پیگیر حمایت چندقلوها توسط مرجعی رسمی هستیم

مسئول کارگروه چندقلوهای دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: در طول سال چندین مورد خانواده دارای فرزند چندقلو به ما مراجعه می‌کنند که نیاز به حمایت دارند، اما ارگان یا مرجع رسمی برای حمایت از این خانواده‌ها وجود ندارد، لذا در جلسات بسیاری که داشتیم این دغدغه را مطرح کرده‌ایم تا به نتیجه برسد.

محبوبه نم‌نباتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه کارگروه چندقلوهای اصفهان از سال ۱۳۹۸ تشکیل شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه چندقلوها که به دنیا می‌آمدند، نیاز به پیگیری و مراقبت داشتند، رئیس وقت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان من را به عنوان مسئول کارگروه چندقلوها مشخص کرد و در این زمینه هر کسی مراجعه کند، مورد حمایت قرار می‌گیرد.

وی افزود: در این کارگروه اگر خانواده‌ها نیاز به آموزش داشته باشند، خدمات ارائه می‌شود. اگر نیاز به کمک و مراقبت داشته باشند به بهزیستی و خیران ارجاع می‌شوند و در هر صورت در تماس با این خانواده‌ها هستیم.

مسئول کارگروه چندقلوهای اصفهان در خصوص وجود مرجع مشخص برای حمایت از چندقلوها در کشور تصریح کرد: برخی خیران و نیکوکاران کشور در زمینه چندقلوها فعالیت می‌کنند، لذا ما با تهیه بسته مراقبت و حمایت از نوزادان چندقلو، در تلاش بودیم که با اداره سلامت نوزادان وزارتخانه مرتبط شویم تا انجام فعالیت‌ها منسجم شود.

وی ادامه داد: در کشور مرجع‌های مختلفی در این زمینه فعال است و به خانواده‌های دارای فرزند چندقلو خدمت‌رسانی و از آن‌ها حمایت می‌کند، اما اینکه یک مرجع مشخص و معین مانند یک انجمن وجود داشته باشد، در کشور نداریم.

نم‌نباتی خاطرنشان کرد: در طول سال چهار یا پنج مورد خانواده دارای نوزاد و فرزند چندقلو داریم که به ما مراجعه می‌کنند و نیاز به خدمت‌رسانی و حمایت دارند، اما ارگان یا مرجع رسمی برای حمایت از این خانواده‌ها وجود ندارد که با جلسات بسیاری که داشتیم این دغدغه را مطرح کرده‌ایم تا به نتیجه برسد و پیگیر این موضوع هستیم.

وی درخصوص آمار چندقلوزایی در سال‌های اخیر اظهار کرد: با توجه به مشکلات نازایی و ناباروری، بسیاری از زوج‌ها از درمان‌هایی استفاده می‌کنند که احتمال چندقلوزایی را افزایش می‌دهد و آمار نسبت به قبل تغییر کرده است که این موضوع به تمهیداتی نیاز دارد.

مسئول کارگروه چندقلوها با اشاره به حمایت کارگروه از یک خانواده دارای فرزند پنج قلوی ساکن اصفهان به طور ویژه، افزود: از زمان تولد این نوزادان تا به حال چندین سال است که برای پیگیری وضعیت آن‌ها و مراقبت‌ها به منزل‌شان سرکشی داریم تا ازاین طریق بتوانیم مشکلاتشان را رفع کنیم.

کد خبر 664993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.