حمایت بهزیستی از بیش از ۳۸ هزار خانواده دارای فرزند چندقلو / خدمات تا ۶ سالگی ادامه دارد

در کشور ۳۸ هزار و ۹۶۵ خانواده دارای فرزند چندقلو تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار دارند که علاوه بر مستمری ماهانه، خدمات غیر مستمر مانند پرداخت کمک هزینه درمان و لوازم ضروری، کمک سرمایه کار و معرفی جهت اشتغال نیز به آن‌ها ارائه می‌شود. حمایت‌های بهزیستی از این خانواده‌ها تا شش‌ سالگی ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نرجس خاتون اسعدی، سرپرست دفتر توانمندسازی خانواده و زنان سازمان بهزیستی کشور اظهار کرد: ۳۸ هزار و ۹۶۵ خانواده دارای فرزند چندقلو تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار دارند. همچنین تعداد ۳۵ هزار و ۲۸۵ خانواده دارای فرزند دوقلو دهک یک تا هفت نیز تحت پوشش بهزیستی هستند.

وی افزود: علاوه بر مستمری ماهانه، خدمات غیر مستمر به خانواده‌های دارای فرزند چندقلو شامل پرداخت کمک هزینه درمان و لوازم ضروری و کمک بلاعوض سرمایه کار یا معرفی جهت اشتغال و معرفی جهت دریافت تسهیلات بانکی در زمینه اشتغال در صورت وجود اعتبار ارائه می‌شود.

سرپرست دفتر توانمندسازی خانواده و زنان سازمان بهزیستی کشور اضافه کرد: خانواده‌های دارای فرزند دوقلو در دهک درآمدی یک تا هفت و خانواده‌های دارای فرزندان سه‌قلو و بیشتر، بدون در نظر گرفتن دهک درآمدی می‌توانند تحت پوشش خدمات سازمان قرار گیرند.

وی با بیان اینکه ۲۷۷ هزار نفر از زنان سرپرست خانوار تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور قرار دارند، گفت: ۹۵۰۰ نفر از دانشجویان و ۹۰ هزار نفر از دانش‌آموزان خانواده‌های زن سرپرست خانوار نیز تحت پوشش بهزیستی قرار دارند و ۱۲۰۰ خانوار نیز پشت نوبت دریافت خدمات بهزیستی هستند. خدمات ارائه شده به دانش‌آموزان و دانشجویان خانواده‌های زن سرپرست شامل پرداخت کمک هزینه تحصیلی است.

استان اصفهان ۱۰۴۱ چندقلو دارد

مجتبی یکتامنش، معاون فناوری اطلاعات و آمار ثبت‌احوال استان اصفهان نیز در گفت‌وگو با ایمنا با بیان اینکه در مجموع در استان اصفهان ۱۰۴۱ چندقلو وجود دارد، اظهار کرد: از این آمار ۱۰۰۲ دوقلو و ۳۹ سه‌قلو وجود دارد.

وی با بیان اینکه کلانشهر اصفهان با ۴۸۲ چندقلو بیشترین تعداد چندقلو را دارد، افزود: این کلانشهر ۴۶۰ دوقلو و ۲۲ سه‌قلو دارد؛ همچنین شهرستان‌های آران و بیدگل، اردستان، شاهین‌شهر و میمه، نائین و ورزنه، هرکدام با یک سه‌قلو کمترین آمار سه قلوزایی را به خود اختصاص دادند.

معاون فناوری اطلاعات و آمار ثبت‌احوال استان اصفهان تصریح کرد: شهرستان کاشان پس از اصفهان با تعداد ۷۹ چندقلو بیشترین تعداد چندقلوزایی را دارد، همچنین این شهرستان ۷۷ دوقلو و دو سه‌قلو دارد.

وی با اشاره به کمترین آمار دوقلوزایی در شهرستان‌های استان، ادامه داد: در هرند و خوروبیابانک هرکدام دو، چادگان و بویین‌ومیاندشت و خوانسار و کوهپایه هرکدام سه دوقلو دارد.

یکتامنش گفت: شهرستان نجف‌آباد با ۷۳ و لنجان با ۶۰ چندقلو نیز بیشترین آمار چندقلوزایی را در استان اصفهان دارند.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع در شهرستان‌های آران و بیدگل ۱۹، اردستان شش، اصفهان ۴۸۲، برخوار ۲۹، بویین میاندشت سه، تیران و کرون ۱۹، جرقویه ۹، چادگان سه، خمینی‌شهر ۵۹، خوانسار سه، خوروبیابانک دو، دهاقان شش، سمیرم هشت، شاهین‌شهر و میمه ۳۰، شهرضا ۲۳، فریدن ۹، فریدونشهر هشت، فلاورجان ۴۷، کاشان ۷۹، کوهپایه سه، گلپایگان هشت، لنجان ۶۰، مبارکه ۳۲، نائین پنج، نجف‌آباد ۷۳، نطنز شش، ورزنه هفت و هرند دو چندقلو دارد.

حمایت‌های بهزیستی از خانواده‌های دارای فرزند چندقلو تا پایان ۶ سالگی ادامه داد

ام‌البنین متقی‌نژاد، رئیس اداره بهزیستی اصفهان نیز اظهار کرد: در حال حاضر ۹۶ خانواده دارای دوقلو، ۲۰ خانواده دارای سه‌قلو و یک خانواده دارای چهارقلو در سامانه ارمغان اداره بهزیستی شهرستان کاشان ثبت شده‌اند.

وی افزود: تمام خانواده‌هایی که فرزند سه‌قلو به بالا دارند، فارغ از دهک‌بندی و خانواده‌هایی که دوقلو دارند و در دهک‌های یک تا هفت قرار دارند و نتیجه آزمون وسع سرپرست خانواده ثبت شده در وزارت رفاه، متوسط به پایین باشد، تحت پوشش بهزیستی، قرار گرفته و ماهیانه از مستمری بهزیستی بهره‌مند می‌شوند.

رئیس اداره بهزیستی اصفهان ادامه داد: این خانواده‌ها علاوه بر بهره‌مندی از مستمری ماهانه بهزیستی، از سایر خدمات این اداره از جمله ودیعه مسکن و وام‌های کم بهره برای اشتغال بر طبق ضوبط و دستورالعمل‌ها، می‌توانند استفاده کنند.

وی تصریح کرد: مستمری ماهیانه بهزیستی برای خانواده‌های دارای دوقلو یک‌میلیون و ۶۸۴ هزار تومان و برای خانواده‌های دارای سه‌قلو و بالاتر ماهیانه دو میلیون و ۵۹۲ هزار تومان است. حمایت‌های بهزیستی از خانواده‌های دارای چندقلو تا پایان شش‌سالگی ادامه دارد.

حمایت بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام از

حمیدرضا علیان‌زادگان، مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد نیز پیش از این با بیان اینکه تعداد خانواده‌های دارای فرزند چندقلو مورد حمایت بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام در سال ۱۴۰۱ از مرز ۱۷۰ خانواده گذشت و با تاکید بر حمایت از خانواده‌های دارای چندقلو در سراسر کشور، اظهار کرد: بیشترین تعداد حمایت از خانواده‌های چندقلو (سه‌قلو و بیشتر) در سال ۱۴۰۱ مربوط به استان‌های آذربایجان شرقی، یزد، قم و فارس است.

وی افزود: در طرح حمایت از خانواده‌های دارای فرزند چندقلو، هدایایی ازجمله یک بسته لبخند مادری به ازای هر یک از نوزادان، اهدای کارت هدیه به مادر به ازای هر یک از نوزادان و تأمین پوشک مصرفی به مدت شش ماه به ازای هر یک از نوزادان به خانواده‌ها تقدیم می‌شود.

مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد تصریح کرد: این طرح بدون محدودیت در طی سال توسط بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) اجرا می‌شود. مردم و خیرین نیز برای مشارکت در تأمین بسته‌های لبخند مادری و سایر اقلام طرح می‌توانند با شماره‌گیری کد دستوری #۴۲*۷۸۰* در این امر خداپسندانه مشارکت کنند.

کد خبر 663383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 8
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • لطفی BR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
    0 1
    با سلام با اینکه دوقلو داشتم بهزیستی هیچ کمکی نکردما فقط یک حقوق داشتم با ۴ فرزند
  • خامه IR ۰۴:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
    1 0
    سه سال به بچه های من چیزی ندادن
  • فرزانه IR ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
    2 0
    توروخدا بخاطر خدا حقوق رو بعد ۶ سالگی قطع نکنید من فقط امیدم همین مستمری بهزیستی
  • IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۳
    1 0
    تورا خدا حقوق بدین
  • اهواز US ۰۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
    2 0
    سلام چهارتافرزندکوچیک دارم دوقلودوساله نوزاددوماهه خاهش کمکم کنید
  • اهواز US ۰۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
    0 0
    سلام چهارتافرزندکوچیک دارم دوقلودوساله نوزاددوماهه خاهش کمکم کنید
  • IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
    1 0
    سلام مادر سه فرزندم که دوتای آنها دوقلو دختر می‌باشد شش ماهه شوهرم مریضه توانایی هیچ کاری رو نداره تو رو خدا به خاطره خدا عاجزانه تقاضای کمک به دقلوهامو دارم