پرمصرف‌ترین و پرهزینه‌ترین داروهای استان اصفهان مشخص شد

مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان با بیان اینکه انسولین‌های قلمی پرهزینه‌ترین داروهای تجویزی در سال ۱۴۰۱ بوده است، گفت: داروهای متفورمین، آسپرین، آتورواستاتین، لوزارتان و لووتیروکسین، پرمصرف‌ترین داروها در استان اصفهان بوده است.

محمدحسین صفاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه انسولین‌های قلمی پرهزینه‌ترین داروهای تجویزی در سال ۱۴۰۱ بوده است، اظهار کرد: داروهای متفورمین، آسپرین، آتورواستاتین، لوزارتان و لووتیروکسین، پرمصرف‌ترین داروها در استان اصفهان بوده است.

وی افزود: میانگین هزینه نسخ دارویی در سال ۱۴۰۱ در استان اصفهان ۱۶۳ هزار تومان بوده است.

مدیر کل بیمه سلامت استان اصفهان با اشاره به اجرای طرح دارویار از ابتدای تیرماه ۱۴۰۱ و افزایش میانگین هزینه‌های دارویی، افزود: تا خردادماه ۱۴۰۱ و قبل از اجرای طرح دارویار میانگین هر نسخه دارویی ۱۰۰ هزار تومان بوده است که بعد از اجرای طرح و با افزایش هزینه‌های دارویی این میانگین در اسفندماه ۱۴۰۱ به بیش از ۲۰۰ هزار تومان برای هر نسخه رسید؛ در این خصوص افزایش صددرصدی هزینه‌های دارویی را برای بیمه‌ها شاهد هستیم، البته پرداختی از جیب مردم افزایشی نداشته است.

وی خاطرنشان کرد: میانگین تعداد اقلام دارویی نسخ الکترونیک در استان اصفهان در سال ۱۴۰۱، ۳.۶ قلم دارو است که مطابق میانگین اقلام کشوری است.

کد خبر 668279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.