برگزاری دوره آموزشی «معماری بان» ویژه کودکان در موزه گرمابه علیقلی‌آقا

مدیر موزه گرمابه علی‌قلی‌آقا از برگزاری دوره آموزشی «معماری بان» ویژه کودکان هفت‌تا ۹ سال در تابستان امسال خبر داد.

ملیحه قریشیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: دفتر تخصصی فرهنگ و معماری موزه گرمابه علیقلی‌آقا بر اساس اهداف و تصمیمات اخذشده در شورا، با تشکیل یک مدرسه تابستانی معماری و کودک با عنوان «معماری بان» برای تابستان امسال اقدام به برگزاری کلاس‌های آموزشی کرده است.

وی افزود: این دوره تخصصی آشنایی با اصول پایه معماری است و در نظر دارد برای کودکان گروه سنی دختر و پسر رده سنی هفت‌تا ۹ سال، کارگاه آموزشی را ۱۰ جلسه در دوره اول برگزار کند و هم‌زمان با این دوره‌ها، گردشگری شهری برای جامعه هدف بر اساس اهداف کارگاه برگزار می‌کند.

مدیر موزه گرمابه علی‌قلی آقا اظهار کرد: محل ثبت‌نام این دوره آموزشی در موزه گرمابه علی‌قلی آقا صورت می‌گیرد و هزینه دوره ۳۰۰ هزار تومان در نظر گرفته‌شده است.

وی ادامه داد: ثبت‌نام از دهم خردادماه آغاز و تا پایان بیست و هشتم همین ماه ادامه دارد. علاقه‌مندان برای ثبت‌نام فرزندان خود در این دوره به موزه گرمابه علیقلی آقا مراجعه کنند.

قریشیان گفت: دوره معماری بان در روزهای یکشنبه و سه‌شنبه‌ها در سه سانس از ساعت هشت‌تا ۹:۳۰، ساعت دوم ۹:۴۵ تا ۱۱:۱۵ دقیقه و ساعت سوم ۱۱:۳۰ تا ۱۳ برگزار می‌شود.

وی بابیان اینکه سقف کلاس‌ها ۱۰ نفر و در صورت افزایش متقاضیان تا ۱۵ نفر است، گفت: مدرسان این کلاس‌های آموزشی، فارغ‌التحصیلان رشته معماری و متخصص در حوزه کودک هستند که مورد تائید شورای کارگروه معماری کودک قرارگرفته‌اند.

مدیر موزه گرمابه علی‌قلی آقا گفت: برگزاری جلسه نخست دوره آموزشی درترم اول سی خرداد تا یک مرداد در ۱۰ جلسه و در صورت وجود متقاضی‌ترم دوم کلاس‌ها از سوم مرداد تا پانزدهم شهریور برگزار و به کودکان گواهی پایان دوره ارائه می‌شود.

وی بابیان اینکه سرفصل‌های دوره با نظر و تأیید معماران مطرح کشور و متخصصین علوم تربیتی کودکان تدوین‌شده است، خاطرنشان کرد: درمجموع هدف از برگزاری این کلاس‌های آموزشی، آشنایی با اصول پایه معماری است چراکه این مهم مدنظر ویژه است مسائل معماری شهری، مطالبه گری، آگاه‌سازی و تفهیم معماری و موارد پایه‌ای باید از دوران کودکی آموزش داده شود.

قریشیان خاطرنشان کرد: بر این باور هستیم آگاهی بخشی به این جامعه هدف، منجر به ساختن آینده بهتر در حوزه معماری می‌شود.

کد خبر 663418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.