لتونی میزبان چراغ‌های راهنمایی هوشمند / رونمایی سنگاپور از زیرساخت‌های دیجیتال شهری

جدیدترین خبرهای شهرهای جهان ایمنا را در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، «لتونی میزبان چراغ‌های راهنمایی هوشمند»، «تبدیل ترامواهای شهر بلژیکی به باغ‌های متحرک»، «رونق اقتصادی بریتانیا با احداث زیست‌پذیرترین محله منچستر»، «رونمایی سنگاپور از زیرساخت‌های دیجیتال شهری»، «شفافیت مدیریت شهری تورنتو با حمایت بومیان»، «راهکارهای کاهش ترافیک در پورتوی پرتغال» و «طرح ضربتی پایتخت کرواسی برای کاهش ۷۰ درصدی مصرف انرژی» را در این بسته خبری مدیریت شهرهای جهان ایمنا بخوانید.

لتونی میزبان چراغ‌های راهنمایی هوشمند

مدیران لیپایای لتونی به‌تازگی عملکرد چراغ‌های راهنمایی نصب‌شده در تقاطع‌های شهری را تغییر داده و از این طریق توانسته‌اند میزان تخلفات رانندگی را در معابر شهری به حداقل برسانند. در واقع، چراغ‌های راهنمایی جدید به روش هوشمند تخلفات خیابانی را شناسایی و با ارسال داده‌هایی به مرکز پردازش داده‌ها، نیروهای پلیس را از شرایط آگاه می‌کند که اقدام زودهنگام این افراد، سایر کاربران را به جلوگیری از ایجاد اختلالات مشابه در عبور و مرور سوق می‌دهد.

هوشمندسازی چراغ‌های راهنمایی و رانندگی تقاطع‌ها، علاوه بر کاربرد ذکرشده، به مأموران راهنمایی و رانندگی در کشف توقف‌های احتمالی خودروها در معابر مختلف شهری، پیچیدن بیجای خودروها، رانندگی در مسیر اشتباه یا خیابان‌های یکطرفه و رانندگی بدون داشتن گواهینامه کمک می‌کند و آن‌ها را به متوقف کردن فرد متخلف و اعمال جریمه‌های سنگین سوق می‌دهد.

چراغ‌های قرمز لیپایا مجهز به اینترنت پرسرعت ۴G است و امکان نصب آن‌ها در تمام تقاطع‌های شهری وجود دارد و نکته قابل‌توجه این‌که حفظ حریم خصوصی افراد در ارائه داده‌ها در اولویت طراحی آن‌ها بوده است.

تبدیل ترامواهای شهر بلژیکی به باغ‌های متحرک

آنتورپ بلژیک در راستای تحقق ایده سبزسازی شهر با تبدیل ترامواهای خود به باغی متحرک، شهروندان را از مزایای فضای سبزی جذاب، شگفت‌انگیز و مفرح در سطح شهر برخوردار می‌کند. به این ترتیب تمام فضاهای داخلی ترامواهای خط یک ناحیه مرکزی شهر به باغی تبدیل شده که گیاهان آن از سقف و پنجره‌ها آویزان است. این اقدام غیرمعمول بخشی از ابتکار «محله‌ای غرق در شکوفه‌ها» است که با هدف الهام‌بخشیدن به ساکنان برای کاشت گل و گیاهان در فضای اطراف خانه و محل کار خود برای مشارکت در ایجاد محیطی سبزتر و سالم‌تر توسط شورای منطقه‌ای آنتورپ به مرحله اجرا درآمده است.

هدف این است که شهروندان پس از ورود به دنیای سرسبز ترامواها در شهر به این فکر کنند زمانی که یک متروی ۳۵ متری می‌تواند به جنگلی خیالی و روح‌بخش تبدیل شود، پس امکان سبزسازی خانه‌ها و محل کار آن‌ها نیز وجود دارد. ساکنان نواحی مرکزی آنتورپ همچنین می‌توانند برای دریافت باغ‌نماها، ستون‌های سبز با گیاهان بالارونده و خودرو، درخت‌کاری در محله‌های خود و دریافت نهال برای کاشتن از شهرداری منطقه به‌صورت رایگان اقدام کنند.

رونق اقتصادی بریتانیا با احداث زیست‌پذیرترین محله منچستر

مدیران منچستر انگلستان طی دو دهه گذشته اقدامات متعددی را برای اولویت بخشیدن شهروندان بر خودروها در منطقه آنکتس اعمال کرده و کوشیده‌اند بیش از هر مورد دیگری بر تشویق مردم به اتخاذ سفر سبز و حمایت از رویکردهای پایدار شهری از این طریق تمرکز کنند. این اقدام به‌عنوان سومین مرحله از رویکردهای مدیران منچستر برای نوسازی آنکتس با هدف تبدیل آن به قلب سبز شهر و افتتاح هزار و ۵۰۰ خانه مسکونی جدید در منطقه اعمال خواهد شد و احداث سازه‌های اداری متعددی را نیز به دنبال خواهد داشت.

برنامه‌ریزان منچستر پیش‌بینی کرده‌اند که این پروژه تا پایان سال ۲۰۲۴ به پایان برسد و پس از آن، آنکتس به یکی از زیست‌پذیرترین مناطق جهان تبدیل شود که این امر به سهم خود می‌تواند ظهور سرمایه‌گذاران پرآوازه دنیا و رونق اقتصادی را به دنبال داشته باشد.

بدیهی است که احداث قطب حمل‌ونقل آنکتس از یک سو و توسعه فضاهای عمومی با اهداف مختلف در آن از سوی دیگر می‌تواند مانند الگویی برای مدیران سایر شهرهای جهان باشد تا در طراحی‌های خود، مالکیت مردم را بر مناطق نسبت به خودروها افزایش دهند و از این طریق، نه‌تنها به بهبود زیست‌پذیری شهرها کمک کنند، بلکه انتشار کربن و سایر گازهای آلاینده را کاهش دهند.

رونمایی سنگاپور از زیرساخت‌های دیجیتال شهری

سنگاپور از تداوم سرمایه‌گذاری‌های پیش از تقاضا و برنامه‌ریزی‌های خود روی کل زیرساخت‌های دیجیتال شامل زیرساخت‌های سخت‌افزاری، زیرساخت‌های فیزیکی- دیجیتالی و زیرساخت‌های نرم‌افزاری خبر داد تا اطمینان حاصل کند با آمادگی کامل به پیشواز آینده می‌رود.

سازمان توسعه رسانه این دولت‌شهر در همکاری با خدمات وب آمازون یک مرکز نوآوری مشترک راه‌اندازی کرده است که طبق ادعای آن در نوع خود نخستین مرکز در جنوب شرقی آسیا و یکی از نخستین زیرساخت‌های دیجیتالی برنامه‌ریزی‌شده در جهان است که فصل بعدی رشد کشور را تأمین می‌کند. این فضای فیزیکی با وجود آزمایشگاه‌های تخصصی از جمله واقعیت مجازی و واقعیت افزوده (AR/VR)، اینترنت نسل پنجم (5G) و امکانات تست قابلیت استفاده، یکی از سکوهای پرتاب پیشرو برای شرکت‌ها و استارت‌آپ‌ها در منطقه محسوب می‌شود و سازمان‌های سراسر آسیای جنوب شرقی به یکدیگر متصل می‌کند.

سنگاپور همچنین قصد دارد با تمرکز بر نواحی نوپا و مرزی‌تر از فرصت‌های آینده بهره‌مند شود و در این راستا چشم‌انداز ایمن کوانتومی خود را طی ۱۰ سال آینده ارتقا دهد، زمینه‌های خودمختاری فراگیر خود را پایه‌گذاری کند، به ایجاد اکوسیستم نوپا برای نرم‌افزارهای پایدار و سبز بپردازد و با فعال کردن خدمات ماهواره‌ای در مدار پایین زمین در صنایع کلیدی خود از راه‌حل‌های نوآورانه بهره ببرد.

شفافیت مدیریت شهری تورنتو با حمایت بومیان

جوامع بومی تورنتو در کانادا به‌زودی پاداش‌هایی را برای ارائه رویکردهای مناسب به مدیران در راستای بهبود تغییرات اقلیمی دریافت خواهند کرد که به دنبال آن، شفافیت مدیریت شهری نیز بهبود قابل‌توجهی را تجربه خواهد کرد. حمایت مالی تورنتو از جوامع بومی به ازای مشارکت در کاهش تغییرات اقلیمی از طریق اجرای پروژه‌ها و ارائه رویکردهایی با هدف کاهش انتشار کربن و به دنبال آن، به حداقل رساندن تغییرات اقلیمی ۲۰ هزار دلار خواهد بود که مدیران امیدوار هستند در پی این اقدام، محیط زیست شهری بهبود قابل‌توجهی را تجربه کند، ضمن این‌که تحقق اهداف صفر انتشار کربن تا سال ۲۰۴۰ در رأس اهداف برنامه‌ریزان شهر برای اجرای رویکرد جدید قرار دارد.

اعضای جامعه بومی و گروه‌های داوطلب اهل تورنتو موظف هستند برای دریافت پاداش ۲۰ هزار دلاری به همکاری با نهادهای غیردولتی شهری بپردازند و رویکردهایی را برای به حداقل رساندن انتشار کربن ارائه دهند که اجرای آن‌ها بتواند در مبارزه با تغییرات اقلیمی اثربخش باشد.

علاوه بر این، مدیران تورنتو در نظر دارند از طریق اقدام جدید پیوند خود را با شهروندان محکم‌تر کنند که این امر به سهم خود می‌تواند به شفافیت مدیریت شهری و ایجاد اعتماد دوطرفه منجر شود و در نهایت، تشویق مردم را به اتخاذ سبک زندگی سالم با هدف به حداقل رساندن انتشار گازهای آلاینده و تغییرات اقلیمی را به دنبال داشته باشد.

راهکارهای کاهش ترافیک در پورتوی پرتغال

مدیران پورتو از وقوع یک انقلاب عظیم در حمل‌ونقل شهری در آینده نزدیک خبر داده و مدعی شده‌اند روش‌های پایداری را جایگزین استفاده از وسایل‌نقلیه موتوری برای عبور و مرور شهروندان خواهند کرد. در واقع این افراد در تلاش هستند از طریق بهبود سامانه‌های حمل‌ونقل شهری و زیرساخت‌های تردد سبز، وابستگی شهروندان را به عبور و مرور از طریق وسایل نقلیه موتوری، به‌ویژه خودروهای شخصی، به حداقل برسانند.

پورتو شهری باستانی با زیرساخت‌های قدیمی به‌شمار می‌رود که بخش اعظم معابر آن برای تردد وسایل نقلیه طراحی شده است و در آن، کمترین فضا برای توسعه مسیرهای دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی وجود دارد. اگرچه این شهر از سامانه حمل‌ونقل عمومی بسیار پیشرفته‌ای برخوردار است، با این حال همچنان خودروهای شخصی مالکیت معابر شهری را از آن خود کرده‌اند که این امر ضرورت تغییر ذهنیت مردم نسبت به شیوه‌های عبور و مرور خود در شهر را در رأس اهداف مدیران برای ایجاد پایداری قرار داده است.

برنامه‌ریزان پورتو در این راستا در نظر دارند به توسعه یک خط حمل‌ونقل برای اتوبوس‌های تندرو بپردازند که پس از ایجاد، اولین خط پیشرفته سراسر پرتغال خواهد بود. همزمان با این اقدام، رویکرد کاهش هزینه‌های تردد از طریق وسایل نقلیه عمومی در سراسر شهر پیاده خواهد شد، ضمن این‌که امکان تغییر مسیر و استفاده از وسایل نقلیه متفاوت برای شهروندان تا رسیدن به مقصد نهایی فراهم خواهد آمد که این امر به سهم خود در تسهیل تردد از طریق وسایل نقلیه عمومی و تشویق هرچه بیشتر مردم به کاهش استفاده از خودروهای شخصی خود، نقش مهمی ایفا خواهد کرد. نکته جالب توجه این است که خط جدیدی نیز برای مترو در حال ساخت است و بهره‌برداری از آن نیز به افزایش گرایش شهروندان به تردد از طریق قطارهای شهری منجر خواهد شد.

طرح ضربتی پایتخت کرواسی برای کاهش ۷۰ درصدی مصرف انرژی

مقامات محلی زاگرب، بزرگ‌ترین شهر و پایتخت کرواسی، از پروژه جدید خود برای نوسازی هم‌زمان ۵۰ ساختمان عمومی خبر دادند. این ساختمان‌ها پس از بازسازی شاهد بهبود بهره‌وری انرژی در کنار مجهز شدن به تأسیسات فتوولتائیک و ایستگاه‌های شارژ وسایل‌نقلیه الکتریکی خواهند بود. انتظار می‌رود این اقدام با یک جهش ناگهانی در بهبود بناهای شهری، کمک قابل توجهی برای دستیابی کرواسی به اهداف آب‌وهوایی خود باشد.

پیش‌بینی می‌شود این سرمایه‌گذاری به کرواسی کمک کند تا به اهداف اقلیمی خود یعنی سهم ۳۶ درصدی انرژی‌های تجدیدپذیر تا سال ۲۰۳۰ دست پیدا کند و پس از تکمیل، منجر به کاهش ۸۰ درصدی انتشار دی‌اکسید کربن از ساختمان‌های عمومی و افزایش ۷۰ درصدی صرفه‌جویی در مصرف انرژی برای پایتخت این کشور شود.

طبق بیانیه‌های رسمی، ساختمان‌های عمومی مورد نظر در این پروژه پس از تکمیل بیش از ۱۴.۹ گیگاوات ساعت برق تجدیدپذیر تولید و ۲۹.۸ گیگاوات انرژی در سال ذخیره می‌کنند. ۸۷۰۰ تن انتشار گاز کربن‌دی‌اکسید آن‌ها نیز حذف خواهد شد.

کد خبر 667180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.