارکنان شهرداری که مأمور بودند و برگشتند، بلاتکلیف مانده‌اند، در این راستا از کمیته منابع انسانی شهرداری درخواست می‌شود که تکلیف این افراد را روشن کند.

وی با تاکید بر لزوم دقت در تغییرات ساختاری شهرداری گفت: به‌تازگی می‌شنویم که فلان سازمان می‌خواهد شرکت تأسیس کند یا فلان معاونت می‌خواهد اداره‌ای را تغییر دهد؛ هر نوع تغییری که در معادلات ساختاری شهرداری ایجاد شود، باید با اطلاع شورا باشد.

مصور با بیان اینکه ایستادن در مقابل نفوذ افرادی که برابر تصمیم‌های قانونی ایستاده‌اند، بسیار مهم است، گفت: در دوره قبل، در یک پرونده مربوط به ساخت‌وساز مدیری اعمال نفوذ کرده که نتیجه آن رأی مبتنی بر تخریب برای یک شهروند بوده است؛ پیگیری‌ها انجام شده و مهندس ناظر عنوان می‌کند که امکان اجرای رأی نیست اما به دلیل شجاعت نداشتن مدیر منطقه، نفوذ دوباره صورت گرفته و این بار اعلام کرده‌اند که ستون را خراب کنید و دیوار را خراب نکنید.

وی ادامه داد: قانون هرچه می‌گوید باید اجرا شود، زمانی که یک شهروند نمی‌خواهد به کسی باج بدهد و قانون با او است، نباید زندگی او را خراب کنیم؛ زیاد می‌شنویم که همکاران، جرئت تصمیم‌گیری قانونی ندارند و نتیجه آن به زحمت افتادن مردم است.

کد خبر 667879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.