پوشش ۹۰ درصدی تعرفه عمومی درمان ناباروری توسط بیمه‌ها

مدیر گروه سلامت خانواده و جمعیت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به تحت پوشش بیمه قرارگرفتن درمان ناباروری گفت: بیمه‌ها در مراکز دولتی سطح سه درمان ناباروری، بالغ بر ۹۰ درصد تعرفه عمومی درمان را پوشش می‌دهند.

مرجان مشکاتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان تعریفی از ناباروری اظهار کرد: به‌طور کلی ناباروری به دو دسته ناباروری اولیه و ناباروری ثانویه تقسیم می‌شود؛ ناباروری اولیه زمانی است که یک زن تجربه بارداری ندارد یعنی تجربه آزمایش مثبت حاملگی را نداشته است، همچنین ناباروری ثانویه زمانی است که یک زن تجربه یک بار تست مثبت بارداری را داشته است.

وی افزود: تعریف دیگر ناباروری بر اساس سن زنان و مدت زمانی است که زوجین برای بارداری اقدام کرده‌اند، اگر زنان بالای ۳۵ سال به مدت شش ماه و زنان زیر ۳۵ سال به مدت یک سال پس از اقدام به باروری نتیجه‌ای دریافت نکنند، باید برای تشخیص و رفع علت ناباروری به پزشک مراجعه کنند.

مدیر گروه سلامت خانواده و جمعیت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به مراکز پوشش و درمان ناباروری در اصفهان تصریح کرد: یک مرکز دولتی در بیمارستان شهید بهشتی به نام مرکز درمان ناباروری حضرت مریم و دو مرکز خصوصی واقع در بیمارستان میلاد و مرکز درمان ناباروری خیابان مشتاق وجود دارد که به صورت تخصصی روی مسئله ناباروری کار می‌کنند.

وی درباره اقدامات اولیه برای درمان ناباروری گفت: تشخیص و درمان ناباروری سه سطح دارد، سطح اول مراجعانی هستند که به پزشک عمومی و مراکز بهداشتی مراجعه می‌کنند و اقدامات اولیه را انجام می‌دهند که در صورت نتیجه نگرفتن و ناکافی بودن درمان، به سطح دو و در نهایت به سطح سه که درمان تخصصی را شامل می‌شود، ارجاع می‌شوند.

مشکاتی در پاسخ به این سوال که آیا بیمه، هزینه درمان یک زوج نابارور را پوشش می‌دهد یا خیر؟، اضافه کرد: اتفاق خوبی که در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت رخ داد این بود که درمان ناباروری تحت پوشش بیمه قرار گرفت و زوجین می‌توانند تا ۴۹ سالگی در طول یک سال از سه دوره خدمات ناباروری تحت پوشش بیمه استفاده کنند. بیمه‌ها در مراکز دولتی سطح سه درمان ناباروری بالغ‌بر ۹۰ درصد تعرفه عمومی درمان را پوشش می‌دهند.

وی با اشاره به تسهیلات فراهم شده برای زوج‌های نابارور گفت: علاوه‌بر اینکه بیمه‌ها مکلف هستند خدمات درمانی زوجین نابارور را پوشش دهند، شرایطی فراهم شده است تا تسهیلاتی به میزان ۵۰۰ میلیون ریال با اقساط ۶۰ ماهه و کارمزد چهار درصد برای درمان ناباروری به زوجین اختصاص داده شود.

مدیر گروه سلامت خانواده و جمعیت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به مراحل دریافت تسهیلات درمان ناباروری خاطرنشان کرد: در ابتدا زوجین به بیمارستان بهشتی مراجعه و توسط متخصصان مربوطه معاینه می‌شوند، مدارک موجود بررسی و در صورت نیاز به تسهیلات به معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و معاونت درمان معرفی می‌شوند و در نهایت این زوجین به بانک مربوطه معرفی می‌شوند تا تسهیلات را دریافت کنند؛ مراحل دریافت تسهیلات از بانک همچون سایر تسهیلات بانکی مستلزم صرف وقت کافی است، اما سعی شده است شرایطی فراهم شود که روند رسیدگی را سرعت بخشد.

کد خبر 666711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.