ارسال ۹۰ اثر از دستگاه‌های اجرایی به رویداد ملی جمعیت استان اصفهان

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان با بیان اینکه حدود ۹۰ اثر از دستگاه‌ها ارسال شد و ارزیابی را در شش محور دیگر براساس شاخص‌ها انجام دادیم، گفت: حدود ۲۱ نفر در این رویداد مشخص شدند و در هر بخش سه نفر برگزیده داشتیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مرضیه استکی امروز _پنجشنبه هجدهم خردادماه_ در آئین تجلیل از برگزیدگان نخستین رویداد ملی جایزه استانی جوانی جمعیت در اصفهان، اظهار کرد: طبق ماده ۱۹ قانون جمعیت، برنامه‌ریزی شده بود تا امسال رویدادی با عنوان رویداد ملی جمعیت برگزار شود.

وی افزود: در این رویداد در هفت بخش از دستگاه‌ها و سازمان‌های مردم نهاد، خانواده‌های موفق، نخبگان و افرادی که در این زمینه فعالیت داشتند، قدردانی شد.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: طبق شاخص‌های ارزیابی شده، نامه‌ای به دستگاه‌ها ارسال و از سازمان‌های مردم نهاد، خانواده‌های موفق و نخبگان برای حضور در این برنامه دعوت شد.

استکی اضافه کرد: بازه زمانی کمی برای برگزاری این رویداد وجود داشت و انتظار می‌رفت در هر هفت بخش این رویداد، تعداد بیشتری شرکت کنند.

وی با بیان اینکه حدود ۹۰ اثر از دستگاه‌ها ارسال شد و در شش محور ارزیابی داشتیم، ادامه داد: این ارزیابی‌ها براساس شاخص‌های ارسالی انجام شد، حدود ۲۱ نفر در این رویداد مشخص شدند و در هر بخش سه نفر برگزیده داشتیم.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان تاکید کرد: چنانچه خانواده‌ای در این رویداد معرفی می‌شود در فرزندآوری موفق بوده است، در بخش دستگاه‌های اجرایی نیز دستگاه‌ها براساس وظیفه ذاتی خود به طور ویژه تلاش کردند تا وظایف ذاتی خود را انجام دهند.

استکی اضافه کرد: در بخش مدیران نیز برخی از آنها ویژه‌تر در این زمینه فعالیت داشتند و اقداماتی برای ایجاد رفاه حال کارمندان خود در حوزه جمعیت انجام دادند یا بحث جمعیت را به طور ویژه در دستگاه خود به سمت اجرایی شدن بردند.

وی با اشاره به بحث قانون جمعیت که از سال گذشته ابلاغ شده است، گفت: دستگاه‌ها و تمام مجموعه‌ها تلاش کردند، این قانون را تا جایی که می‌شود، عملیاتی کنند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان تصریح کرد: جدای از اجرای قانون جمعیت قرار بر این شد تا دستگاه‌ها و حتی فرمانداری‌ها راهکاری‌هایی برای تحقق اهداف جمعیتی استان ارائه کنند، در این راستا و برای تحقق این موضوع لازم است جلسات متعددی با فرمانداری‌های استان برگزار شود.

استکی ادامه داد: در نهایت به این نتیجه رسیدیم که فرمانداری، سه نفر را در این حوزه معرفی کند، یک نفر به عنوان کارشناس فرمانداری، یک نفر رابط دستگاهی شهرستان و نفر سوم نماینده مردمی شهرستان باشد.

وی تصریح کرد: مقرر شد تا این سه نفر به بررسی ارائه راهکار مورد نظر در این حوزه بپردازند، چراکه بعضی از شهرستان‌ها در حوزه ازدواج و بعضی دیگر در حوزه طلاق یا سالمندی آمار متنوعی دارند، البته برنامه‌های ویژه‌تری نیز لحاظ شده است.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان گفت: بهمن‌ماه سال گذشته جلسه ویژه‌ای درباره اهداف جمعیتی استان برای همکاری و کمک به تیم‌های شهرستانی برگزار شد که مجموعه فرهنگی اشراق در این زمینه همکاری بسزایی داشت.

استکی افزود: در این رویداد چهار شهرستان انتخاب شد که از اعضای تیم آنها تقدیر به عمل خواهد آمد و امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در حوزه جمعیت، شاهد اتفاقات خوبی در این زمینه باشیم.

کد خبر 665985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.