ادامه داشتن علائم کرونا پس از گذشت چندین ماه

نتایج بررسی‌های انجام‌شده نشان می‌دهد که علائم برخی مبتلایان کرونا پس از گذشت چندین ماه بهبود پیدا نکرده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، درحالی‌که اکثر افراد پس از ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ به سرعت و به صورت کامل بهبود پیدا می‌کنند، اما برخی افراد به طیف گسترده‌ای از مشکلات طولانی مدت مبتلا می‌شوند. گروهی از محققان به منظور درک تأثیر بلندمدت عفونت کووید -۱۹، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، اطلاعات پزشکی بیش از ۳۳۰۰۰ مورد تائید شده کووید -۱۹ را تجزیه و تحلیل کردند و آن‌ها را با تقریباً ۶۳۰۰۰ نفر از جمعیت عمومی که هرگز مبتلا نشده بودند، مقایسه کردند.

هر دو گروه شرکت‌کننده در مطالعه در ۶، ۱۲ و ۱۸ ماه بعد از طریق پرسشنامه پیگیری شدند. حدود ۱۳ درصد از افراد شرکت‌کننده در این مطالعه بهبودی را در طول زمان گزارش کردند، اما ۱۱ درصد بعضی از علائم را گزارش کردند. محققان اعلام کردند افرادی که عفونت‌های بدون علامت داشتند و کسانی که قبل از عفونت واکسینه شده بودند، به‌طورکامل یا تا حدودی در برابر علائم طولانی‌مدت کووید -۱۹ محافظت شدند.

به گفته محققان، علائمی که افراد مبتلا به کرونای طولانی‌مدت تجربه می‌کردند، متفاوت بود، اما این وضعیت بر همه جنبه‌های زندگی روزمره تأثیر داشت و کیفیت کلی زندگی افراد را کاهش داد. رایج‌ترین علائم گزارش شده تنگی نفس، درد قفسه سینه، تپش قلب و مه مغزی بود.

کد خبر 612245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.