آخرین پیش‌بینی وضعیت آب‌وهوای کشور + جزئیات

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، وضعیت هوای کشور را تشریح کرد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: امروز _چهارشنبه دهم خردادماه_ در مناطق آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، همدان، مرکزی، غرب اصفهان، قم، قزوین، البرز، تهران، گیلان، مازندران و گلستان، رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه از روز پنجشنبه تا شنبه در نوار شمالی کشور و بخش‌هایی از مرکز بارش رخ خواهد داد، افزود: روز یکشنبه نیز در بخش‌هایی از مرکز، دامنه‌های جنوبی البرز و شمال استان‌های آذربایجان شرقی و اردبیل، شاهد بارش باران خواهیم بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: با توجه به جریانات گرم و مرطوب جنوبی، روز چهارشنبه در جنوب و مرکز کرمان، پنجشنبه در کرمان، شمال فارس و ارتفاعات سیستان و بلوچستان، روز جمعه در کرمان، ارتفاعات سیستان و بلوچستان، جنوب یزد و شمال و شرق فارس، روز شنبه در کرمان، جنوب سیستان و بلوچستان، شمال و غرب هرمزگان و شمال و جنوب فارس و روز یکشنبه در شمال و شرق فارس، جنوب یزد و غرب کرمان، به ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب، شاهد رگبار و رعدوبرق و وزش باد خواهیم بود.

وی ادامه داد: پنج روز آینده در شرق کشور به ویژه منطقه زابل، به تناوب وزش باد و گردوخاک رخ خواهد داد و در این مدت در استان خوزستان نیز شاهد وزش باد به نسبت شدید و گاهی همراه با خیزش گردوخاک خواهیم بود.

ضیائیان با بیان اینکه بعدازظهر امروز در استان‌های البرز، تهران و قم، وزش باد شدید و گردوخاک پیش‌بینی می‌شود، گفت: خلیج فارس روزهای چهارشنبه تا جمعه و دریای خزر روزهای پنجشنبه و جمعه، مواج خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت هوای کنونی استان اصفهان، کمی ابری، در بعضی ساعت‌ها افزایش ابر، گاهی وزش باد و گردوخاک با بیشینه ۳۳ و کمینه ۲۰ است و در روز _‌پنجشنبه یازدهم خردادماه_ صاف تا قسمتی ابری، گاهی وزش باد شدید با بیشینه ۳۵ و کمینه ۱۸ پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 664553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.