شناسایی اجسام ناشناس توسط هوش‌مصنوعی جدید متا

هوش مصنوعی معمولاً براساس داده‌های موجود آموزش داده می‌شود تا بتواند قابلیت‌هایی مثل تشخیص اشیا را ارائه دهد، اما اکنون متا برای تشخیص اجسام با هوش مصنوعی بدون نیاز به آموزش، راهکار خلاقانه‌ای به‌نام Segment Anything را معرفی کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، افشای مشخصات گوشی Infinix Note 30، ویژگی‌های سیستم‌عامل iOS 17، شناسایی اجسام ناشناس توسط هوش‌مصنوعی جدید متا، آغاز تحقیقات وسیع ویتنام پیرامون تیک‌تاک، وجود قابلیت تشخیص چهره در HomePod نسل جدید، عرضه گوشی Redmi Note 12S و ساخت بدافزار به کمک سامانه ChatGPT جزو پربازدیدترین اخبار علم و فناوری در هفته گذشته بود.

افشای مشخصات گوشی Infinix Note

۳۰ لیست کنسول Google Play نشان می‌دهد که صفحه نمایش Infinix Note 30 از وضوح تصویر ۱۰۸۰ در ۲۴۶۰ پیکسل با نسبت تصویر ۲۰.۵:۹ برخوردار است؛ این دستگاه به چیپست Helio G99 و هشت گیگابایت رم مجهز است همچنین به همراه سیستم عامل اندروید ۱۳ در کنار رابط کاربری XOS عرضه خواهد شد.

اینفینیکس نوت ۳۰ با شماره مدل X6833B جایگزین اینفینیکس نوت ۱۲ (۲۰۲۳) خواهد شد که در ماه اکتبر عرضه شد. این گوشی دارای صفحه نمایش ۶.۷۱ اینچی AMOLED بود که وضوح تصویر +Full HD را ارائه می‌کرد و از چیپست Helio G99 قدرت می‌گرفت.

ویژگی‌های سیستم‌عامل iOS

۱۷ براساس برنامه‌ریزی‌ها سیستم‌عامل iOS 17 در نخستین روز برگزاری کنفرانس سالیانه توسعه‌دهندگان اپل در روز پنجم ژوئن معرفی خواهد شد. ظاهراً اپل برای نخستین بار پس از معرفی کنترل سنتر، طراحی این بخش را مورد بازبینی قرار خواهد داد. این ویژگی ۱۰ سال پیش و همزمان با معرفی سیستم‌عامل iOS 7 رونمایی شد. جدیدترین الگوی ظاهری کنترل سنتر نیز در iOS 11 به معرض نمایش گذاشته شد. بنابراین بی‌تردید به‌نظر می‌رسد که کنترل سنتر جدید از رنگ و لعاب جدیدی برخوردار خواهد بود.

شناسایی اجسام ناشناس توسط هوش‌مصنوعی جدید متا

مدل هوش مصنوعی Segment Anything متا برای تشخیص اشیاd موجود در تصاویر، حتی نیازی به آموزش ندارد. هوش مصنوعی معمولاً براساس داده‌های موجود آموزش داده می‌شود تا بتواند قابلیت‌هایی مثل تشخیص اشیا را ارائه دهد، اما اکنون متا برای تشخیص اجسام با هوش مصنوعی بدون نیاز به آموزش، راهکار خلاقانه‌ای به‌نام Segment Anything را معرفی کرده است؛ هوش مصنوعی جذابی که می‌تواند اجسام مختلفی که حتی آن‌ها را قبلاً ندیده است، شناسایی کند.

برای تشخیص اشیا با مدل هوش مصنوعی جدید متا می‌توان روی آن‌ها کلیک کرد. علاوه‌بر این امکان تشخیص اجسام با این مدل از طریق پیام‌های متنی وجود دارد. به‌عنوان مثال می‌توانید کلمه Cat را تایپ کنید و هوش مصنوعی متا همه گربه‌های موجود در تصویر را تشخیص خواهد داد.

آغاز تحقیقات وسیع ویتنام پیرامون تیک‌تاک

دولت ویتنام از ماه می ۲۰۲۳ تحقیقی درباره فعالیت‌های تیک تاک در این کشور را آغاز می‌کند تا پیروی اپلیکیشن چینی در خصوص مدیریت محتوا، پرداخت مالیات و سیاست‌های تجاری از قوانین ویتنام را تضمین کند. به گفته یک سخنگوی دولتی، این اپلیکیشن اشتراک گذاری ویدئو کوتاه اخیراً اجازه داده محتوای مسموم، اهانت‌آمیز، اشتباه و خرافی در پلتفرم وجود داشته باشد.

تیک تاک، فیس‌بوک و یوتیوب همه شبکه‌های اجتماعی برون مرزی در ویتنام با استانداردهای بین‌المللی هستند، اما هنگام فعالیت در این کشور باید از قوانین محلی در خصوص محتوا و مالیات پیروی کنند.

وجود قابلیت تشخیص چهره در HomePod نسل جدید

اپل HomePod یک اسپیکر هوشمند بوده که توسط شرکت اپل طراحی و توسعه یافته است. این اسپیکر برای اولین بار در فوریه ۲۰۱۸ منتشر شد و دارای Siri، دستیار مجازی اپل بوده که می‌تواند برای کنترل بلندگو و تعامل با سایر دستگاه‌های خانه استفاده شود.

آخرین اخبار از IT Home حاکی از آن بوده که اپل یک پتنت فنی برای HomePod خود از اداره علائم تجاری و ثبت اختراع ایالات متحده (USPTO) دریافت کرده است. طرح ثبت اختراع نشان می‌دهد که دوربینی به هوم پاد اضافه شده که کنترل آسان‌تری بر دستگاه‌های خانه هوشمند خود را برای کاربران فراهم می‌کند.

با توجه به توضیحات ثبت اختراع، هدف دوربین تماس‌های ویدیویی یا نظارت امنیتی نیست، بلکه تشخیص چهره برای شناسایی فردی در اتاق بوده که از هوم پاد درخواست می‌کند. براساس درخواست کاربر، HomePod کنترل شخصی و ساده شده را روی دستگاه‌های خانه هوشمند آنها ارائه می‌دهد.

عرضه گوشی Redmi Note 12S

شیائومی چند هفته پیش گوشی‌های هوشمند سری ردمی نوت ۱۲ خود را در بازار اروپا عرضه کرد و اکنون این شرکت دو گوشی دیگر را وارد بازار اروپا نمود تا مشتریان اروپایی با مدل‌های بیشتری رو به رو شوند. Redmi Note 12S و Redmi Note 12 Pro 4G دو گوشی هوشمند جدیدی هستند که در بازار اروپا عرضه شده‌اند. Redmi Note 12 Pro 4G با قیمت ۳۲۹ یورو به فروش رسیده، در حالی که Redmi Note 12S قیمتی معادل ۲۸۹ یورو دارد و در رنگ‌های مشکی اونیکس، آبی یخی و سبز مرواریدی به فروش می‌رسد.

Redmi Note 12 Pro 4G اولین بار چند روز پیش در بازار اندونزی عرضه شد و اکنون در اروپا به فروش می‌رسد. این گوشی دارای صفحه نمایش ۶.۶۷ اینچی AMOLED با وضوح تصویر +Full HD و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز مشابه سایر گوشی‌های هوشمند سری Note 12 است.

ساخت بدافزار به کمک سامانه ChatGPT

یک محقق امنیت سایبری ادعا می‌کند که از ChatGPT برای توسعه یک بد افزار روز صفر استفاده کرده است که می‌تواند با استفاده از آن داده‌ها را از یک دستگاه آلوده به این بدافزار سرقت کند. به طور نگران کننده‌ای، این بدافزار توسط هیچ آنتی‌ویروسی در VirusTotal شناسایی نشد. آرون مولگرو توسعه دهنده این بدافزار گفت که او در مراحل اولیه ایجاد بدافزار تصمیم گرفت خودش هیچ کدی ننویسد و فقط از تکنیک‌های پیشرفته‌ای استفاده کند که معمولاً توسط مهاجمان سایبری دولتی استفاده می‌شود.

مولگرو که خود را «مبتدی» در توسعه بدافزار توصیف می‌کند، گفت که از زبان پیاده‌سازی Go برای توسعه این بدافزار استفاده کرده است. او نه تنها برای سهولت توسعه از این زبان استفاده کرده است، بلکه با این زبان می‌تواند در صورت نیاز کد را به صورت دستی اشکال‌زدایی کند.

کد خبر 652868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.