سرمایه‌گذاری کلان بریتانیا بر طرح‌های سفر فعال

دولت بریتانیا ۲۰۰ میلیون پوند به اجرای طرح‌های دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی اختصاص داد تا میلیون‌ها نفر را به انواع گزینه‌های سفر فعال سوق دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، دولت بریتانیا در تلاش برای تشویق گزینه‌های سفر سالم‌تر، کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و تقویت رشد اقتصادی، بودجه‌ای ۲۰۰ میلیون پوندی تعیین کرده است که از طرح‌های دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی در ۶۰ منطقه سراسر انگلستان حمایت می‌کند.

هدف این دور جدید بودجه احیای خیابان‌های بزرگ، حمایت از کسب‌وکارهای محلی، تداوم رشد اقتصادی، کاهش ترافیک و ارمغان سلامتی برای ساکنان سراسر کشور است و پیش‌بینی می‌شود سالانه تا ۱۶ میلیون جابه‌جایی با پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری بیشتر به سیستم تردد فعال انگلستان اضافه کند.

جوامع سراسر انگلستان پس از رایزنی‌های گسترده با مقامات محلی بودجه جدید را برای اجرای بیش از ۲۶۵ طرح در ۶۰ منطقه دریافت خواهند کرد. این سرمایه‌گذاری از پروژه‌های مختلف شامل توسعه ۱۲۱ مایل مسیر دوچرخه‌سواری جدید، ۷۷ مایل مسیر و راه‌های سبز جدید و ابتکاراتی برای افزایش ایمنی خیابان‌های اطراف حدود ۱۳۰ مدرسه در سراسر کشور پشتیبانی می‌کند.

سرمایه‌گذاری کلان بریتانیا بر طرح‌های سفر فعال

پیش‌بینی می‌شود که سفر فعال با افزایش خریدها در طول مسیر و بهبود دسترسی به فرصت‌های شغلی سالانه ۳۶.۵ میلیارد پوند به اقتصاد تزریق و در نتیجه هدف دولت را برای تقویت رشد اقتصادی محقق کند.

انگلستان مدعی شده است که تخصیص این بودجه با فراهم آوردن آزادی انتخاب برای میلیون‌ها نفر به‌منظور برگزیدن پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری یا تردد با اسکوترهای برقی برای سفرهای روزمره نقش بسزایی در بهبود سلامت عمومی، مقابله با تغییرات آب‌وهوایی و ایجاد احساس استقلال در صدها هزار کودک ایفا می‌کند.

پروژه‌های برنده بر اساس توانایی خود در ارائه گزینه‌های جذاب برای دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی به‌عنوان گزینه‌های حمل‌ونقل محلی انتخاب شده‌اند و هیچ‌یک از آن‌ها شامل محله‌های کم‌تردد نمی‌شود. مقامات محلی از نزدیک با اعضای جامعه همکاری کردند تا اطمینان حاصل کنند که این پروژه‌ها در راستای منفعت کل جامعه قرار دارد.

علاوه بر این، در اجرای طرح‌ها بهبود ایمنی و سهولت دسترسی اولویت‌های کلیدی در توسعه مسیرهای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری خواهد بود که این امر شامل افزایش ایمنی زنان و کودکانی می‌شود که پیاده به مدرسه می‌روند. طراحی خیابان‌ها همچنین باید به‌گونه‌ای باشد که برای ویلچرنشینیان و اسکوترسواران فراگیرتر باشد.

کد خبر 662920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.