ممنوعیت استفاده از ChatGPT برای کارمندان اپل

وال‌استریت ژورنال به اسنادی دست پیدا کرده است که نشان می‌دهد کارمندان اپل اجازه ندارند از ChatGPT استفاده کنند. اپل معتقد است که نباید از ابزارهای هوش مصنوعی مولد برای کار استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فاصله تیک‌تاک با ایده‌آل‌های اروپایی، تشخیص بیماری آلزایمر توسط هوش‌مصنوعی، انتشار نسخه نهایی سیستم عامل iOS 16.5، ممنوعیت استفاده از ChatGPT برای کارمندان اپل، معرفی نخستین کارت گرافیک Mini-ITX، رونمایی از خط اسپیکرهای Nommo V2 و انتشار وصله امنیتی بلک لوتوس توسط مایکروسافت جزو پربازدیدترین اخبار علم و فناوری در هفته گذشته بود.

فاصله تیک‌تاک با ایده‌آل‌های اروپایی

تیری برتون، رئیس صنعت اتحادیه اروپا به تازگی با شو زی چو، مدیر اجرایی تیک تاک صحبت کرده و به او گفته که هنوز کارهای زیادی برای انجام دادن در این شبکه اجتماعی متعلق به چین وجود دارد تا از قوانین اتحادیه اروپا پیروی کند. طبق نظر برتون در حال حاضر، از نظر داشتن تعدیل بیشتر محتوا، اجتناب از افراط و تفریط، تضمین استفاده ایمن از داده‌ها، به ویژه داده‌های فرزندان، هنوز جای زیادی برای بهبود وجود دارد. کشورهای مختلف غربی از جمله انگلیس، آمریکا و چندین کشور عضو اتحادیه اروپا قبلاً استفاده از تیک‌تاک را به دلیل نگرانی‌های امنیتی محدود کرده‌اند.

انتشار نسخه نهایی سیستم عامل iOS

۱۶.۵ اپل اعلام کرد که نسخه نهایی از دو سیستم عامل iOS 16.5 و iPadOS 16.5 را برای تمامی گوشی‌های آیفون و تبلت‌های آی‌پد سازگار با آن منتشر کرده است. بخش اعظمی از تغییرات صورت گرفته در این نسخه شامل رفع باگ‌ها و مشکلات موجود در نسخه قبلی می‌شود، اما اپل چند قابلیت جدید نیز به این دو سیستم عامل خود اضافه کرده است.

پس از انتشار نسخه‌های بتا و آزمایشی از سیستم‌های عامل iOS 16.5 و iPadOS 16.5، اپل اعلام کرد که نسخه نهایی از آن‌ها را در دسترس کاربران گوشی‌های آیفون و تبلت‌های آی‌پد قرار داده است. هم اکنون کاربران دستگاه‌های سازگار با این سیستم عامل می‌توانند با مراجعه به منوی تنظیمات سپس بخش General و در انتهای Software Update، آن را دانلود و بر روی دستگاه خود نصب کنند. این به‌روزرسانی آخرین نسخه از دو سیستم عامل iOS و iPadOS است که پیش از مراسم WWDC برای گوشی‌های آیفون و تبلت‌های آی‌پد منتشر می‌شود و در کنار رفع مشکلات موجود در نسخه‌های قبلی دارای چند ویژگی و قابلیت تازه نیز مشاهده می‌شود.

ممنوعیت استفاده از ChatGPT برای کارمندان اپل

OpenAI اعلام کرده که اپلیکیشن ChatGPT را برای آیفون منتشر کرده است. این چت‌بات مدت کوتاهی پس از انتشار عمومی در اواخر سال ۲۰۲۲، رشد انفجاری تجربه کرد و امروزه کاربران بسیار زیادی در سراسر دنیا دارد. با وجود محبوب بودن و کاربردی‌بودن ChatGPT ، به‌نظر می‌رسد اپل در برابر این سرویس موضع دارد. وال‌استریت ژورنال به اسنادی دست پیدا کرده است که نشان می‌دهد کارمندان اپل اجازه ندارند از ChatGPT استفاده کنند. اپل معتقد است که نباید از ابزارهای هوش مصنوعی مولد برای کار استفاده کرد.

معرفی نخستین کارت گرافیک Mini-ITX

GeForce RTX 4060 Mini-V یک کارت گرافیک کاملاً جدید است. این شرکت ادعا می‌کند که این یک طراحی تک‌فن و دو اسلات ایده آل برای رایانه‌های شخصی فشرده و رایانه‌های شخصی سینمای خانگی یا همان (HTPC) است. اندازه این کارت گرافیک فقط ۱۷ سانتی متر است، اما هیچ رندر دیگری در دسترس نیست.

با این حال آنچه تایید شده است این است که برای این طراحی از پردازنده‌ی GeForce RTX 4060 non-Ti استفاده خواهد شد. تاکنون هیچ مشخصاتی اعلام نشده است، اما از آنجایی که این پردازنده گرافیکی «iGame» نیست، به احتمال زیاد از مشخصات مرجع انویدیا استفاده خواهد کرد.

رونمایی از خط اسپیکرهای Nommo V2

ریزر جدیدترین اسپیکرهای گیمینگ رایانه خود را به نام Nommo V2 معرفی کرد. پرچمدار Razer Nommo V2 Pro یک بلندگوی کامل و با برد کامل و ترکیبی از ساب ووفر بی سیم ارائه می‌دهد که توسط THX Spatial Audio تقویت شده است. این اسپیکر با نورپردازی خیره کننده Razer Chroma RGB با طرح عقب برای غوطه‌وری بیشتر تکمیل می‌شود. این خط همچنین شامل بلندگوی رومیزی Razer Nommo V2 با یک ساب‌ووفر سیمی و Razer Nommo V2 X برای تنظیم قدرتمند و مینیمال است.

انتشار وصله امنیتی بلک لوتوس توسط مایکروسافت

مایکروسافت در دومین سه‌شنبه هر ماه که به سه‌شنبه به‌روزرسانی معروف است، اقدام به انتشار به‌روزرسانی برای نسخه‌های مورد پشتیبانی ویندوز می‌کند. به‌روزرسانی سه‌شنبه ماه گذشته مایکروسافت تعداد زیادی از حفره‌های امنیتی ویندوز ۱۱ را رفع کرد، اما به‌روزرسانی این ماه دارای حجم کمتری نسبت به ماه‌های گذشته است. این به‌روزرسانی برخلاف حجم کمترش، تعدادی از مشکلات اساسی را رفع می‌کند. سه مورد از این مشکلات مربوط به آسیب‌پذیری روز صفر بودند که هکرها از طریق دو مورد از آن‌ها دستگاه کاربران را تهدید می‌کردند.

به‌روزرسانی ماه می مایکروسافت شامل رفع مشکل امنیتی است که با استفاده از CVE-2023-24932 که میانبری امنیتی محسوب می‌شود اجازه نصب بدافزارهای (UEFI) را می‌دهد که با نام بلک لوتوس (Blackloutus) نیز شناخته می‌شود. بلک لوتوس برای مایکروسافت بسیار دردسر ساز بوده است.

تشخیص بیماری آلزایمر توسط هوش‌مصنوعی

گروهی از محققان آمریکایی به منظور تشخیص زودهنگام بیماری آلزایمر، پیش از بروز علائم مربوط به آن، بررسی‌های جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف از ابزارهای پیشرفته یادگیری ماشینی و پردازش زبان طبیعی (NLP) استفاده کردند و ۲۰۶ نفر را مورد ارزیابی قرار دادند. ۱۱۹ نفر آن‌ها معیارهای زوال شناختی خفیف را داشتند و ۹۲ نفر دیگر درگیر هیچ مشکلی نبودند.

افراد شرکت‌کننده در مطالعه چندین آزمون شناختی استاندارد انجام دادند. همچنین از آن‌ها خواسته شد در مورد تصاویر ارائه شده صحبت کنند. محققان تجزیه و تحلیل گفتار افراد را با نمونه‌های مایع مغزی نخاعی و اسکن‌های MRI آن‌ها مقایسه کردند تا مشخص شود نشانگرهای زیستی دیجیتالی تا چه اندازه قادر است اختلالات شناختی خفیف و ضعیف همچنین پیشرفت بیماری آلزایمر را تشخیص دهد.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که هوش مصنوعی و ابزارهای مرتبط با آن قادر است اختلالات شناختی خفیف را از طریق الگوهای گفتاری افراد تشخیص دهد. هوش مصنوعی می‌تواند بیماری آلزایمر را پیش از بروز هرگونه علائم از این طریق شناسایی کند. در صورتی که مطالعات بیشتری در این زمینه صورت گیرد و نتایج به دست آمده تأیید شود، استفاده از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی می‌تواند به پزشکان برای غربالگری آسان‌تر افراد در معرض خطر کمک زیادی کند.

کد خبر 662181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.