کلسترول مضر چه تاثیری بر بیماری‌های قلبی دارد؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که کلسترول مضر خطر بروز بیماری‌های قلبی را افزایش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان استرالیایی به منظور بررسی تأثیر نوعی از کلسترول مضر که لیپوپروتئین نام دارد بر احتمال بروز بیماری‌های قلبی، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، ۶۰۷ فرد بالای ۶۰ سال مبتلا به بیماری عروق کرونر قلب را به مدت ۱۶ سال مورد ارزیابی قرار دادند. در این دوره زمانی، ۳۹۹ رویداد قلبی عروقی رخ داد.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که سطح لیپوپروتئین افرادی که چندین بار درگیر بیماری‌های قلبی شده بودند، ۱۳۰ میلی‌گرم در لیتر بود در حالی که این میزان در میان افرادی که بیمار نشده بودند ۱۰۵ میلی‌گرم در لیتر بود. افرادی با بالاترین میزان لیپوپروتئین بیشتر از دیگران در معرض خطر ابتلاء به بیماری عروق کرونر قلب قرار داشتند.

محققان به این نتیجه رسیدند که افزایش سطح لیپوپروتئین یک عامل خطر برای بروز بیماری‌های قلبی مکرر در میان افراد بالای ۶۰ سال است. داروهای رایج برای درمان کلسترول مضر نیز در این زمینه تأثیرگذار نیست. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا (CDC) اعلام کرده است که لیپوپروتئین در دیواره رگ‌های خونی رسوب می‌کند، خطر لخته شدن خون و التهاب را افزایش می‌دهد و متعاقباً منجر به باریک شدن دریچه آئورت قلب می‌شود.

نتایج این مطالعه در مجله Current Medical Research & Opinion منتشر شده است.

کد خبر 667258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.