آماده‌باش اورژانس و هلال احمر برای خدمت‌رسانی در مراسم سالگرد ارتحال امام (ره)

با توجه به مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) اورژانس و هلال احمر تمهیداتی را برای خدمت‌رسانی به هم‌وطنان اندیشیده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، یعقوب سلیمانی، دبیرکل جمعیت هلال احمر در خصوص تمهیداتی که برای مراسم ارتحال امام خمینی (ره) اتخاذ شده است، اظهار کرد: ۱۱۴۰ پایگاه و مرکز امداد برای سالگرد مراسم ارتحال برنامه‌ریزی شده است. ۲۲ هزار نیروی امدادگر، داوطلب و نیروی عملیات ساماندهی شده‌اند.

وی افزود: ۳۵۰۰ دستگاه خودروی امداد سبک و سنگین هماهنگ شده و در برنامه قرار گرفته است. ۱۸ فروند بالگرد، ۲۷ دستگاه آمبولانس و ۳۶ خودروی عملیاتی برای مراسم ساماندهی شده است. ۲۹۶ تیم امدادی آمادگی اجرای مراسم دارند.

استقرار ۲۶۶ آمبولانس در اطراف حرم امام (ره)

محمداسماعیل توکلی، رئیس مرکز اورژانس استان تهران درباره تمهیدات اورژانس استان تهران برای برگزاری مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) اظهار کرد: کمیته بهداشت و درمان مراسم بزرگداشت حضرت امام خمینی (ره) یکی از کمیته‌های اصلی ستاد برگزاری مراسم بوده و وزیر بهداشت مسئولیت آن را برعهده اورژانس استان تهران گذاشته است.

وی افزود: این کمیته از تاریخ دهم تا پانزدهم خردادماه تمام هماهنگی‌ها برای ارائه خدمات حوزه سلامت به زائران را برعهده خواهد داشت و همکاران ما در حوزه بهداشت و درمان آمادگی صددرصدی برای ارائه خدمات بهداشتی درمانی به مردم دارند.

رئیس مرکز اورژانس استان تهران ادامه داد: در این ایام ۲۶۶ دستگاه آمبولانس، ۶۰ دستگاه موتورلانس، ۱۸ دستگاه اتوبوس آمبولانس و یک دستگاه خودروی ارتباطات سیار و فرماندهی عملیات در اطراف حرم در حالت آماده‌باش و مستقر خواهند بود.

وی تصریح کرد: همچنین ۱۳ درمانگاه و چهار بیمارستان صحرایی مستقر خواهند شد و تمام پایگاه‌های اورژانس پیش‌بیمارستانی محدوده حرم نیز آماده ارائه خدمات می‌شوند؛ ۲ هزار نیروی اورژانس در این برنامه حضور دارند و ۳۸ خودرو نیز پشتیبانی عملیات را برعهده دارند.

توکلی افزود: ۵۲ پایگاه اورژانس هوایی نیز در سراسر کشور در حالت آماده‌باش کامل قرار می‌گیرند و در حرم حضرت امام (ره) نیز دو فروند بالگرد آماده ارائه خدمات اورژانس هوایی خواهند بود.

وی همچنین از نظارت بر نکات بهداشتی تهیه و توزیع مواد غذایی بین زائران خبر داد و گفت: مرکز سلامت محیط و کار بر بهداشت مراکز تهیه و توزیع غذا، موکب‌ها و محل اسکان زائران و پذیرایی آن‌ها، نظارت دارند تا تمام زائران بتوانند در سلامت کامل به خانه خود بازگردند.

کد خبر 664547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.