۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۵
استان اصفهان ۱۰۴۱ چندقلو دارد

معاون فناوری اطلاعات و آمار ثبت‌احوال استان اصفهان با بیان اینکه استان اصفهان در مجموع ۱۰۴۱ چندقلو دارد، گفت: از این آمار ۱۰۰۲ دوقلو و ۳۹ سه‌قلو وجود دارد.

مجتبی یکتامنش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه در مجموع در استان اصفهان ۱۰۴۱ چندقلو وجود دارد، اظهار کرد: از این آمار ۱۰۰۲ دوقلو و ۳۹ سه‌قلو وجود دارد.

وی با بیان اینکه کلانشهر اصفهان با ۴۸۲ چندقلو بیشترین تعداد چندقلو را دارد، افزود: این کلانشهر ۴۶۰ دوقلو و ۲۲ سه‌قلو دارد؛ همچنین شهرستان‌های آران و بیدگل، اردستان، شاهین‌شهر و میمه، نائین و ورزنه، هرکدام با یک سه‌قلو کمترین آمار سه قلوزایی را به خود اختصاص دادند.

معاون فناوری اطلاعات و آمار ثبت‌احوال استان اصفهان تصریح کرد: شهرستان کاشان پس از اصفهان با تعداد ۷۹ چندقلو بیشترین تعداد چندقلوزایی را دارد، همچنین این شهرستان ۷۷ دوقلو و دو سه‌قلو دارد.

وی با اشاره به کمترین آمار دوقلوزایی در شهرستان‌های استان، ادامه داد: در هرند و خوروبیابانک هرکدام دو، چادگان و بویین‌ومیاندشت و خوانسار و کوهپایه هرکدام سه دوقلو دارد.

یکتامنش گفت: شهرستان نجف‌آباد با ۷۳ و لنجان با ۶۰ چندقلو نیز بیشترین آمار چندقلوزایی را در استان اصفهان دارند.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع در شهرستان‌های آران و بیدگل ۱۹، اردستان شش، اصفهان ۴۸۲، برخوار ۲۹، بویین میاندشت سه، تیران و کرون ۱۹، جرقویه ۹، چادگان سه، خمینی‌شهر ۵۹، خوانسار سه، خوروبیابانک دو، دهاقان شش، سمیرم هشت، شاهین‌شهر و میمه ۳۰، شهرضا ۲۳، فریدن ۹، فریدونشهر هشت، فلاورجان ۴۷، کاشان ۷۹، کوهپایه سه، گلپایگان هشت، لنجان ۶۰، مبارکه ۳۲، نائین پنج، نجف‌آباد ۷۳، نطنز شش، ورزنه هفت و هرند دو چندقلو دارد.

کد خبر 660381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.