چگونه بر استرس کنکور غلبه کنیم؟

استرس جزو مسائلی است که همواره بسیاری از داوطلبان کنکور را درگیر خود می‌کند و از این‌رو اکثر پشت‌کنکوری‌ها به دنبال پیدا کردن راه‌هایی برای کاهش استرس و دستیابی به آرامش پیش از آزمون هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا و براساس یادداشتی که حمید خسرویان، مشاور کنکور در اختیار این رسانه قرار داده است: «استرس همواره جزو مسائلی است که بسیاری از داوطلبان کنکور را درگیر خود کرده است و از این جهت اکثر پشت‌کنکوری‌ها به دنبال یافتن راه‌هایی برای کاهش استرس و دستیابی به آرامش پیش از آزمون هستند. با توجه به این مسئله در ادامه به چند نکته مهم اشاره می‌کنیم که بتوانید با رعایت آن‌ها سطح استرس خود را تا حد چشمگیری کاهش دهید.

تمیز کردن اتاق و میز مطالعه

یکی از راه‌های کاهش استرس تمیز کردن اتاق و میز مطالعه است. داوطلبان کنکور تا حد امکان باید از بی‌نظمی موجود در محل مطالعه خود کم کنند، زیرا این مسئله باعث افزایش تمرکز حواس می‌شود.

داشتن سبک یادگیری مشخص

درواقع داوطلبان باید بدانند که ایدئال‌ترین بازه زمانی مناسب مطالعه و بهترین زمان استراحت چگونه است، همچنین دانش‌آموزان برای موفقیت در کنکور باید بدانند که در هر درس برای موفقیت باید از چه روش مطالعه‌ای استفاده کنند.

توجه و مطالعه دروس همراه با علاقه

سومین مورد از نکات مهم در غلبه بر استرس کنکور داشتن علاقه به درس خواندن است. زمانی که داوطلبان با علاقه برای کنکور آماده شوند و دروس خود را نیز با همین رویه مطالعه کنند علاوه بر اینکه استرس کمتری در زمان آزمون خواهند داشت، یادگیری عمیق‌تری نیز دارند.

توجه به تغذیه پیش از آزمون

داوطلبان کنکور باید پیش از شروع آزمون به تغذیه خود توجه کنند و مصرف قند و شکر را کاهش دهند، از طرفی در زمان مطالعه و کسب آمادگی برای آزمون باید کمتر از نوشیدنی‌های انرژی‌زا استفاده کنید و مواد غذایی با پروتئین بالا را جایگزین کنید.

نفس عمیق راهی برای مقابله بر استرس

یکی از نکاتی داوطلبان کنکور باید به آن توجه کنند، نفس عمیق است. اگر در زمان مطالعه دچار استرس شدید، چند لحظه کتاب خود را ببندید و چند بار نفس عمیق بکشید. همواره به خود این نکته را یادآوری کنید که در حال حاضر تنها تلاش مهم است و نباید به فکر نتیجه مطالعات خود باشید.

ورزش و داشتن تحرک

داوطلبان کنکور همواره باید به چند نکته مهم توجه کنند که مهم‌ترین آن‌ها تغذیه مناسب، میزان خواب مطلوب و ورزش است. درواقع منظور از ورزش، حرکات سنگین و پرفشار نیست، بلکه داشتن تحرک می‌تواند برای داوطلبان کنکور مفید باشد.

داشتن برنامه‌ریزی مناسب روزانه

دانش‌آموزان و داوطلبان کنکور باید برای هر روز خود برنامه مناسبی داشته باشند. درواقع داشتن برنامه به داوطلبان کنکور کمک می‌کند که ذهنشان منسجم باشد و این مسئله منجر به افزایش آرامش می‌شود.

کاهش استفاده از تلفن همراه

هنگام مطالعه و کسب آمادگی برای کنکور استفاده از تلفن همراه را کاهش دهید. در این بازه زمانی شبکه‌های اجتماعی را نیز چند روز یک بار چک کنید.

یادگیری تکنیک‌های مدیریت زمان

یکی دیگر از مواردی که داوطلبان کنکور باید به آن توجه داشته باشند، مدیریت زمان است. کنکوری‌ها باید برای مطالعه و استراحت خود زمان دقیقی داشته‌باشند و به‌طور هدفمند برنامه‌ریزی کنند.

توجه به تست‌های کنکوری مهم

برای کسب آمادگی کنکور حل تست بسیار حائز اهمیت است. درواقع حل تست‌های مختلف کنکور به داوطلبان کمک می‌کند که ذهنیت بهتری نسبت به آزمون پیدا کنند.

شرکت در آزمون‌های آزمایشی

به‌طور کلی شرکت در آزمون‌های شبیه‌ساز کنکور باعث کاهش استرس داوطلب می‌شود، البته فراموش نکنید که در این بازه، مهم پیدا کردن مشکلات و نقص‌ها همچنین تلاش برای بهتر شدن است.»

کد خبر 663599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.