اژه‌ای: برای امیدآفرینی در جامعه عمل و قول مسئولان باید همراه هم باشد

رئیس قوه قضائیه گفت: ایجاد امید در جامعه، به صِرف قول و حرف زدن مسئولان ایجاد نمی‌شود بلکه باید برای امیدآفرینی، «عمل» نیز همراه «قول» مسئولان باشد.

به گزارش ایمنا و به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در بیست‌ودومین سفر استانی خود از بدو تصدی ریاست دستگاه قضا، امروز _ هجدهم خردادماه_ در سفری بدون تشریفات و از پیش اعلام نشده، وارد ساری مرکز استان مازندران شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در جلسه شورای تأمین استان مازندران، اظهار کرد: گاهی اوقات برای حل ریشه‌ای برخی از امور، راهی به جز حضور میدانی مسئولان و بررسی اوضاع و شرایط از نزدیک و متعاقباً انتقال مطالب به‌دست آمده به سایر مسئولان امر، وجود ندارد.

وی با بیان اینکه امروز یکی از موضوعات امیدآفرین در کشور این است که همه اقشار مردم به ویژه جوانان احساس کنند مسئولان و مدیران کارآمدی دارند، افزود: ایجاد امید در جامعه، به صِرف قول و حرف زدن مسئولان ایجاد نمی‌شود، بلکه باید برای امیدآفرینی، «عمل» نیز همراه «قول» مسئولان باشد، از جمله اموری که می‌تواند موجب امیدآفرینی در میان مردم و ارتقا کارآمدی نظام شود، حرکت همراه با برنامه از سوی مسئولان است.

رئیس دستگاه قضا با اشاره به ضرورت رعایت اصل شایسته‌سالاری در انتصاب‌ها و استفاده از نیروهای کارآمد در مسئولیت‌های مختلف، گفت: چنانچه ما در بخش‌ها و حوزه‌های مختلف از نیروهای کارآمد استفاده کنیم، کارها با هزینه کمتر و بهره‌وری بیشتر انجام خواهد شد.

وی بر لزوم هماهنگی میان مسئولان با یکدیگر و هم‌افزایی ظرفیت‌های دستگاه‌های مختلف در درون استان نیز تاکید کرد و گفت: نباید به ظرفیت‌های موجود در کشور، به صورت بخشی و جزیره‌ای نگاه کرد، همچنین مسائل مربوط به حوزه زمین و محیط زیست و همچنین مسائل مرتبط با حوزه‌های اشتغال و صنعت از جمله موضوعات اولویت‌دار استان مازندران است و مدیران استان مازندران باید در استفاده از زمان و امکانات و همچنین چگونگی تصمیم‌گیری در خصوص مسائل چندوجهی و چندگانه در این استان، دقت نظر بسیار بالایی داشته باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی‌اژه‌ای با بیان اینکه مدیران استان مازندران باید مسائل و مشکلات اساسی و اولویت‌دار استان را احصاء و در راستای رفع آن‌ها تلاش کنند، گفت: باور من این است که بخش عمده‌ای از مشکلات و مسائل استان مازندران در نتیجه همفکری مسئولان و هم‌افزایی دستگاه‌های مختلف، در درون خود استان قابل حل و فصل است.

به گزارش ایمنا، سفر امروز رئیس عدلیه به استان مازندران دارای وجه و رویکردی مسئله‌محور و تخصص‌گرایانه در قبال برخی چالش‌ها و آسیب‌ها است که به نحوی از انحاء مرتبط با وظایف و مسئولیت‌های دستگاه قضا به ویژه در حوزه صیانت از حقوق عامه است، بر همین اساس ریاست قوه قضائیه در جریان این سفرِ رسیدگی‌ها، بازدیدها و سرکشی‌های مهمی را از بعضی مراکز در دستور کار خواهد داشت.

همچنین ریاست دستگاه قضا، در راستای رویکرد آسیب‌شناسانه و عمل‌گرایانه خود در قبال پرونده‌های کثیرالشاکی، نظارت‌هایی تخصصی‌محور را بر چند پرونده در این حوزه در محل دادگستری کل استان مازندران خواهد داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی‌اژه‌ای از بدو تصدی ریاست دستگاه قضا در دهم تیرماه سال ۱۴۰۰ تاکنون به صورت رسمی و در صدر هیئت‌عالی قضائی به استان‌های ایلام، قزوین، خوزستان، گلستان، خراسان‌رضوی، سیستان‌وبلوچستان، قم، یزد، خراسان جنوبی، زنجان، مرکزی، اصفهان، البرز و کردستان سفر کرده است.

ریاست دستگاه قضا در دوره جدید علاوه بر سفرهای رسمی استانی که به همراه هیئت عالی قضائی انجام می‌شود، سفرهایی غیررسمی و بدون تشریفات را هم در برنامه کاری خود گنجانده است؛ استان‌های البرز، اصفهان، هرمزگان، بوشهر، کرمان، خراسان رضوی و خراسان شمالی استان‌هایی هستند که رئیس قوه قضائیه طی مدت اخیر بدون انجام تشریفات به آن مناطق سفر کرده است.

سفر امروز به استان مازندران، هشتمین سفر بدون تشریفات رئیس قوه قضائیه است.

نقطه اشتراک تمام سفرهای استانی رئیس عدلیه در دوره جدید از جمله سفرهای رسمی همراه با هیئت عالی قضائی و سفرهای غیررسمی و بدون تشریفات، انجام ملاقات‌ها و دیدارهای مستقیم و بدون واسطه با متن مردم در سراسر ایران اسلامی و رفع مسائل و مشکلات حقوقی و قضائی آن‌ها و همچنین اتخاذ رویکرد مسئله‌محور و تخصص‌گرایانه در قبال چالش‌ها و آسیب‌های موجود است که به نحوی از انحاء مرتبط با وظایف و مسئولیت‌های دستگاه قضا بویژه در حوزه صیانت از حقوق عامه می‌شوند.

کد خبر 665873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.