سرمایه‌گذاری کلان سنگاپور برای دیجیتالی کردن دولت

مدیران سنگاپور از تخصیص بودجه‌ای سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلاری برای دیجیتالی کردن دولت خبر داده و مدعی شده‌اند ۳۰ درصد از رویکردهای تکنولوژیک برای توسعه نرم‌افزارهایی در زمینه تجارت ابر-محور دولتی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مدرن‌سازی زیرساخت‌های دیجیتالی و توسعه خدمات بهتر برای شهروندان، کسب‌وکارها و اداره‌های عمومی در رأس اهداف دولت سنگاپور برای صرف بودجه سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلاری محسوب می‌شود که بر ۱۶ میلیارد دلار هزینه صرف شده برای این منظور طی پنج سال گذشته افزوده خواهد شد. پروژه جدید که قرار است به مدت شش ماه طول بکشد، استارت‌آپ‌های فناوری را برای توسعه رویکردهایی در زمینه اینترنت نسل پنجم، اینترنت اشیا، رباتیک، تجزیه و تحلیل داده‌ها، واقعیت مجازی و واقعیت ترکیبی مورد حمایت قرار خواهد داد.

سرمایه‌گذاری کلان سنگاپور برای دیجیتالی کردن دولت

فناوری ابر دولتی

بیش از ۳۰ درصد (یعنی یک میلیارد دلار) از بودجه جدید، برای توسعه نرم‌افزارهای ابر تجاری دولتی مورد استفاده قرار خواهد گرفت و مدیران را در تحقق هدف ابر-محور کردن خدمات دولتی تا پایان سال ۲۰۲۳، به ویژه در زمینه تجارت، یاری خواهد کرد. در واقع پیش از این، یعنی در اکتبر سال ۲۰۱۸، اولین استراتژی ابر سنگاپور اجرا و ۶۶ درصد از سیستم‌های دولتی ابر محور شد که مدیران از افزایش آن به ۷۰ درصد تا پایان سال ۲۰۲۳ خبر دادند.
دولت سنگاپور ادعا کرده است که در پروژه‌های جدید خود، کارایی توسعه‌های شهری را از طریق سرمایه‌گذاری در بسترهای دولتی با هدف افزایش امنیت و هم‌کنش‌پذیری خدمات و در نهایت، استفاده دوباره از اجزای نرم‌افزارهای قبلی افزایش خواهد داد. گزارش‌ها حاکی از آن است که در حال حاضر، ۲۷ فروشنده کارآمد برای همکاری با دولت سنگاپور به منظور توسعه این پروژه‌ها اعلام آمادگی کرده‌اند که البته مدیران از تجزیه و تحلیل اطلاعات مربوط به هریک برای انتخاب بهترین‌ها و در نهایت، برگزیدن ۹ مورد خبر داده‌اند.

هر فروشنده منتخب موظف به توسعه یک جز جدید برای پروژه خواهد بود در حالی که شریک صنعتی آن نیز باید بخش دیگر را توسعه دهد. این رویکرد بسیار متفاوت با مدل سنتی سنگاپور است که در آن هر فروشنده یک پروژه را به طور کامل و به تنهایی بر اساس نیازهای دولت توسعه می‌داد.

وزارت پایداری و محیط زیست ادعا کرده است که اصول پایداری زیست محیطی در پیاده‌سازی تمام این پروژه‌ها مورد توجه قرار خواهد گرفت و از این طریق به پایداری سنگاپور کمک زیادی خواهد کرد.

سرمایه‌گذاری کلان سنگاپور برای دیجیتالی کردن دولت

کد خبر 665048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.