جزئیات مراسم بزرگداشت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) اعلام شد

ستاد مرکزی بزرگداشت حضرت امام خمینی (ره) با صدور اطلاعیه‌ای ضمن اعلام آمادگی برای خدمتگزاری به زائران، برنامه‌های مراسم بزرگداشت سالگرد ارتحال بنیان‌گذار جمهوری اسلامی را به اطلاع عموم رساند.

 به گزارش ایمنا، ستاد مرکزی بزرگداشت حضرت امام خمینی (ره) با صدور اطلاعیه‌ای ضمن اعلام آمادگی برای خدمتگزاری به زائران، برنامه‌های مراسم بزرگداشت سالگرد ارتحال بنیان‌گذار جمهوری اسلامی را به اطلاع عموم رساند.

«بر اساس این گزارش، در بخش‌هایی از این اطلاعیه آمده است:

مراسم بزرگداشت حضرت امام خمینی (ره) در روز ۱۴ خرداد در حرم مطهر آن امام راحل، میعادگاه همه کسانی است که بیعت‌نامه سالانه خویش را با شرکت در این مراسم عظیم و معنوی در محضر روح خدا و در جوار آرامگاه شهیدان و در محضر رهبر بزرگوار انقلاب اسلامی تجدید امضا می‌کنند.

به رسم همه ساله صدها هزار نفر از پیروان امام عظیم‌الشأن در اقصی نقاط ایران و بسیاری از کشورهای دیگر که امکان حضور در مراسم حرم مطهر را ندارند، با شرکت گسترده خویش در برنامه‌هایی که از سوی ستادهای استانی یا از سوی علاقمندان به حضرت امام در خارج کشور اعلام می‌شود، بر شکوه این مراسم ملی و بلکه جهانی می‌افزایند.

۱۳ خرداد ۱۴۰۲ مقارن با شب ارتحال امام عظیم الشأن، ساعت ۲۰:۳۰ در حرم مطهر امام خمینی (ره) ، رئیس‌جمهور حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی سخنرانی خواهند کرد.

روز ۱۴ خرداد ۱۴۰۲، شروع مراسم ساعت ۸ صبح در حرم مطهر امام خمینی (ره) با تلاوت قرآن مجید، مدیحه سرایی مداحان اهل بیت (ع)، خیر مقدم و سخنان حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی یادگار گرامی حضرت امام آغاز خواهد شد و سپس همه شیفتگان و زائران حرم مطهر حضرت امام خمینی (ره) به سخنان مهم رهبر فرزانه انقلاب گوش جان می‌سپارند.»

حضرت امام خمینی (ره) الگوی عالم عامل، وقت‌شناسی، مدیریت، شجاعت، خوش‌رفتاری، مردم‌داری، پارسایی و ساده‌زیستی ساعت ۲۲:۲۰ شب سیزدهم خرداد ۱۳۶۸ به علت عارضه قلبی در  ۸۷ سالگی چشم از جهان فروبست. آئین تشییع پیکر امام راحل با حضور بیش از ۱۰ میلیون نفر که نزدیک به یک‌ششم جمعیت آن زمان کشور بود، به عنوان بزرگترین تشییع تاریخ، به ثبت رسید.

کد خبر 664409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.