درباره برلین پایتخت پایتخت آلمان چه می‌دانید؟

این روزها، دیگر کسی نیست که بعد از مشاهده شاهکارهای سینمای غرب، به‌ویژه در ژانر تحولات صنعتی اروپا یا حتی جنگ‌های جهانی، آلمان و پایتخت شناخته‌شده آن، برلین را نشناسد.

چراکه با خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، برلین که بزرگ‌ترین و مهم‌ترین شهر تاریخی آلمان است، در بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا، اهمیتی بیشتر از گذشته پیدا کرده است. اگر قصد سفر به پایتخت روشن‌گری و مهد فلسفه جهان را دارید، قبل از تهیه بلیط تهران برلین لازم است این شهر پرهیاهو و سینمایی را کمی بیشتر بشناسید. در ادامه می‌خواهیم به بررسی برلین از نظر تاریخی و جغرافیایی بپردازیم و ضمن معرفی دیدنی‌های این شهر رویایی و فرهنگ و زبان مردم آلمان، به معرفی ساده‌ترین و کم‌هزینه‌ترین راه خرید بلیط برلین را بررسی کنیم.

برلین چگونه برلین شد؟

اگر بخواهید پیش‌از سفر به آلمان و خرید بلیط برلین کمی بیشتر درباره این کشور بدانید، باید بگوییم کشور آلمان از 16 ایالت تشکیل شده است که برلین، متعلق به ناحیه براندبورگ و یکی از شهرهای ایالتی این کشور است که بیش‌از 180 ملیت در جمعیت 6 میلیونی آن زندگی می‌کنند. نام برلین در بلغت به معنی خرس است. به همین دلیل است که خرس به عنوان نماد و نشانه برلین در بسیاری از جشنواره‌های مختلف فرهنگی و هنری این کشور دیده می‌شود. یک سوم این شهر 784ساله، از جنگل، پارک، باغ، رود، آبراهه، و دریاچه تشکیل شده است و همه این‌ها در کنار تاریخ و فرهنگ غنی آلمان، این شهر را به یکی از مهم‌ترین مراکز گردشگری اروپا تبدیل کرده است. بنابراین، سفر به برلین می‌تواند نگاه شما را به بسیاری از پدیده‌های زندگی، به شکل زیبا و متفاوتی تغییر دهد.

این اولین باری نیست که برلین، پایتخت کشوری توسعه یافته است؛ چراکه در طول تاریخ، این شهر پایتخت امپراتوری‌های بزرگ زمانه خود مثل پادشاهی پروس، امپراتوری آلمان، ویلهلمیان، جمهوری وایمار، ماربرید برانبورگ و رایش سوم بوده است. شاید یکی از دلایلی که برلین را نزد امپراتوری‌های بزرگ محبوب کرده است، موقعیت جغرافیایی خوب این شهر باشد که برای نختسین بار در کنار رودهای اشپغله و هاول بنا شد و بخش عمده‌ای از مساحت آن هم با جنگل‌ها و دریاچه‌های آبی و نیلی زیبا پوشانده شده است. به هر شکل، این شهر اروپایی که در شمال شرقی آلمان واقع شده است، پس‌از سقوط رایش و فروپاشی دیوار برلین در جنگ جهانی دوم، به دو بخش غربی و شرقی جدا و به‌عنوان غنیمتی جنگی بین فرانسه، بریتانیا، آمریکا و شوروری که جز قدرت‌های اصلی جهان و متفقین جنگ بودند، تقسیم شد. در حال حاضر، برلین به‌عنوان پایتخت آلمان، مرکز دولت، مجلس فدرال و محل استقرار بسیاری از وزارتخانه‌ها و سفارت‌خانه‌هاست.

به رنگ فرهنگ و زبان برلین

شاید این جمله را شنیده باشید که تعداد موزه‌های برلین از تعداد روزهای بارانی سال بیشتر است. حقیقت این است که میزان بارش و رطوبت هوا در شهر برلین کم نیست؛ اما چه چیزی باعث می‌شود که تعداد موزه‌های 180 عددی این شهر از میانگین 106 روزی بارش باران بیشتر باشد؟ پاسخ واضح است؛ برلین به‌عنوان یکی از شهرهای مهم آلمان که شاهد بسیاری از رویدادهای تاریخی، سیاسی و تحولات اجتماعی غرب بوده است، کانون گردشگری آلمان در اتحادیه اروپا به حساب می‌آید.

به‌طور کلی می‌توان گفت نژادها و ادیان متفاوتی در شهر برلین زندگی می‌کنند؛ از سفیدپوستان بومی برلین گرفته تا ترک، عرب، پارس، آسیایی، بی‌دین، پروتستان، کاتولیک، مسلمان و پیروان سایر ادیان که همه آن‌ها به خوبی در کنار یکدیگر زندگی و بنابر زبان رسمی کشور، یعنی زبان آلمانی صحبت می‌کنند.

4 جاذبه گردشگری در شهر روشنگری آلمان

پیش‌ از خرید بلیط برلین و تجربه سفری هیجان‌انگیز، لازم است برخی از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری این شهر را که بازدید از آن‌ها به اندازه تماشای یک شاهکار سینمایی یا ادبی زیبا است، بشناسید.

دروازه براندبورگ

سبک معماری نئوکلاسیک این دروازه که به دستور ویلهلم دوم ساخته شد، قابل توجه است. نوع معماری این بنا آن‌قدر زیبا و باشکوه دیده می‌شود که علی رغم اینکه این بنا در طول انقلاب باتاویان ساخته شد و حکومت‌های بعدی، جهت‌گیری‌های سیاسی متفاوت و متضادی نسبت به امپراتوری پتروس داشتند، به این بنا احترام گذاشتند و آن را سرپا نگه داشتند.

درباره برلین پایتخت پایتخت آلمان چه می‌دانید؟

دیوار یادبود برلین

همان‌طور که پیش‌تر گفته شد، دیوار 4 متری برلین با طول 155 کیلومتری و 293 برج دیده بانی خود، دو بخش آلمان شرقی و غربی را از یکدیگر جدا می‌کرد. به احترام و برای یادبود بسیاری از افرادی که در این مکان کشته شدند، بنای باقی مانده این دیوار، تخریب نشده است تا بازدیدکنندگان با تماشای این دیوار به ارزش‌های والای انسانی، صلح و تاثیرات مخرب جنگ بیندیشند.

محله نیکولای

شاید شما هم بسیاری از شهرها و محله‌های دیدنی اروپا در فضای مجازی را با کوچه‌های تنگ و باریک، چراغدان‌های فانتری، کافه‌های دنج، گلدان‌ها و گل‌های رنگارنگ‌شان بشناسید. اگر از تجسم چنین منظره‌ای لذت بردید، با تهیه بلیط برلین و سفر به محله نیکولای، فرصت خرید، گفت‌وگو با مردم و قدم‌زدن در این محله را از دست ندهید.

باغ وحش برلین

برگ‌ترین و قدیمی‌ترین باغ وحش آلمان در برلین واقع شده است و تاریخ ساخت آن به سال 1844 میلادی برمی‌گردد. هم اکنون، تنوع گونه‌های متفاوت جانداران در این باغ وحش آن‌قدر زیاد است که هیچ گردشگری نمی‌تواند از بازدید یک روزه این جای دیدنی بگذرد.

درباره برلین پایتخت پایتخت آلمان چه می‌دانید؟

خرید بلیط برلین و سفر به شهر خرس‌ها با فلای تودی

سفر به کشورهای خارجی و شهرهای بزرگ بیش‌از تمام سفرهایتان به حمایت و برنامه‌ای منظم نیاز دارد و خرید بلیط ، رزرو هتل برلین ، اولین قدم در چینش یک سفر درست و حساب شده است. اگر می‌خواهید در شهری که موزه‌ها و دیدنی‌هایش تمامی ندارد، خوش بگذرانید، فلای تودی به‌عنوان بهترین مرجع در خرید به‌صرفه و کم‌هزینه‌ترین بلیط برلین اینجاست که با پشتیبانی 24 ساعته خود مسیر سفر را برای شما راحت و ساده کند.

کد خبر 664156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.