پیش بینی قیمت طلا در سال ۱۴۰۲

یک کارشناس طلا و جواهر گفت: اگر اخبار سیاسی اقتصادی مثبت با قوت در بازار منتشر شود به نحوی که برای فعالان بازار ایجاد اطمینان کند؛ در کوتاه مدت شاهد کاهش قیمت طلا خواهیم بود.

عباد محمدولی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ تا هفته گذشته قیمت طلا و سکه در بازار کاهشی بود چراکه اتفاقات خوبی در حوزه اقتصاد و سیاست توسط مسئولان افتاده و اخبار مثبت آن بر بازار تأثیر گذاشت. البته در دو روز گذشته قیمت‌ها مجدداً افزایشی شده و هر مثقال طلا از ۹ میلیون ۷۰۰ هزارتومان به ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزارتومان رسیده است.

وی افزود: لازم است با انجام اقداماتی بازار از التهابات دور شده تا بتواند در مسیر خود حرکت کند. اتفاقات و اخبار اقتصادی سیاسی هفته آینده می‌تواند در روند قیمت طلا تعیین کنده باشد.

این کارشناس طلا گفت: اگر اخبار سیاسی اقتصادی مثبت با قوت در بازار منتشر شود به نحوی که برای فعالان بازار ایجاد اطمینان کند؛ در کوتاه مدت شاهد کاهش قیمت طلا خواهیم بود.

محمدولی اضافه کرد: در بلند مدت چاره‌ای جز تقویت پول ملی نداریم. پتانسیل بازگشت ریال به جمع ارزهای شاخص دنیا وجود دارد. نقش مسئولان در این زمینه بسیار برجسته‌تر از مردم است. برای دستیابی به این هدف، مؤسسات پولی باید به سمت حمایت از کارخانجات و صنایع کشور سوق داده و صادرات، اشتغال و ارزآوری در اولویت قرار گیرد.

وی تصریح کرد: وابستگی به معادن و ذخایر طبیعی کشور را آسیب پذیر می‌کند، امروز در دنیا، نیروی کار خلاق پشتوانه رشد اقتصادی است و از تولید، کار و سرمایه حمایت می‌کنند و این در حالی است که فعالیت‌های دلالی و واسطه‌گری در کشور ما رونق بیشتری نسبت به فعالیت‌های تولیدی مولد دارد.

این کارشناس طلا با تاکید بر اینکه پول هم همچون پرچم برای مردم ما تقدس دارد و لازم است برای تقویت آن اقدامات لازم انجام شود، تصریح کرد: اخبار تأثیرگذار بر بازار باید ضمانت اجرایی داشته باشد. لازم است اخبار مدیریت شده و زمانی که اخبار به درصدی از واقعیت رسیده باشد مخابره شود. نوع نشر اخبار در بازار مهم‌ترین عامل وضعیت فعلی بازار طلا است.

کد خبر 667139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.