برای ۷۰ درصد محکومان، اشتغال ایجاد شد

مدیرکل زندان‌های استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: سال گذشته برای ۷۰ درصد از محکومین اشتغال ایجاد شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حمیدرضا حیدری امروز _ شنبه سی‌ام اردیبهشت‌ماه _ در نشست با مجمع نمایندگان استان چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: عملکرد زندان‌های استان در حوزه اشتغال، فرهنگی، قضائی ستاد دیه و حمایت از خانواده زندانیان ارائه شده است.

وی افزود: آزادی بیش از ۱۵۰ نفر از زندانیان جرایم غیر عمد با بدهی حدود ۳۷۷ میلیارد ریالی و تحت پوشش قرار دادن بیش از یک‌هزار خانواده از زندانیان استان با تلاش و همت همکاران در زندان‌های استان میسر شده است.
مدیرکل زندان‌های استان چهارمحال‌وبختیاری اضافه کرد: با توجه به اولویت‌های سازمانی در سال گذشته برای ۷۰ درصد از محکومین اشتغال ایجاد شده است و زندان‌های استان آماده ارائه خدمات نیروی کار و همکاری با کارخانه‌ها و شرکت‌های تولیدی استان است.

احمد راستینه، رئیس مجمع نمایندگان استان چهارمحال‌وبختیاری نیز در این جلسه گفت: عملکرد شورای قضائی در اشتغال زندانیان، صلح و سازش، کارگاه‌های حرفه آموزی و کنترل‌های کمی و کیفی زندانیان در حوزه زندان مثبت ارزیابی می‌شود.

وی مجلس انقلابی را آماده همکاری با زندان‌ها معرفی کرد و افزود: آشنایی و بازدید از زندان این فرصت را فراهم می‌کند که ذهنیت دقیقی برای حل مشکلات داشته باشیم.

رئیس مجمع نمایندگان استان چهارمحال‌وبختیاری مجلس را پشتیبان قوه قضائیه دانست و اظهار کرد: تقویت نظام پیشگیری در جامعه و حل مسائل اقتصادی و اجتماعی موجب کاهش جمعیت کیفری در زندان‌ها خواهد شد.

وی حضور دو نماینده از استان در کمیسیون برنامه هفتم را فرصتی برای پیش‌بینی و اصلاح برخی قوانین بالادستی در حوزه قضا دانست و گفت: این امر در جهت بهبود اوضاع تأثیر گذار خواهند بود.

به گزارش ایمنا، در این نشست رئیس‌کل دادگستری استان، نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان، نماینده مردم شهرستان لردگان و نماینده مردم شهرستان‌های اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ، دادستان مرکز استان، مدیرکل زندان‌های استان و دیگر اعضای شورای قضائی استان به بررسی مشکلات اجتماعی و قضائی در حوزه زندان پرداختند.

کد خبر 662379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.