شفافیت مدیریت شهری تورنتو با حمایت بومیان

جوامع بومی تورنتو در کانادا به‌زودی پاداش‌هایی را برای ارائه رویکردهای مناسب به مدیران در راستای بهبود تغییرات اقلیمی دریافت خواهند کرد که به دنبال آن، شفافیت مدیریت شهری نیز بهبود قابل‌توجهی را تجربه خواهد کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، حمایت مالی تورنتو از جوامع بومی به ازای مشارکت در کاهش تغییرات اقلیمی از طریق اجرای پروژه‌ها و ارائه رویکردهایی با هدف کاهش انتشار کربن و به دنبال آن، به حداقل رساندن تغییرات اقلیمی ۲۰ هزار دلار خواهد بود که مدیران امیدوار هستند در پی این اقدام، محیط زیست شهری بهبود قابل‌توجهی را تجربه کند، ضمن این‌که تحقق اهداف صفر انتشار کربن تا سال ۲۰۴۰ در رأس اهداف برنامه‌ریزان شهر برای اجرای رویکرد جدید قرار دارد.

علاوه بر این، مدیران تورنتو در نظر دارند از طریق اقدام جدید پیوند خود را با شهروندان محکم‌تر کنند که این امر به سهم خود می‌تواند به شفافیت مدیریت شهری و ایجاد اعتماد دوطرفه منجر شود و در نهایت، تشویق مردم را به اتخاذ سبک زندگی سالم با هدف به حداقل رساندن انتشار گازهای آلاینده و تغییرات اقلیمی را به دنبال داشته باشد.

مبارزه با تغییرات اقلیمی

اعضای جامعه بومی و گروه‌های داوطلب اهل تورنتو موظف هستند برای دریافت پاداش ۲۰ هزار دلاری به همکاری با نهادهای غیردولتی شهری بپردازند و رویکردهایی را برای به حداقل رساندن انتشار کربن ارائه دهند که اجرای آن‌ها بتواند در مبارزه با تغییرات اقلیمی اثربخش باشد. اعضای شورای شهر تورنتو بر تمام مراحل ارائه، طراحی و اجرای چنین پروژه‌هایی نظارت خواهند کرد و به اولویت‌بندی پیاده‌سازی هر یک بر اساس اثربخشی آن‌ها بر کاهش انتشار گازهای آلاینده و رفع نیازهای شهروندان خواهند پرداخت. مدیران تورنتو علت سهیم‌سازی شهروندان در مبارزه با تغییرات اقلیمی را بهره‌گیری از تجربیات آن‌ها در زمینه مصرف آب و زمین معرفی کرده و مدعی شده‌اند مردم از مشکلات زیست‌محیطی و نیازهای محل سکونت خود آگاه‌تر هستند و می‌توانند در ایده‌پردازی برای رفع آن‌ها بسیار موفق عمل کنند. در واقع همکاری میان مدیران و شهروندان افزایش فرصت یادگیری عملی، به‌ویژه در زمینه احیای زمین‌ها، ترویج رویکردهای سبز و حمایت از توسعه مشاغل سبز را به دنبال خواهد داشت و در توسعه پروژه‌های فضاسازی شهری با هدف تضمین امنیت غذایی، رشد تنوع زیستی و بهبود طب سنتی نقش مهمی ایفا خواهد کرد. علاوه بر این، برابری اجتماعی شامل برابری جنسیتی توسعه خواهد یافت و بهداشت آب رودخانه تورنتو و سیستم‌های آب شهر بهبود قابل‌توجهی را تجربه خواهد کرد، ضمن این‌که مردم به مصرف درست از آب برای اهداف مختلف نظیر شنا، نوشیدن و سایر موارد تشویق خواهند شد.

جالب است بدانید که مدیران شهر ادعا کرده‌اند حمایت‌های مالی تا سقف هفت هزار و ۵۰۰ دلار را نیز برای تمام ساکنان شهر، بومی و غیربومی، به منظور تحقق اهداف صفر کربن تأمین خواهند کرد.

شفافیت مدیریت شهری تورنتو با حمایت بومیان شهر

کد خبر 666398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.