جاهای دیدنی مشهد در شب | شب در مشهد کجا بریم؟

جاهای دیدنی مشهد در شب انتخاب گردشگرانی است که علاقه‌مند هستند تا در شب‌های این شهر از مکان‌های مختلف دیدن نمایند. در این مقاله به معرفی تا با پاتوق های شبانه و جذاب مشهد پرداخته ایم.

مشهد شهری در شمال شرقی ایران است که به عنوان پایتخت معنوی و اولین کلان‌شهر مذهبی جهان شناخته می‌شود. امروزه بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی جهت سفر به این شهر علاقه‌ای بسیاری نشان می‌دهند و این افراد در حین سفر به‌دنبال بازدید از جاذبه‌های گردشگری شهر مشهد هستند. برخی از گردشگران تور هوایی مشهد به شب‌گردی و تجربه تفریحات شبانه علاقه دارند و ترجیح می‌دهند که از جاذبه‌های گردشگری در شب بازدید نمایند. برای این‌که این افراد بتوانند به هدف خود دست یابند بهتر است که با جاهای دیدنی مشهد در شب آشنایی بیشتری داشته باشند.

حرم مطهر امام رضا (ع)

از جمله باشکوه‌ترین مکان‌های دیدنی و معنوی مشهد حرم مطهر امام رضا (ع) آرامگاه امام هشتم شیعیان است. حرم امام رضا (ع) مکانی زیبا و آرام‌بخش برای زائران خارجی و ایرانی بوده و هرساله گردشگران بسیاری برای رسیدن به آرامش معنوی به این مکان که سمبل پاکی است مراجعه می‌کنند. اگر شما نیز به‌دنبال جاهای دیدنی مشهد در شب هستید می‌توانید حرم امام رضا (ع) را برای کسب آرامش انتخاب نمایید. حرم امام رضا (ع) از بخش‌های مختلف از جمله بارگاه امام رضا (ع)، کتابخانه، موزه و رستوران تشکیل شده است.

منطقه گردشگری چالیدره؛ از پاتوق ‌های شب گردی

از جلمه مکان‌های تفریحی شهر مشهد می‌توان به چالیدره که در شهرستان طرقبه واقع شده اشاره کرد. این مکان تفریحی به‌دلیل قرار گرفتن در کنار دره ارغوان و سایر دره‌ها دارای آب‌وهوای بسیار شگفت‌انگیز و سرسبزی است. منطقه گردشگری چالیدره؛ از پاتوق‌های شب‌گردی به حساب می‌آید که امکانات تفریحی همچون رستوران برج گردان و تله‌کابین را در خود جای داده است. مساحت این مجموعه تفریحی به 1500 هکتار می‌رسد و شما می‌توانید شب‌های به یادماندنی را در این مکان تجربه نمایید.

جاهای دیدنی مشهد در شب | شب در مشهد کجا بریم؟

طرقبه

در فاصله 16 کیلومتری از شهر مشهد شهری به نام طرقبه قرار گرفته که در قسمت انتهایی غربی بلوار وکیل آباد به چشم می‌خورد. این شهر در جنوب غربی شهر مشهد در مسیر جاده جاغرق واقع شده و از سمت غرب و شمال به کوه بینالود و کوه تخت رستم محدود می‌شود. برای رفتن به طرقبه هم می‌توانید از مترو مشهد استفاده کنید و هم می‌توانید با وسیله شخصی به سمت خیابان وکیل آباد بروید؛ سپس از جاده‌ای که به سمت بلوار امام رضا می‌رود خود را در انتهای بلوار به طرقبه برسانید. جالب است بدانید که طرقبه در بین جاهای دیدنی مشهد در شب قرار داشته که گردشگران بازدید از آن را برمی‌گزینند.

شاندیز

یکی از اصلی‌ترین مکان‌های توریستی شهرهای خراسان رضوی شاندیز مشهد نام دارد که جاذبه‌های گردشگری بسیاری را در خود جای داد. شاندیز مشهد منطقه‌ای است که در آن دره‌هایی باصفا و رودهایی پرآب به چشم می‌خورند و انسان از دیدن درختان سربه‌فلک کشیده آن نهایت لذت را خواهد برد؛ به همین دلیل این مکان در بین جاهای دیدنی مشهد در شب قرار گرفته است. منطقه شاندیز از آب‌وهوایی معتدل و رودخانه‌های دائمی و فصلی برخوردار است و در فاصله 25 کیلومتری غرب مشهد قرار دارد. توصیه می‌شود تا در سفر خود به مشهد از منطقه شاندیز دیدن کنید.

جاهای دیدنی مشهد در شب | شب در مشهد کجا بریم؟

مجتمع کوهسر

یکی از جاهای دیدنی در شهر مشهد مجتمع کوهسر نام دارد که این مکان گردشگری از شهرت بالایی برخوردار است. مجتمع کوهسر علاوه‌بر این‌که یکی از جاذبه‌های گردشگری مشهور مشهد به‌شمار می‌رود، به عنوان یکی از زیباترین مجتمع‌های تجاری در ایران نیز شناخته می‌شود که هرساله تعدادی از گردشگران برای بازدید از آن به شهر مشهد سفر می‌کنند.

این مجتمع دارای 5 طبقه بوده و 20 متر ارتفاع دارد. موقعیت مکانی مناسب آن و نزدیک بودن به خیابان‌های مهم شهر مشهد سبب شده تا این مجتمع تجاری مورد توجه بسیاری از افراد قرار بگیرد. اگر شما نیز به‌دنبال تفریح و خرید در شب‌های مشهد هستید می‌توانید برای بازدید از این مجتمع اقدام کنید.

قدم زدن در بام ‌های مشهد

یکی دیگر از گزینه‌ها برای افرادی که به‌دنبال جاهای دیدنی مشهد در شب هستند قدم زدن در بام‌های مشهد است. شهر مشهد 3 بام دارد که شما می‌توانید با انتخاب یکی از آن‌ها، شبی به یادماندنی را در کنار عزیزانتان داشته باشید. اولین بام خورشید نام داشته که در این مکان تفریحی شما می‌توانید از امکاناتی نظیر زمین بازی کودکان، زمین بادبادک بازی، پیست دوچرخه، تله‌کابین، شهر برفی، باغ وحش و آلاچیق‌های موجود در این مکان بهره‌مند شوید.

بام دیگری که در شهر مشهد وجود دارد به نام هفت تیر است که بیشتر افراد برای کوهنوردی به این مکان مراجعه می‌کنند. سومین بام نیز بام خلج نام داشته که در کنار آن یک حوضچه طبیعی به چشم می‌خورد و شما می‌توانید شبی آرامش‌بخش را در این بام پشت سر بگذارید.

بازدید از آرامگاه فردوسی و توس

بازدید از آرامگاه فردوسی و توس نیز یکی دیگر از جاهای دیدنی مشهد در شب به‌شمار می‌رود که می‌توانید در ساعات دلخواه به این مکان‌ها مراجعه نمایید. همچنین شما می‌توانید در هنگام بازدید از آرامگاه فردوسی از دیگر امکاناتی که در این قسمت در نظر گرفته شده‌اند نیز استفاده کنید. پیشنهاد می شود تا در زمان بازدید از آرامگاه فردوسی نیز از امکاناتی مانند کتابخانه و موزه موجود در این مکان دیدن کنید. در کنار آرامگاه فردوسی آرامگاه مهدی اخوان ثالث و محمدرضا شجریان نیز قرار دارند و شما می‌توانید در این زمان از این آرامگاه‌ها نیز دیدن فرمایید.

بازارهای و مراکز خرید مشهد در شب

باتوجه به تنوعی که بازارهای شهر مشهد دارند شما می‌توانید این مکان‌ها را نیز در شمار جاهای دیدنی شهر مشهد قرار دهید. همچنین با در نظر گرفتن سنت دیرینه ایرانیان که در هنگام سفر برای عزیزان خود سوغاتی‌هایی را تهیه می‌کنند شما نیز می‌توانید از این مکان‌ها بازدید کرده و اجناس مورد نظر خود را خریداری نمایید. در این هنگام می‌توانید بازدید از بازارهایی مانند مرکز خرید الماس شرق مشهد، مجتمع تجاری آرمیتاژ، مجتمع تجاری اطلس، مجتمع تجاری وصال، مجتمع تجاری پروما، مجتمع تجاری ویلاژ، مجتمع تجاری کیان، مجتمع تجاری آرمان و ... را برگزینید.

گشت و گذار شبانه در خیابان‌ های مشهد

گشت‌وگذار شبانه در خیابان‌های مشهد یکی دیگر از انتخاب‌هایی است که افراد علاقه‌مند به بازدید از جاهای دیدنی مشهد در شب می‌توانند آن‌ را انتخاب نمایند. در شهر مشهد کافه‌ها، رستوران‌ها و دیگر مکان‌هایی وجود دارند که شما می‌توانید در هنگام گشت‌وگذارهای شبانه به آن‌ها سری بزنید و شبی خاطره‌انگیز را برای خود به ثبت برسانید.

سخن آخر

جاهای دیدنی مشهد در شب انتخاب گردشگرانی است که علاقه‌مند هستند تا در شب‌های این شهر از مکان‌های مختلف دیدن نمایند. اگر شما نیز از دسته افرادی هستید که ترجیح می‌دهید در شب برای بازدید از مکان‌های گردشگری شهر مشهد اقدام کنید می‌توانید به بازدید مکان‌هایی مانند آرامگاه فردوسی، گشت‌وگذار در خیابان‌ها و بازارهای مشهد، قدم زدن در هر یک از بام‌های شهر مشهد و... بپردازید.

کد خبر 665093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.