مشکلات اقتصادی با همت مسئولان و همدلی مردم باید رفع شود

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه مشکلات اقتصادی باید رفع شود و این مورد تاکید ولی امر مسلمین است، گفت: امروز ضروری است با همدلی و همراهی مردم، همچنین همت مسئولان، مشکلات رفع شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام سیداحمد محمودی امروز جمعه _بیست‌ونهم اردیبهشت‌ماه_ در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان ضمن گرامیداشت سوم و چهارم خرداد، که به عنوان روز آزادسازی خرمشهر و روز دزفول نامگذاری شده، اظهار کرد: امروز لازم است دستاوردها و پیروزی‌های مشابه فتح خرمشهر، برجسته و به نسل جدید معرفی شود.

وی افزود: خرمشهر پس از ۵۷۵ روز آزاد شد، زمانی که این عملیات به پیروزی رسید صدام گفت باید به فکر بغداد باشیم.

امام جمعه موقت اصفهان تاکید کرد: بعثی‌ها از داعشی‌ها پلیدتر بودند و اقدامات فجیعی در خوزستان انجام دادند، در این راستا صدام نیز شروطی را اعلام کرد و سعی داشت ایران را به پای میز مذاکره بکشانند.

وی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند: «هزینه مقاومت در برابر هزینه‌های نکبت بار سازش بسیار کمتر است، زیرا هزینه‌های مقاومت افتخارآمیز، ماندگار و ارزشمند است.»

وی گفت: سرانجام محمدرضا پهلوی و پدرش، معمر قذافی، عمرالبشیر، حسنی مبارک و صدام حسین حاکی از این است که باید آگاه بود که هزینه‌های تسلیم و سازش خفت بار است.

حجت الاسلام محمودی افزود: در عرصه میدان سرداران عزیز اسلام مانند شهید همدانی و شهید سلیمانی بودند که به یاری مردم سوریه رفتند و موجب پیروزی جبهه مقاومت شدند.

وی با اشاره به بازگشت غرورآفرین ناوگروه ۸۶ ارتش پس از ۲۲۰ روز به مرزهای وطن، اظهار کرد: ایران اسلامی با اعزام ناوگروه ۸۶ باز هم اقتدار و عزت خود را در دنیا به نمایش گذاشت و سیلی محکمی به صورت غرب و آمریکایی‌ها زد.

به گفته امام جمعه موقت اصفهان با وجود همه تلاش‌ها و توطئه‌ها آمریکایی‌ها نتوانستند کاری کنند و این ناوگروه مسیر حرکت خود را عزتمندانه طی کرد تا به دریای عمان و بندرعباس رسید.

وی با بیان اینکه مشکلات اقتصادی باید رفع شود و این مورد تاکید ولی امر مسلمین است، خاطرنشان کرد: امروز ضروری است با همدلی و همراهی مردم و همچنین همت مسئولان، مشکلات رفع شود.

محمودی با بیان روایتی از معصوم درباره افراد گناهکار در جامعه، اظهار کرد: این افراد چند گروه هستند، ابتدا افرادی که نماز نمی‌خوانند، با خدا رابطه ندارند، زکات نمی‌دهند و کمکی به فقرا ندارند، که نخستین گروه گناهکار هستند.

خطیب جمعه موقت اصفهان افزود: گروه بعدی گناهکاران افرادی هستند که شرب خمر می‌کنند، این اقدام گناه بزرگی تلقی می‌شود که دامان برخی را می‌گیرد.

به گفته وی، دشمنان در صدد آلوده کردن جامعه اسلامی و خانواده‌های مسلمان هستند. یکی از ترفندهای دشمنان به گناه انداختن مسلمانان با این روش‌های خبیثانه است.

حجت‌الاسلام محمودی گروه بعدی گناهکاران را افرادی دانست که عاق والدین هستند و گفت: این گروه به پدر و مادر خود توجهی ندارند و مورد غضب الهی قرار می‌گیرند.

وی تاکید کرد: گناه و معصیت انسان را گرفتار عذاب الهی می‌کند و برکت را از زندگی این دست افراد می‌گیرد.

اما جمعه موقت اصفهان با اشاره میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) و روز دختر اظهار کرد: هفته کرامت را ارج می‌نهیم و چه ارزشمند است که بتوانیم مقام و جایگاه این بانوی بزرگوار را درک کنیم و بشناسیم.

وی با تاکید بر زیارت حضرت فاطمه معصومه (س) خاطرنشان کرد: ائمه اطهار (ع) فرمودند حرم خواهر امام رضا (ع) حرم ما اهل بیت است. مراجع بزرگوار عظام در قم و در جوار این بانوی مکرم حضور دارند و در ملجأ شریف این حضرت دفن می‌شوند.

کد خبر 661941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.