آخرین پیش‌بینی وضعیت آب‌وهوای کشور + جزئیات

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، وضعیت هوای کشور را تشریح کرد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: امروز در استان‌های گیلان، مازندران، شمال استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان و بعضی نقاط قم، اصفهان و مرکزی، در بعضی ساعات رگبار و رعدوبرق پراکنده، گاهی وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد، خیزش گردوخاک رخ می‌دهد.

وی افزود: فردا با تقویت جریان‌های شمالی روی دریای خزر، ناپایداری در استان‌های گیلان، مازندران و اردبیل تشدید می‌شود و افزون بر این مناطق، برای استان گلستان، شمال استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز، در بعضی ساعات رگبار و رعدوبرق، گاهی وزش باد شدید و در مناطق مستعد، خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: روز چهارشنبه در شمال غرب استان‌های ساحلی دریای خزر، خراسان شمالی، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز، به صورت پراکنده در بعضی نقاط اصفهان و روز پنجشنبه افزون بر مناطق مذکور در بعضی نقاط غرب کشور، رگبار و رعدوبرق، گاهی وزش باد شدید همراه با خیزش گردوخاک و در مناطق مستعد، بارش تگرگ رخ خواهد داد.

وی ادامه داد: شدت بارش در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه، مربوط به استان‌های گیلان، غرب مازندران و اردبیل است و روز به جمعه نیز برای شمال شرق کشور، رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید و برای ارتفاعات البرز، بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان گفت: در پنج روز آینده در ارتفاعات استان‌های کرمان، جنوب سیستان و بلوچستان، شمال هرمزگان و جنوب یزد، در ساعات بعدازظهر و اوایل شب، رشد ابرهای همرفتی، رگبار پراکنده، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد، گردوخاک رخ خواهد داد.

وی اضافه کرد: در دو روز آینده برای استان‌های مرکزی، قزوین، البرز، تهران و قم، در ساعات بعد از ظهر تندباد لحظه‌ای و خیزش گردوخاک و از روز سه‌شنبه تا جمعه برای نیمه شرقی و جنوب غرب کشور، در بعضی ساعات وزش باد شدید همراه با گردوخاک و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود؛ همچنین در پنج روز آینده شرق دریای عمان و سه‌شنبه تا پنجشنبه دریای خزر مواج خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا خاطرنشان کرد: وضعیت هوای کنونی استان اصفهان، صاف تا قسمتی ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد با بیشینه ۳۶ و کمینه ۲۰ است و در روز _‌سه‌شنبه شانزدهم خردادماه_ نیز صاف تا قسمتی ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد با بیشینه ۳۷ و کمینه ۲۱ پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 665373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.