خدمت‌رسانی بیمه سلامت به ۶۰۰ هزار نفر از روستاییان، عشایر و شهرهای کوچک

مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان در خصوص آمار خدمت‌رسانی به افراد تحت پوشش این بیمه توضیحاتی را ارائه داد.

محمدحسین صفاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه بسیاری از مردم از خدمات بیمه سلامت اطلاع ندارند و رسانه‌ها لازم است برای آشنایی آن‌ها با خدماتی که ارائه می‌شود قدمی بردارند، اظهار کرد: در استان اصفهان در هر شهرستانی شعب اداره بیمه سلامت وجود دارد، همچنین در دفاتر پیشخوان منتخب شهر اصفهان نیز خدمات ارائه می‌شود. مردم می‌توانند به دفاتر پیشخوان طرف قرارداد سازمان بیمه سلامت در شهر اصفهان مراجعه کنند.

وی افزود: توافق کردیم که افراد تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی برای دریافت خدمات بیمه سلامت دیگر به ما مراجعه نکنند، زیرا در راستای همکاری خوبی که با تأمین اجتماعی وجود دارد، این افراد می‌توانند به مدیریت درمان تأمین اجتماعی مراجعه کنند و آن‌ها فاکتورها را جمع‌آوری می‌کنند و به کارگروه هفتگی بیمه سلامت، ارائه می‌دهند و در ادامه مراحلی که باید برای خدمت‌رسانی طی شود، انجام می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان با اشاره به برگزاری کمیته استانی بیماران خاص و صعب‌العلاج تصریح کرد: کمیته امداد امام (ره)، تأمین اجتماعی، استانداری، نماینده معاونت درمان، معاونت غذا و دارو و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط در این کمیته حضور دارند و هر هفته این فاکتورها و داروها را بررسی می‌کنند و پس از آن نیز پرداخت‌ها انجام می‌شود.

صفاری خاطرنشان کرد: لازم است بدانیم دفاتر پیشخوان مدارک را جمع‌آوری می‌کنند، همان خدماتی که در بیمه سلامت ارائه می‌شود در دفاتر پیشخوان طرف قرارداد نیز ارائه می‌شود تا مردم مجبور نباشند، به اداره کل بیایند و می‌توانند مدارک خود را به دفاتر پیشخوان نزدیک منزل ارائه کنند.

وی درخصوص وضعیت بیمه شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت اظهار کرد: عشایر، روستاییان و تمام ساکنان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت به صورت رایگان بیمه‌شده بیمه سلامت هستند، مگر آنکه خودشان مشغول به کاری باشند و بیمه تأمین اجتماعی داشته باشند، اما افرادی که بیمه ندارند، به‌صورت رایگان بیمه شدند.

مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان درباره افراد تحت پوشش بیمه سلامت در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت، عشایر و روستاییان اضافه کرد: جمعیت این صندوق در استان اصفهان در حال حاضر حدود ۶۰۰ هزار نفر است و خدماتی که به آن‌ها ارائه می‌شود، هیچ تفاوتی با سایر بیمه‌شدگان ندارد.

کد خبر 667788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.