استقرار جوی نسبتاً پایدار و کاهش ناپایداری‌های همرفتی در اصفهان

کارشناس مسئول پیش بینی هوای استان اصفهان گفت: فردا شرایط همرفتی ضعیف وجود دارد، از روز سه‌شنبه تا پنجشنبه جو نسبتاً پایداری و کاهش ناپایداری‌های همرفتی خواهیم داشت و تنها پدیده غالب افزایش ابر و وزش باد است.

محمدرضا رفیعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان، اظهار کرد: براساس آخرین نقشه‌های هواشناسی، طی امروز شرایط برای ایجاد ناپایداری‌های همرفتی به صورت افزایش ابر، رگبار و رعد و برق، احتمال تگرگ، گاهی وزش تندباد لحظه‌ای در نیمه شمالی و شرق استان پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه شدت ناپایداری‌ها بیشتر در ساعات بعدازظهر و اوایل شب مورد انتظار است، افزود: فردا شرایط همرفتی ضعیف وجود دارد. از روز سه‌شنبه تا پنجشنبه جو نسبتاً پایداری و کاهش ناپایداری‌های همرفتی خواهیم داشت و تنها پدیده غالب افزایش ابر و وزش باد است.

کارشناس مسئول پیش بینی هوای استان اصفهان درباره هشدار هواشناسی سطح زرد با فعالیت ناپایداری‌های همرفتی در ساعات بعدازظهر و اوایل شب، تصریح کرد این سامانه از روز جمعه نوزدهم آغاز و تا پایان امروز با رگبار باران بهاری، گاهی رعدوبرق، احتمال تگرگ، وقوع صاعقه، تندباد لحظه‌ای و خیزش گردوخاک همراه است.

وی شدت اثر فعالیت سامانه را در مناطق شمال و شرق استان به ویژه مناطق کوهستانی دانست و گفت: این ناپایداری‌ها بیشتر در خوانسار، کاشان، نطنز، میمه، اردستان، خورو بیابانک، نائین، انارک، چوپانان، مهاباد، بادرود و آران و بیدگل همراه بوده است.

رفیعی اظهار کرد: لغزندگی سطح جاده‌ها، آبگرفتگی معابر عمومی، احتمال جاری شدن روان آب، طغیان رودخانه‌های فصلی، کاهش دید در جاده‌ها، احتمال اختلال در راه‌های روستایی به واسطه رگبار باران، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی از اثرات مخاطرات این سامانه است.

وی افزود: احتیاط در سفرهای برون و درون شهری، اجتناب مطلق از اتراق در بستر و اطراف مسیل‌ها و احتیاط در گذر از حاشیه رودخانه‌ها، در صورت سفر با خودرو به همراه داشتن تجهیزات لازم، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر، آگاهی دستگاه‌های اجرایی و امدادی، پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، اتخاذ تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی و پارک خودروها در مناطق مسقف توصیه می‌شود.

کارشناس مسئول پیش بینی هوای استان اصفهان با بیان اینکه دما طی ۲۴ ساعت آینده تغییر محسوسی را نخواهد داشت، گفت: بیشینه دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرم‌ترین ساعت‌های امروز به ۳۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا، به ۲۰ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: خوروبیابانک با دمای ۴۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و بویین میاندشت با دمای شش درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان اصفهان هستند.

کد خبر 666492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.