تلاش برای ارتقای جایگاه مشاوران زن در دولت سیزدهم

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: اولین اقدامی که در ستاد ملی زن و خانواده تصویب شد، ارتقای جایگاه مشاوران زن بود که مشاوران متناسب با بزرگی و کوچکی دستگاه و نوع کاری که برعهده دارند، در سطح معاون وزیر یا مدیرکل باشند.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی معاونت امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری، انسیه خزعلی در جلسه هم‌افزایی بسیج خواهران و دفاتر امور بانوان دستگاه‌های اجرایی که در ساختمان شهید رضوی جهاد کشاورزی برگزار شد، با بیان اینکه در سال اول دولت اهتمام داشتیم تا ساختار مشاوران زن ارتقا پیدا کند، اظهار کرد: سال ۹۲ این پست از مشاوران گرفته و تبدیل به احکام انشایی شد.

وی افزود: اولین اقدامی که در ستاد ملی زن و خانواده تصویب شد، ارتقای جایگاه مشاوران زن بود که مشاوران متناسب با بزرگی و کوچکی دستگاه و نوع کاری که برعهده دارند، در سطح معاون وزیر یا مدیرکل باشند.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به اینکه در سال دوم دولت تلاش شد تا مشاوران زن دستگاه‌ها باید در جلسات شوراها شرکت کنند، گفت: اگر جایی مشکلی یا نقصی است، این شما مشاوران هستید که باید پیگیری و مطالبه حقوق خود را بکنید.

وی با بیان اینکه در گذشته در برخی ادارات ساختار مشاوران زن یک کار تشریفاتی بود، افزود: یکی از اقداماتی که ما در سال اول انجام دادیم این بود که مشاوران و مرتبطان با معاونت از حالت تشریفاتی خارج شوند و در سال دوم یک درصد بودجه را تصویب کردیم تا یک درصد بودجه در دستگاه‌ها به مسئله زن و خانواده اختصاص پیدا کند.

خزعلی ادامه داد: ما در حال نوشتن آئین‌نامه این یک درصد هستیم که نیاز است مشاوران طرح‌ها و پیشنهادهای خود را دهند که در شورای هماهنگی، طبق آئین‌نامه و اولویت، بودجه اختصاص پیدا کند.

وی با بیان اینکه بسیج بهترین بازوی عملیاتی برای طرح‌های مشاوران زن است، افزود: بسیج با همان انگیزه‌ای که همیشه داشته و لشکر مخلص خدا بوده به بلوغی رسیده است که نمی‌خواهد دیده شود، اما با تمام دیده نشدن‌ها امیدواریم که مشاوران، آن‌ها را ببینند و از بسیج استفاده کنند.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده تصریح کرد: موضوع جهاد تبیین را جدی بگیرید. در شرایطی قرار دادیم که کشور در یک جنگ سخت ترکیبی است و در حوزه‌های اقتصادی، رسانه‌ای و سیاسی درگیر یک جنگ هستیم. دشمن با نفوذ تلاش می‌کند که مفاهیم و خواسته‌های خود را محقق کند. این همبستگی و همدلی بین بانوان می‌تواند در مقابله با دشمن تأثیرگذار باشد.

وی ادامه داد: یکی از موضوعات حمایت در معاونت، موضوع کاشت نهال است که زنان خانه‌دار می‌توانند کمک و فرهنگ پرورش نهال را ایجاد کنند. طرحی داریم که در آن زنان خانه‌دار بذر را تحویل گیرند و نهال تحویل دهند و این کار کمک‌هزینه زندگی آن‌ها باشد. با ساماندهی طرح‌هایی که زنان خانه‌دار می‌توانند در آن مشارکت کنند، باید به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب در سبک مصرف و پرهیز از اسراف، به اقتصاد کشور کمک کرد.

کد خبر 666452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.