دولت به تقویت زیرساخت‌های حمل‌ونقل شهرها کمک کند

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر لزوم توجه دولت به تقویت زیرساخت‌های حمل‌ونقل شهرها گفت: دولت باید کمک‌های خود را برای به‌روزرسانی و توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی از جمله اتوبوس، قطار شهری و تاکسی به‌کار گیرد.

محمدرضا فلاح در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه دولت باید کمک‌های خود را برای به‌روزرسانی و توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی از جمله اتوبوس، قطار شهری و تاکسی به‌کار گیرد، اظهار کرد: بعضی از شهرداری‌های کشور به‌دلیل کاهش درآمد و مشکلات مالی، نمی‌توانند ناوگان را به‌روزرسانی کنند و با خرید اتوبوس جدید، این ناوگان را توسعه دهند، از این‌رو به سمت استفاده از اتوبوس‌های فرسوده می‌روند.

وی افزود: دولت کمک‌های خود در حوزه حمل‌ونقل را باید افزایش دهد تا مشکلات زیرساختی و ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهرها و کلان‌شهرها رفع شود.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در صورتی که دولت برای احداث خطوط مترو کمک نکند، زمان بهره‌برداری آن سال‌های زیادی طول می‌کشد، تصریح کرد: شهرداری‌ها نیز نقش مهمی در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک دارند، این نهاد شهری باید به دنبال دریافت کمک‌های دولت باشد و در ردیف‌های بودجه‌ای خود توسعه اتوبوسرانی و احداث مترو را ویژه ببیند.

وی ادامه داد: مدیریت شهری اصفهان طی دو سال اخیر بودجه مناسبی برای احداث و توسعه خطوط مترو، خرید و بازسازی اتوبوس‌های شهری در نظر گرفته است، اگر بخواهیم ناوگان اتوبوسرانی مطلوبی در سطح شهر داشته باشیم، باید حدود ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس در نصف‌جهان فعال شود که در حال حاضر حدود هزار دستگاه فعال است.

فلاح گفت: خرید حدود ۱۵۰۰ اتوبوس جدید، هزینه بسیاری دارد اما شهرداری بودجه‌ای برای آن در نظر می‌گیرد تا تعدادی به ناوگان اضافه و در مقابل چند دستگاه نیز از رده خارج شود.

وی اظهار کرد: معتقدم باید از پروژه‌هایی که بازدهی آن‌چنانی برای شهروندان ندارد، بکاهیم و به پروژه‌های حوزه حمل‌ونقلی بیفزاییم؛ با توجه به اینکه ناوگان حمل‌ونقل عمومی توسط تعداد زیادی از شهروندان اصفهانی مورد استفاده قرار می‌گیرد، لذا باید به نیازهای روز آنها توجه داشته باشیم، به‌همین دلیل از مجموعه مدیریت شهری درخواست می‌کنیم تعداد پروژه‌های غیرضروری را کاهش دهد و به ردیف بودجه ناوگان بیفزاید.

کد خبر 662287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.