طرح ضربتی پایتخت کرواسی برای کاهش ۷۰ درصدی مصرف انرژی

مقامات محلی زاگرب، پایتخت کرواسی، از پروژه جدیدی رونمایی کردند که برای شهر آینده‌ای پاک‌تر، سبزتر و کم‌هزینه‌تر به ارمغان خواهد آورد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مقامات محلی زاگرب، بزرگ‌ترین شهر و پایتخت کرواسی، از پروژه جدید خود برای نوسازی هم‌زمان ۵۰ ساختمان عمومی خبر دادند. این ساختمان‌ها پس از بازسازی شاهد بهبود بهره‌وری انرژی در کنار مجهز شدن به تأسیسات فتوولتائیک و ایستگاه‌های شارژ وسایل نقلیه الکتریکی خواهند بود. انتظار می‌رود این اقدام با یک جهش ناگهانی در بهبود بناهای شهری، کمک قابل توجهی برای دستیابی کرواسی به اهداف آب‌وهوایی خود باشد.

پروژه جدید که آینده‌ای پاک‌تر و سبزتر برای زاگرب به ارمغان خواهد آورد، ۸۵ میلیون یورو هزینه خواهد داشت که تأمین بخش عمده این مبلغ را بانک سرمایه‌گذاری اروپا بر عهده دارد. پیش‌بینی می‌شود این سرمایه‌گذاری به کرواسی کمک کند تا به اهداف اقلیمی خود یعنی سهم ۳۶ درصدی انرژی‌های تجدیدپذیر تا سال ۲۰۳۰ دست پیدا کند و پس از تکمیل، منجر به کاهش ۸۰ درصدی انتشار دی‌اکسیدکربن از ساختمان‌های عمومی و افزایش ۷۰ درصدی صرفه‌جویی در مصرف انرژی برای پایتخت این کشور شود. با این وجود وعده بزرگ پروژه این است که پس از پایان بازسازی‌ها، ضمن به‌روز شدن ساختمان‌های منتخب، هزینه‌های برق و انرژی نیز در آن‌ها به میزان چشمگیری کاهش پیدا کند.

۷۰ درصدصرفه‌جویی در انرژی زاگرب با اجرای پروژه‌های سبز

طبق بیانیه‌های رسمی، ساختمان‌های عمومی مورد نظر در این پروژه پس از تکمیل بیش از ۱۴.۹ گیگاوات ساعت برق تجدیدپذیر تولید و ۲۹.۸ گیگاوات انرژی در سال ذخیره می‌کنند. ۸۷۰۰ تن انتشار گاز کربن‌دی‌اکسید آن‌ها نیز حذف خواهد شد.

زمان اجرای پروژه تا سال ۲۰۲۶ تعیین شده است و مقامات شهری ملزم شده‌اند به‌زودی ارزیابی‌های خود را از موجودی ساختمان‌های عمومی در راستای تعیین تأثیرگذارترین ساختمان‌ها در شهر پس از تغییرات ارائه دهند. این اقدام از طریق سرمایه‌گذاری اولیه ۲.۷ میلیون یورویی انجام می‌گیرد که توسط بانک سرمایه‌گذاری اروپا تأمین شده است و به‌طور عمده به مقاوم‌سازی مهدکودک‌ها، مدارس، خانه‌های سالمندان و سایر ساختمان‌های عمومی زاگرب اختصاص دارد.

۷۰ درصدصرفه‌جویی در انرژی زاگرب با اجرای پروژه‌های سبز

کد خبر 666197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.