مهردشت، حوزه قضایی برتر استان در آمار سازش است

رئیس کل دادگستری اصفهان گفت: میانگین آمار صلح و سازش در پرونده‌های شورای حل اختلاف مهردشت ۶۴ درصد بوده که از نظر آمار صلح و سازش، عنوان حوزه قضایی برتر استان را به خود اختصاص داده است.

به گزارش ایمنا، حجت‌الاسلام اسدالله جعفری در حاشیه بازدید از دو حوزه قضائی مهردشت و میمه، از آغاز به کار بخشی از نیروهای اداری جدید در دادگستری استان اصفهان خبر داد و اظهار کرد: از ابتدای خردادماه سال جاری تعدادی از افرادی که در آزمون استخدامی اخیر قوه قضائیه موفق به قبولی شدند، مراحل مصاحبه، گزینش و کارآموزی ایشان به پایان رسیده و در حوزه‌های قضائی سراسر استان مشغول به کار شدند که تعدادی از این نیروها نیز به دادگستری‌های مهردشت و میمه اختصاص داده شد. همچنین پس از پایان دوره جاری کارآموزی قضات، تعدادی از نیروهای قضائی نیز به این دادگستری‌ها اختصاص داده می‌شود.

وی افزود: با آغاز به کار نیروهای قضائی و اداری جدید در دادگستری‌های سراسر استان و با ادامه اجرای طرح‌ها و برنامه‌ها در سال جاری، مشکل اطاله دادرسی در سطح استان تا حد قابل توجهی کاهش خواهد یافت.

رئیس کل دادگستری اصفهان با بیان اینکه میانگین آمار صلح و سازش در پرونده‌های شورای حل اختلاف مهردشت ۶۴ درصد است، اضافه کرد: میانگین آمار صلح و سازش در پرونده‌هایی که قابلیت صلح و سازش دارند در حوزه قضائی مهردشت ۶۴ درصد بوده که از نظر آمار صلح و سازش، عنوان حوزه قضائی برتر استان را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: این آمار در شورای حل اختلاف حوزه قضائی میمه پایین‌تر از میانگین کشوری بوده و لازم است با توجه به بافت فرهنگی این منطقه با برنامه‌ریزی و بهره‌مندی از ظرفیت‌های فرهنگی، اجتماعی و مذهبی این حوزه‌ها آمار صلح و سازش در این مناطق را افزایش دهیم.

گفتنی است، حجت‌الاسلام اسدالله جعفری، رئیس کل دادگستری اصفهان، به همراه دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و تعدادی از معاونان رئیس کل از دو حوزه قضائی مهردشت و میمه بازدید کردند.

منبع: میزان

کد خبر 664774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.