برپایی ۶ بیمارستان صحرایی/ اورژانس البرز به زائران مراسم ارتحال امام(ره) خدمت‌رسانی می‌کند

تأمین امنیت و سلامت مردم در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) از چند روز گذشته در دستور کار پلیس، هلال احمر و اورژانس کشور قرار گرفته است و نیروهای این ارگان‌ها برای خدمت‌رسانی به مردم در حالت آماده‌باش هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تأمین امنیت و سلامت مردم در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) از چند روز گذشته در دستور کار پلیس، هلال احمر، اورژانس کشور و … قرار گرفته است و نیروها برای خدمت‌رسانی به مردم در حالت آماده‌باش هستند.

مراجعه ۳۹۰ زائر به پست‌های امدادی هلال احمر تهران تا صبح امروز

شاهین فتحی، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان تهران در همین باره با اشاره به گزارش عملکرد جمعیت هلال احمر استان تهران در پوشش امدادی مراسم ارتحال امام (ره) تا ساعت ۹ صبح امروز _چهاردهم خردادماه_ اظهار کرد: ۳۹۰ نفر به پست‌های امدادی جمعیت هلال‌احمر برای دریافت خدمات امدادی مراجعه کرده‌اند.

وی افزود: از این تعداد مراجعه، ۳۸۴ نفر به صورت سرپایی درمان شدند و ۶ نفر نیز به مراکز درمانی منتقل شدند.

استقرار تیم کامل اورژانس البرز در مرقد مطهر امام (ره)

منوچهر غفاری، مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز نیز عملکرد اورژانس استان را در مدیریت و پشتیبانی منطقه‌ای مثبت ارزیابی و از همکاری سپاه امام حسن مجتبی (ع)، شهرداری کرج و پلیس راهور استان قدردانی کرد و اظهار کرد: در سی‌وچهارمین سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی (ره)، واحدهای ثابت و سیار اورژانس و امداد و نجات استان البرز در حاشیه مراسم ارتحال امام (ره) مستقر شدند.

وی افزود: به مناسبت سالگرد رحلت امام خمینی (ره)، ۲۰ هزار زائر با ۵۰۸ دستگاه اتوبوس به مرقد اعزام شدند.

استقرار ۲۳۰۰ نفر کادر بهداشت و درمان در محوطه حرم

سعید کریمی، معاون درمان وزارت بهداشت نیز ضمن اعلام آمادگی بخش‌های مختلف بهداشت و درمان و اورژانس جهت ارائه خدمات به زائران حرم امام خمینی (ره)، اظهار کرد: حدود ۲۳۰۰ نفر کادر بهداشت و درمان در محوطه حرم مستقر هستند که از این تعداد حدود ۳۰۰ نفر پزشک هستند.

وی افزود: برای این مراسم شش بیمارستان صحرایی مستقر شده، همچنین ۱۲ درمانگاه، ۲۰ اتوبوس آمبولانس، ۳۰۰ دستگاه آمبولانس و نیز دیگر وسایل خدمت‌رسان همچون موتورلانس مستقر شده‌اند.

معاون درمان وزارت بهداشت ادامه داد: از نظر خدمت‌رسانی در حوزه بهداشت و درمان همه چیز مهیا است و امیدواریم که هموطنان ما اصلاً نیازی به خدمات درمانی نداشته باشند اما همکاران ما آماده هستند تا در صورت نیاز مردم عزیز، خدمات درمانی لازم را ارائه کنند.

وی افزود: از نظر بهداشتی تیم‌های بهداشت از سه دانشگاه علوم پزشکی شهر تهران مستقر هستند و بهداشت آب، غذا و محیط را کاملاً کنترل می‌کنند. همه تیم‌ها با آمادگی برای ارائه خدمات به زائرین و عزیزانی که برای زیارت مرقد حضرت امام (ره) و شرکت در مراسم ملکوتی مراجعه می‌کنند، آماده هستند و هیچ مشکل بهداشتی درمانی وجود ندارد.

کریمی گفت: تیم‌های اورژانس نیز مستقر شده و یک اتحاد کامل بین بخش‌های مختلف بهداشت و درمان و اورژانس وجود دارد.

وی اضافه کرد: همکاران ما از هر سه دانشگاه علوم پزشکی تهران، شهید بهشتی و ایران حضور دارند. همچنین عزیزان بهداشت و درمان سپاه، ارتش و نیز تأمین اجتماعی، فراجا، دانشگاه علوم پزشکی البرز و تمامی واحدهای مرتبط با بهداشت درمان نیز با تمام قوا جهت خدمت‌رسانی به زائرین حضور فعالی دارند.

کد خبر 665248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.