آیا شرکت در آزمون آزمایشی برای موفقیت در کنکور ضروری است؟

یک مشاور کنکور گفت: تست‌زنی و تحلیل سوالات تستی برای دست‌یابی به موفقیت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، به همین دلیل پیشنهاد می‌شود که داوطلبان کنکور به آزمون‌های تستی بسیار توجه کنند.

حمید خسرویان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به عوامل موفقیت در آزمون سراسری، اظهار کرد: یکی از عواملی که در موفقیت کنکور بسیار حائز اهمیت است، روش مطالعه دروس و دریافت بازدهی مطلوب از مطالعه است.

وی افزود: درواقع دانش‌آموزان باید مطالعه دروس را به گونه‌ای انجام دهند که بازدهی دریافت کنند و از طرفی میزان سرعت مطالعه بالایی نیز داشته‌باشند.

این مشاور کنکور ادامه داد: مطالعه باید در مکان مناسبی انجام شود، همچنین دانش‌آموز باید در حین انجام مطالعه نقاط ضعف خود را شناسایی و به نقاط قوت تبدیل کند.

وی در رابطه با دیگر عوامل مؤثر در کنکور گفت: یکی دیگر از عواملی که در کسب رتبه مطلوب تأثیرگذار است، انتخاب درست منابع درسی و بودجه‌بندی است.

خسرویان تصریح کرد: داوطلبان کنکور باید برای مطالعه دروس خود از منبعی مشخص استفاده کنند؛ درواقع اینکه دانش‌آموز در هر دوره از یک منبع متفاوت برای مطالعه دروس کنکوری استفاده کنند باعث افزایش استرس و اضطراب می‌شود.

وی اشاره کرد: روانشناس توصیه می‌کنند که داوطلبان کنکور ابتدا منبعی مشخص برای مطالعه دروس خود انتخاب سپس از روش مفهومی برای مطالعه استفاده کنند؛ البته پس از مطالعه مفهومی دروس باید به طور تکمیلی هر درس را مطالعه کرد.

این مشاور کنکور ادامه داد: برای مطالعه تکمیلی دروس ابتدا باید مطالب مهم را به درستی مد نظر قرار داد سپس از روش‌هایی برای تثبیت مطالب در ذهن استفاده کرد.

وی افزود: علاوه بر این موارد تست‌زنی و تحلیل سوالات تستی برای دستیابی به موفقیت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است به همین دلیل پیشنهاد می‌شود که داوطلبان کنکور به آزمون‌های تستی بسیار توجه کنند.

خسرویان اشاره کرد: گذراندن آزمون‌های تستی سپس تحلیل آن‌ها می‌تواند در کسب رتبه مطلوب تأثیر بسزایی داشته‌باشد، زیرا داوطلبان با شرکت در آزمون‌های تستی با روش‌های تست‌زدن آشنا خواهند شد.

کد خبر 634597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.