۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۶
مکانیزم عملکرد هواپیما چیست؟

یک پژوهشگر علوم فضایی گفت: درواقع زمانی که با سرعت بسیاری در حال حرکت باشیم، می‌توانیم روی توده‌های هوا سوار شویم و هواپیما نیز از همین قابلیت برای پرواز در آسمان استفاده می‌کند.

عمران مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به نحوه دستیابی بشر به تکنولوژی پرواز و چگونگی ساخت هواپیما، اظهار کرد: با گذشت زمان بشر صاحب تکنولوژی شد و دانش بسیاری در حوزه‌های مختلف کسب کرد.

وی افزود: این افزایش دانش در کنار رشد و توسعه تدریجی فناوری باعث شد بشر به این نتیجه دست یابد که می‌تواند شرایط نامطلوب طبیعت را به نوعی تغییر دهد که زندگی بهتری داشته و رفاه خود را تامین کند.

این پژوهشگر علوم فضایی ادامه داد: زمانی که بشر به این سطح از علم و دانش رسید، این اساس در وی شکل گرفت که می‌تواند تخیلات و آرزوهای خود را به واقعیت تبدیل کند.

وی در رابطه با چگونگی دستیابی بشر به توانایی پرواز گفت: یکی از آرزوهای دیرینه بشر که شکل خیال‌گونه‌ای داشت، توانایی پرواز بود. بشر به مرور زمان با مطالعه دقیق بر نحوه پرواز پرندگان توانستند دانش کافی در این حوزه کسب کنند.

مرادی در همین رابطه تصریح کرد: زمانی که بشر به چگونگی پرواز پرندگان پی برد، توانست به تکنولوژی هواپیما نیز دست‌یابد و با گذشت زمان نخستین هواپیما ساخته شد.

وی با اشاره به نحوه عملکرد هواپیما گفت: هواپیما همانطور که از نامش مشخص است، مسیری را در هوا می‌پیماید و برای پرواز روی انبوهی از توده‌های هوا سوار می‌شود.

وی تاکید کرد: درواقع زمانی که با سرعت بسیاری در حال حرکت باشیم، می‌توانیم روی توده‌های هوا سوار شویم و هواپیما نیز از همین قابلیت برای پرواز در آسمان استفاده می‌کند.

کد خبر 662902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.