همکاری خوب اصفهانی‌ها در اهدای خون / رفع کمبودها مورد توجه قرار گیرد

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان با اشاره به همکاری خوب مردم اصفهانی در اهدای خون، گفت: تمایل بالای مردم اصفهان به اهدای خون، وجود فضاهای فیزیکی بسیار مناسب در شهرستان‌ها و شهر اصفهان، همکاری بسیار خوب خیران در احداث ساختمان‌های پایگاه و مراکز اهدای خون از نقاط قوتی است که باید همچنان ادامه یابد.

کیان دهراب‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: مدیرعامل سازمان انتقال خون کشور در اولین روز سفر خود به اصفهان از مرکز اهدای خون موقت زرین‌شهر، پایگاه انتقال خون نجف‌آباد، مرکز خون‌گیری ثابت خمینی‌شهر، مرکز خون‌گیری موقت شاهین‌شهر، پایگاه انتقال خون شهرضا و پایگاه انتقال خون شهر اصفهان (خواجو) بازدید کردند.

وی افزود: در روز دوم سفر مدیرعامل سازمان انتقال خون کشور با همراهی معاون اجتماعی این سازمان، افتتاحیه تکمیل ساختمان پایگاه انتقال خون گلپایگان و افتتاح ساختمان جدید خیرساز پایگاه انتقال خون خوانسار برگزار شد.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان با بیان اینکه در سفر مدیرعامل سازمان انتقال خون کشور به اصفهان و بازدیدهای انجام شده، نقاط ضعف و قوتی مشخص شد، تصریح کرد: تمایل بالای مردم اصفهان به اهدای خون، وجود فضاهای فیزیکی بسیار مناسب در شهرستان‌ها و شهر اصفهان، همکاری بسیار خوب خیران در احداث ساختمان‌های پایگاه و مراکز اهدای خون شهرستان‌ها و وجود نیروهای علمی و کاربردی در مراکز انتقال خون استان از نقاط قوت محرز شده محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: به‌رغم نقاط قوت، ظرفیت نیروی انسانی اداره کل انتقال خون استان اصفهان در وضعیت مطلوب به سر نمی‌برد و شاهد نیاز شدید اداره کل انتقال خون استان به جذب نیروهای جدید و نیاز واحدهای مختلف انتقال خون به تجهیزات بیشتر و به‌روزتر هستیم.

دهراب‌پور گفت: سازمان انتقال خون ایران در راستای رفع مشکلات تجهیزاتی، اقدامات بسیار مناسبی انجام داده است و برنامه‌های جدیدی از جمله خرید دستگاه ژنراتور برای دو پایگاه گلپایگان و خوانسار و مجهز کردن پایگاه گلپایگان به صورت کامل را در دست دارد.

وی اضافه کرد: مدیرعامل سازمان انتقال خون کشور در سفر خود به استان اصفهان با استاندار، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، امام جمعه اصفهان و نماینده ولی فقیه در استان، برخی از مدیران شهرستانی از جمله نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی شهرستان‌ها و معاونان فرمانداران دیدار داشتند.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان با اشاره به برنامه‌های در دستور کار در طول سال جاری، اظهار کرد: بازسازی کامل ساختمان اهدای خون شهرستان شهرضا، تکمیل واحد کنترل کیفی پایگاه انتقال خون شهر اصفهان، بازسازی سالن آموزشی اداره کل انتقال خون اصفهان، رایزنی با مسئولان مرتبط در استانداری و سازمان مدیریت به منظور جذب بیشتر نیروی انسانی مرتبط با اداره کل انتقال خون، از برنامه‌های در دستور کار برای سال جاری خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه رایزنی به منظور ایجاد پایگاه انتقال خون در شهرستان فریدن از سایر اهداف سال جاری خواهد بود، افزود: نسبت خون‌گیری به جمعیت استان اصفهان در سال گذشته برابر با ۲۵.۵۵ بوده است که باید در سال جاری بهبود یابد؛ افزایش ۱۳۷ هزار واحد اهدای خون به ۱۶۰ هزار واحد در سال جاری، نیز از سایر برنامه‌های حائز اهمیت این اداره محسوب می‌شود.

کد خبر 662440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.