کاهش قیمت خودرو در بازار / انصراف ۵۰ درصد متقاضیان!
قیمت خودرو در بازار امروز

مدیر سامانه یکپارچه خودرو گفت: ۵۰ درصد از متقاضیان خودروهای مونتاژی و ۲۰ درصد از متقاضیان خودروهای داخلی که در دور اول عرضه خودرو در سامانه یکپارچه در سامانه ثبت نام کرده بودند، بعد از فراخوان خودرو ساز برای واریز وجه اقدام نکردند و به این ترتیب از خرید خودرو انصراف دادند.

دانلود ویدیو قیمت خودرو

روند قیمت خودرو در بازار همچنان کاهشی بوده و به گفته سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت این کاهش قیمت در روزهای آینده نیز ادامه دار خواهد بود. پیش بینی قیمت خودرو در آینده نشان می‌دهد که با واردات. خودروهای خارجی و خودروهای کارکرده، جو بازار عرضه و تقاضای خودرو در کشور کمی آرام شود و قیمت‌ها کاهشی باشند.

در سال‌های اخیر به علت تحریم، مشکلات اقتصادی و دست دلالان در بازار خودرو، قیمت خودرو از درب کارخانه بسیار متفاوت‌تر از بازار آزاد بوده است و توان خرید متقاضیان را کاهش داده است.

کاهش قیمت خودرو امروز به نحوی بوده که قیمت بهای کارخانه دنا پلاس امروز با قیمت حدودی ۳۴۷ میلیون تومان، دنا پلاس توربو شارژ ۶ سرعته با قیمت حدودی ۴۰۸ میلیون تومان و پژو ۲۰۷ دستی با قیمت حدودی ۲۸۲ میلیون تومان نرخ گزاری شده است. مبالغ مالیات، بیمه، شماره‌گذاری و سایر موارد قانونی نیز به این خودروها اضافه می‌شود.

واردات خودرو خارجی می‌تواند به کاهش قیمت خودروهای تولید داخلی در بازار ایران کمک کند، اما این موضوع دارای چالش‌هایی نیز است. به عنوان مثال، واردات خودروهای خارجی باید با توجه به قوانین و مقررات کشور صورت گیرد و این می‌تواند به هزینه‌های بیشتر برای دولت منجر شود. همچنین، با واردات خودروهای خارجی، صنایع داخلی و تولیدکنندگان خودرو در کشور ممکن است آسیب ببینند و این مسئله نیز باید در نظر گرفته شود.

قیمت امروز دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ محصولات سایپا نیز به این ترتیب بوده است: سایپا قیمت پراید 111 SE (سفید) برابر ۳۵۰ میلیون تومان، تیبا SX مدل ۱۴۰۱ صندوق دار ۳۳۵ میلیون تومان، ساینا EX مدل ۱۴۰۱ فول ۳۱۵ میلیون تومان و آریو ۱۶۰۰ اتوماتیک (مدل ۱۴۰۰) با قیمت ۹۴۰ میلیون تومان معامله شد.

کد خبر 666654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.