اگر در مناطق گرمسیری زندگی می‌کنید، این نهال‌های بادام گرمادوست را از دست ندهید

نهال‌های میوه و خشکبار معمولا در شرایط اقلیمی سرد و معتدل باردهی بالایی دارند.

اما بعضی نهال‌ها هم هستن که قدرت تحملشون خیلی بالاست و می‌تونن آب‌وهوای گرم‌وخشک و گرمسیری رو تاب بیارن! مثلاً بعضی انواع نهال بادام خیلی گرمادوستن. برای همین اگه تو منطقه گرمسیری زندگی می‌کنید، این انواع نهال می‌تونن شما رو به ثروت برسونن. البته بزرگ‌ترهای تولید نهال، مثل نهالستان پالیز نهال می‌گن که اگه نهال‌های بادام رو از نهالستان نامعتبر بخرید، نباید انتظار باردهی بالا داشته باشید. بنابراین در قدم اول بهتره دنبال یک نهالستان معتبر بگردید تا بهترین نتیجه رو در نهایت شاهد باشید.

کدوم انواع نهال بادام برای منطقه گرمسیری بهترین هستن؟

فرقی نمی‌کنه که قصد دارید باغ بادام جدید احداث کنید یا باغ فعلیتون رو گسترش بدید؛ چیزی که مهمه اولاً انتخاب یه نهالستان معتبره و دوماً انتخاب بهترین انواع نهاله که با منطقه گرمسیری شما سازگار باشن. با استناد به تجربه چندین ساله نهالستان پالیز نهال، چند نمونه نوع نهال بادام موجود هستن که شما می‌تونید برای شرایط گرم‌وخشک منطقتون روشون حساب کنید.

البته شما می‌تونید از طریق تحقیق تو دنیای گسترده وب و سر زدن به سایت‌های معتبری مثل دایره‌المعارف بریتانیکا، ویکی‌پدیا، ویکی‌کشاورز، ویکی‌چگونه، پالیز نهال، بوتانوپیا و غیره جواب سوال‌هاتون رو پیدا کنید. همچنین می‌تونین با خیال راحت برای استعلام قیمت خرید نهال بادام و تمام مشخصات انواع نهال گرمسیری، به آدرسی که این زیر اومده مراجعه کنید:

https://paliznahal.ir/product/نهال-بادام/

حالا بیایید باهم سه نوع نهال درخت بادام که برای منطقه اقلیمی گرمسیری شما ایده‌آل‌ترن رو معرفی کنیم:

بادام باکیفیت فرانسوی با نهال بادام فرانیس

نهال بادام فرانیس یکی از انواع بادام تجاری و ثروت‌آفرینه که کاشت اون در مناطق گرمسیر بازدهی خیلی خوبی داره. زادگاه این نهال درخت بادام به کشور فرانسه برمی‌گرده و برای همین بهش فرانیس می‌گن. ارتفاع درخت بادام وقتی به سن بلوغ می‌رسه، تقریباً هشت متر میشه. برای همین، فاصله کاشت باید مناسب باشه تا شاخه‌های درخت به هم نپیچن.

در صورتی که شرایط برای کاشت مساعد باشه و بهترین مراقبت از درخت بادام انجام شده باشه، به ازای هر هکتار سالانه بین ۸۰۰ کیلوگرم تا ۵ تن بهتون محصول باکیفیت می‌ده. اواخر تابستون زمانیه که موقع برداشت میوه فرا می‌رسه‌. بزرگترها و با تجربه‌های تولید انواع نهال درخت بادام فرانیس توصیه می‌کنن بهتره برای برداشت محصول از ماشین استفاده بشه؛ به این دلیل که برداشت محصول به صورت دستی، ممکنه باعث صدمه زدن به شاخه‌ها بشه.

اگر در مناطق گرمسیری زندگی می‌کنید، این نهال‌های بادام گرمادوست را از دست ندهید

برای اینکه نهال بادام فرانیس نسبت به آفات و بیماری‌ها مقاومت پیدا کنه، باید روی پایه مناسب پیوند زده بشه. بنابراین توجه داشته باشید که این نوع نهال درخت بادام را از نهالستان‌های معتبر مثل نهالستان پالیز خریداری کنید. چون درصورت خرید کردن از نهالستان‌های نامعتبر، نهالی که خریداری می‌کنید، ممکنه این مزیت مقاومت در برابر آفات و بیماری‌ها رو نداشته باشه.

نهال‌های بادام کاغذی، عالی برای آجیل خوشمزه

اگه بگن کدوم نهال درخت بادام مناسب مناطق گرم‌وخشک و گرمسیریه، نوع کاغذی مورد تایید بسیاری از نهالستان‌های معتبر از جمله نهالستان پالیز نهاله. نهال‌های بادام کاغذی خیلی گرمادوست و زودگل هستن و به همین جهت نمیشه اونها رو توی مناطق معتدل یا سرد کاشت. سرمای بهاره توی مناطق کوهستانی و معتدل برای این نوع بادام یه تهدید جدی محسوب میشه.

مهمترین مزیت این نوع بادام، کاغذی بودن پوستشه که باعث شده برای مصرف آجیلی طرفداران خیلی زیادی داشته باشه. هوای سرد، زهکشی پایین خاک و خاک سرد و سنگین جلوی عملکرد مناسب نهال بادام کاغذی رو می‌گیره. برای همین، اگر این نهال رو توی مناطق گرمسیری بکارید، به ازای هر هکتار بهتون ۲ تن محصول میده. البته برای باردهی بهتر این محصول باید گرده‌افشان هم در کنارش کاشته بشه.

باردهی ثروت‌آفرین با نهال بادام آذر خوشه‌ای

یه نوع نهال درخت بادام وجود داره که باز هم نمیشه اون رو از هر نهالستانی خرید؛ چون پیوندیه! بادام آذر خوشه‌ای باید روی پایه بادام تلخ پیوند داده بشه و این امر تنها در نهالستان‌های معتبر امکان‌پذیره. در صورتی که عمل پیوند به درستی انجام بشه، این درخت می‌تونه تا ۸۰ سال عمر مفید و باردهی بالا داشته باشه. خوبی این نوع نهال درخت بادام اینه که تحمل دمای بالای تابستان رو تاب میاره و برای مناطق گرمسیری و خشک خیلی عالی جواب می‌ده.

این نوع نهال بادام هم در برابر کم‌آبی، آفات، بیماری و خشکی خیلی مقاومه. بهترین خاکی که برای کاشت این نهال باید استفاده کرد، خاک با زهکشی مناسبه، مثل خاک لومی. در صورتی که توی منطقه گرمسیر زندگی می‌کنید اما خاک باغتون سنگینه، بهتره که قبل از کاشت درخت بادام آذر خوشه‌ای بافت خاکتون رو اصلاح کنید.

این نوع بادام تحمل رطوبت بالا رو نداره و بهتره توی مناطقی که رطوبت بالاست کاشته نشه. یک مزیت دیگه بادام آذر خوشه‌ای، دیرگل بودنشه که می‌تونه از سرمای دیررس بهاره جون سالم به در ببره. در صورتی که همه شرایط برای کاشت این نهال مهیا باشن، می‌تونه به ازای هر هکتار سالانه ۴ تن بادام باکیفیت بهتون بده.

اگر در مناطق گرمسیری زندگی می‌کنید، این نهال‌های بادام گرمادوست را از دست ندهید

نهال‌های بادام گرمسیری باکیفیت رو از کجا تهیه کنیم؟

اگر به دنبال یک نهالستان معتبر برای خرید نهال بادام هستید، نهالستان پالیز نهال بهترین گزینه براتون محسوب میشه. شما می‌تونید همه نوع نهالی رو با بهترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت تو این نهالستان پیدا کنید. امکان خرید، هم به صورت حضوری و هم غیرحضوری وجود داره. از همه مهمتر هم اینکه تمام نهال‌های نهالستان شناسنامه و ضمانت مرجوعی دارن و همین امر خیال شما رو از خرید راحت می‌کنه.

شما می‌تونید قبل از اقدام به خرید، درباره قیمت نهال بادام و انواع انواع آن به سایت‌های باتجربه و معتبر مثل پالیز نهال مراجعه کنید. با ورود به سایت پالیز نهال، هم از خدمات کارشناسان و متخصصین بهره‌مند می‌شین و به سوالاتتون پاسخ داده میشه و هم اینکه با مشخصات و انواع نهال‌های مثمر و غیرمثمر آشنا میشید.

نهالستان پالیز نهال بزرگترین مرجع تولید نهال تو ایرانه که نهال‌های بیشتر باغات کشور رو پوشش می‌ده. توی احداث باغ و مشاوره‌های مربوط به نحوه کاشت و نگهداری از درخت هم کمکتون می‌کنه. دیگه چی از این بهتر؟! برای مشاوره تلفنی هم می‌تونید با شماره‌های نهالستان تماس بگیرید:

۰۹۱۴۴۵۰۱۰۰۸

۰۹۱۴۴۵۰۱۰۰۷

کد خبر 664213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.