کدام افراد هنوز درگیر کرونای طولانی‌مدت هستند؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که تقریبا ۲۰ تا ۳۰ درصد افرادی که واکسینه نشده‌اند، درگیر کرونای طولانی‌مدت هستند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان سوئیسی به منظور بررسی احتمال بروز کرونای طولانی‌مدت در میان افراد واکسینه نشده، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای رسیدن به این هدف، ۱۱۰۶ فرد را مورد ارزیابی قرار دادند. ۸۶ درصد افراد شرکت‌کننده در مطالعه زمانی که به بیماری کووید -۱۹ مبتلا شده بودند، علائم شدید آن را تجربه کردند؛ ۴.۳ درصد آن‌ها نیز در بیمارستان بستری شده بودند.

تقریباً ۵۱.۲ درصد افراد مورد ارزیابی را زنان تشکیل می‌دادند و ۵۵.۲ درصد افراد نیز در کمتر از یک ماه به وضعیت عادی سلامتی خود بازگشتند. با این وجود، تقریباً ۲۳ درصد افراد تا شش ماه پس از ابتلاء به عفونت، بهبود پیدا نکردند. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که تقریباً ۲۰ تا ۳۰ درصد افرادی که واکسن کرونا را دریافت نکرده بودند، با گذشت دو سال از بیماری کووید -۱۹، درگیر علائم طولانی‌مدت آن هستند.

علائمی که افراد شرکت‌کننده در این مطالعه تا مدت‌ها درگیر آن بودند، شامل خستگی، افسردگی، اضطراب، استرس، کاهش کیفیت زندگی، اختلالات حافظه، کاهش حس بویایی یا چشایی و تنگی نفس می‌شد.

نتایج این مطالعه در مجله British Medical منتشر شده است.

کد خبر 665479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.