ریزش شدید قیمت خودرو در بازار / کاهش ۵۰ میلیونی نسبت به هفته گذشته

با کاهش نرخ ارز، روند کاهشی قیمت خودرو نیز تشدید شده و قیمت انواع خودرو در بازار نسبت به هفته گذشته بیش از ۵۰ میلیون تومان کاهش داشته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عرضه گسترده خودرو در بازار با ثبت نام در سامانه یکپارچه مقدمه‌ای بر فرو ریختن قیمت‌ها و شروع رکود در بازار خودرو بود. در روزهای گذشته با شروع روند کاهشی قیمت دلار به نظر می‌رسد ریزش قیمت‌ها در همه بازارها مالی و از جمله خودرو تشدید گرفته است به نحوی که در بین خودروهای داخلی و مونتاژی شاهد کاهش قابل توجه قیمت‌ها هستیم.

به عقیده کارشناسان افزایش قیمت خودرو پیش از این ناشی از تقاضای سرمایه‌ای بود و با توجه به عللی که گفته شد، خرید و فروش خودرو دیگر نمی‌تواند ضمانت سودآوری و حفظ سرمایه داشته باشد و همین موضوع بازار را در رکود فرو برده است.

در بین خودروهای پرفروش گروه ایران خودرو، سورن پلاس تیپ یک با بیش از ۲۱ میلیون تومان کاهش قیمت به ۴۸۵ میلیون تومان رسیده و دنا پلاس تیپ یک نیز ۶۰۰ میلیون تومان به فروش رفته که حاکی از کاهش ۱۹ میلیون تومانی قیمت این خودرو پرطرفدار است.

پژو پارس امروز با قیمت ۴۶۳ میلیون تومان معامله شد که نسبت به روز گذشته ۹ میلیون تومان کاهش یافته و پژو ۲۰۶ تیپ دو نیز با ۱۰ میلیون تومان کاهش قیمت به ۴۷۰ میلیون تومان رسیده است.

رانا پلاس امروز ۴۳۰ میلیون تومان به فروش رفته و نسبت به روز گذشته ۱۲ میلیون تومان کاهش قیمت داشته است. همچنین قیمت هایما اس ۵، ۲۰ میلیون تومان کاهش پیدا کرده و یک میلیارد و ۱۸۰ میلیون تومان معامله شده است که نسبت به قیمت ۹۷۰ میلیون تومان کارخانه این خودرو فاصله چندانی ندارد.

در بین خودروهای پرفروش گروه سایپا نیز کوییک با هفت میلیون تومان کاهش قیمت ۳۰۳ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده و قیمت ساینا اس به ۳۱۸ میلیون تومان رسیده که حاکی از کاهش پنج میلیون تومانی قیمت این خودرو در روز گذشته است. شاهین نیز ۵۱۹ میلیون تومان قیمت خورده که نسبت به روز گذشته ۱۱ میلیون تومان کاهش داشته است.

با توجه به روند نزولی در بازارهای مختلف و کاهش انتظارات تورمی، پیش‌بینی می‌شود روند کاهشی قیمت خودرو نیز ادامه داشته باشد. البته شدت این کاهش قیمت به اخبار سایر بازارها به‌ویژه دلار بستگی دارد.

کد خبر 666710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.