جاهای دیدنی درگهان قشم که باید ببینید!

شهر درگهان که در جنوب کشور قرار دارد، به جاهای دیدنی و مراکز خرید شهرت دارد.بازارهای درگهان با کیفیت بالایی که دارند به یکی از جاهای دیدنی قشم تبدیل شده‌اند.

شهر درگهان که در جنوب کشور قرار دارد، به جاهای دیدنی و مراکز خرید شهرت دارد. این شهر زیبا یکی از شهرهای استان هرمزگان بوده که در ۲۰ کیلومتری قشم واقع است. این بندرگاه مهم و دیدنی در غرب قشم قرار دارد که توانسته توجه گردشگران را به خود جلب نماید. همچنین درگهان یکی از جاهای دیدنی قشم به شمار می‌رود که در برنامه تور قشم وجود دارد. اکثر مردم این شهر از اهل تسنن بوده که توانسته‌اند مساجد زیبا و دیدنی‌ای را بنا کنند. علاوه‌بر این، بازارهای متعدد که با قیمت‌های مقرون‌به‌صرفه و اقتصادی در حال فعالیت هستند، جلب توجه می‌نمایند.

مراکز تجاری و بازارهای درگهان

درگهان که بخشی از منطقه آزاد قشم بوده، توانسته محصولات و کالای بی‌نظیری را با کیفیتی عالی و مناسب عرضه نماید. همین موضوع باعث شده تا پاساژها و بازارهای بسیاری در درگهان دایر شود که مورد استقبال افراد زیادی قرار می‌گیرند. درگهان به دلیل همین بازارهای متنوع و گسترده، به یک شهر پر جنب‌وجوش تبدیل شده که می‌تواند یک سفر مهیج و یک خرید عالی و اقتصادی را به شما هدیه دهد. بازارهای باکیفیت و جذاب درگهان که بسیاری از کالاها نظیر لوازم خانگی، پوشاک، لوازم آرایشی و بهداشتی، کیف و کفش و... را عرضه می‌نمایند، به شرح ذیل هستند.

بازار دریا

پاساژی بزرگ که بومیان منطقه آن را به بازار می‌شناسند، بازار دریا است. در این پاساژ دو طبقه شاهد انواع کالاها نظیر لوازم برقی، کیف و کفش، لوازم آرایشی، بهداشتی و... هستیم که با ۱۵۳۰ غرفه‌ای که در خود دارد توانسته به یکی از بهترین و بزرگ‌ترین مراکز خرید درگهان تبدیل شود. بازار دریا که در میدان اصلی درگهان بنا شده، دارای دسترسی ساده بوده و همچنین وجود پارکینگ در این پاساژ به منظور تسهیل در پارک خودرو مسافران است. سیستم تهویه، پله‌برقی و... از دیگر امکانات این پاساژ هستند. همچنین در این پاساژ شاهد یک هتل سه ستاره با نام سینگو هستیم که مسافران و گردشگران می‌توانند به منظور داشتنی شبی آرام و دلپذیر از این هتل بهره ببرند.

بازار قدیم

همانطور که از نام این بازار مشخص است، یکی از بازارهای قدیمی در درگهان است. این بازار با القای حس نوستالژی توانسته یک محیطی بی‌نظیر را در کوچه‌های تودرتو ایجاد نماید. بازار قدیم درگهان مرکز مبادلات اقلام عمده است. محصولات بسیاری نظیر عطر و ادکلن، پوشاک، لوازم بهداشتی، لپازم آرایشی و... را با قیمتی مناسب و با کیفیتی درجه یک و مرغوب عرضه می‌کند. توجه نمایید که خرید به صورت تک نیز در این بازار موجود بوده که می‌توان از ساعت ۸ صبح تا ۴ بعدازظهر، و در ایام نوروز تا ۱۲ شب باز بوده که می‌توان به آنجا رفت و خریدی لذت‌بخش انجام داد. این بازار نیز همانند بازار دریا در مرکز شهر بوده و با بازار دریا تنها ۳ دقیقه فاصله دارد.

بازار دو دلفین

بازار دو دلفین یکی از بازارها درجه یک درگهان بوده که می‌توان در آن همه چیز را پیدا کرد. طراحی خیره‌کننده این بازار سبب شده تا بتوان کل بازار را تنها در چند ساعت طی کرد و تمام مغازه‌های آن که حدود ۷۵۰ فروشگاه است را بررسی کنید. محصولات این بازار از برندهای مطرح دنیا نظیر سامسونگ، آدیداس، آل‌جی، نایک، پوما و... بوده که می‌توان علاوه‌بر این محصولات باکیفیت، از دیگر محصولات با قیمت‌های پایین‌تر استقبال نمود. در بازار دو دلفین شاهد کافی‌شاپ و رستوران هستیم. همچنین پارکینگ، پله‌برقی، آسانسور و... از دیگر امکانات این بازار زیبا محسوب می‌شوند.

بازار مروارید

بازار خریدی زیبا و منحصربه‌فرد که همه چیز در آن پیدا می‌شود. تنوع بالای کالا در بازار مروارید زبان‌زد عام و خاص بوده که محصولاتی نظیر پوشاک، عطر، کیف، ادکلن، کفش و... به فروش می‌رسد. خرید جزئی لوازم خانگی که از برندهای مطرح و باکیفیت هستند، یکی از مزایای این بازار است. فاصله بازار مروارید تا مرکز خرید دو دلفین تنها ۶ دقیقه است. تنوع بالا محصولات در این بازار سبب شده تا گردشگران و مسافران گذر روز و ساعت را متوجه نشوند و به خرید باکیفیت بپردازند.

بازار زمرد

بازاری که علاقه‌مندان به جین از آن لذت می‌برند. بازار زمرد در مرکز درگهان بوده و در نزدیکی بازارهای دریا و قدیم است. مغازه‌های موجود در بازار زمرد به فروش لباس جین مخصوصا شلوار جین پرداخته که غالبا فروش آنها به صورت عمده است. اگر جست‌وجو نمایید می‌توانید مغازه‌های خرده فروشی نیز پیدا کنید. همچنین بازار معروف چینی‌ها که طرفدار زیادی دارد، در بازار زمرد قرار گرفته است.

جاهای دیدنی درگهان قشم که باید ببینید!

تفریحات درگهان قشم

درگهان قشم مقصد عاشقان خرید بوده و بهشت گمشده این افراد است. عمده‌ترین و اصلی‌ترین تفریح در درگهان قشم، خرید و بازارگردی است که اغلب افرادی که به این شهر زیبا سفر می‌کنند تنها به قصد خرید می‌روند؛ اما یکی از تفریحاتی که در درگهان وجود دارد، مجتمع تفریحی و گردشگری هامون بوده که می‌توان اوقات خوشی را در آن سپری نمود. در مجتمع هامون شاهد کافی‌شاپ، رستورانی باکیفیت با موسیقی زنده، قایقرانی، آکواریوم طبیعی، سفره خانه سنتی که بر روی آب است، خواهیم بود.

یکی دیگر از تفریحات لذت‌بخش برای افراد و گردشگران، شکم‌گردی است. غذاهای دریایی بسیاری نظیر خوراک ماهی، میگو سوخاری، کوبیده، بشقاب دریایی، خوراک کوسه و... با کیفیتی بسیار عالی که تماما صید روز هستند، در رستوران‌های درگهان قشم طبخ می‌شوند.

جاهای دیدنی اطراف درگهان قشم

علاوه‌بر بازارها و مراکز خرید متعدد در درگهان، جاهای دیدنی دیگری نیز وجود دارد. با توجه به اینکه درگهان تنها ۲۰ دقیقه با قشم فاصله دارد، تمام جاذبه‌های دیدنی قشم نظیر دره ستارگان، ژئو پارک قشم، تنگه چاهکوه، غار خربس، قلعه پرتغالی‌ها، غار نمکدان، قلعه نادری، چاه‌های طلا قشم، جزیره هنگام و... را می‌توانید مشاهده کنید و از آنها لذت ببرید.

جنگل‌های حرا یا طلای سبز قشم یکی از جاذبه‌ها و جاهای دیدنی درگهان است. با جزر و مد دریا، این پدیده باشکوه ایجاد خواهد شد که قدمتی حدود ۳۰ الی ۴۰ میلیون ساله داشته و یک محیط حیرت برانگیز ایجاد کرده است. همچنین غروب دل‌انگیز درگهان یکی از خاطره برانگیزترین اتفاقات بوده که می‌توان در این منطقه تجربه نمود و در آن لحظه، عکس‌های ناب و زیبایی را به یادگار گذاشت. یکی دیگر از جاهای دیدنی قشم و درگهان، اسکله تفریحی بوده که می‌توان از آن به عنوان یکی لوکیشن مناسب برای عکاسی استفاده کرد. تفریحات آبی مانند قایق سواری و جت اسکی در این منطقه پابر جا هستند.

جاهای دیدنی درگهان قشم که باید ببینید!

سخن پایانی

بازارهای درگهان با کیفیت بالایی که دارند به یکی از جاهای دیدنی قشم تبدیل شده‌اند. زمانی که با تور قشم به این منطقه زیبا سفر می‌کنید، می‌توانید از بازارهای دو دلفین، مروارید، زمرد، دریا و... دیدن نمایید و محصولاتی مرغوب و اورجینال را با نازل‌ترین قیمت خریداری کنید. اسکله تفریحی درگهان، جنگل‌های حرا و... از جاهای دیدنی قشم و درگهان هستند که می‌توان از آن‌ها بازدید نمایید. با توجه به اینکه فاصله قشم و درگهان کم است، می‌توان اکثر دیدنی‌هایی که در قشم وجود دارد را مشاهده کرد و از آنها لذت برد.

کد خبر 665100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.