نماز جمعه تهران به امامت آیت‌الله صدیقی اقامه می‌شود

نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهر تهران به امامت آیت‌الله کاظم صدیقی در مصلای امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد.

به گزارش ایمنا، حجت‌الاسلام علی نوری اظهار کرد: طبق برنامه ساعت ۱۰:۳۰ صبح درهای مصلی امام خمینی (ره) به روی نمازگزاران گشوده و برنامه از ساعت ۱۱ آغاز خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در بخش معرفی کتاب این هفته در نماز جمعه تهران، کتاب خاطرات مرضیه حدیدچی (دباغ)، یکی از مبارزان زن پیش از انقلاب، نوشته محسن کاظمی معرفی خواهد شد.

سخنگوی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه ادامه داد: کتاب خاطرات مرضیه حدیدچی (دباغ)، به ذکر خاطرات و جان‌فشانی‌های این بانوی انقلابی در راه انقلاب می‌پردازد تا به همگان یادآوری کند که تنها مردان، مبارزان این عرصه نبودند، بلکه زنانی بودند که مجاهدانه بر سر اعتقادات و آرمان‌هایشان جنگیدند تا این پیروزی را نصیب مردم ایران کنند. طاهره دباغ که به او لقب مادربزرگ انقلاب را داده‌اند در خاطراتش از زندان به شکنجه‌های شدید توسط ساواک اشاره کرده است.

سخنگوی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه تصریح کرد: وی پس از تحمل شکنجه‌های بسیار، به دلیل شدت جراحت‌ها از زندان آزاد شد. ساواک که از زنده ماندن او ناامید شده بود او را آزاد کرد تا مرگش طبیعی جلوه کند اما دباغ پس از جراحی و درمان به خارج از کشور فرار کرد. او در فرانسه و انگلیس در اعتصاب غذاهایی برای آزادی زندانیان سیاسی ایرانی شرکت کرد، در عربستان سعودی به توزیع اعلامیه‌های امام خمینی (ره) در میان زائران می‌پرداخت اما بیشتر فعالیت‌های او در خارج از کشور مربوط به آموزش مبارزات چریکی در سوریه و لبنان بود. در هنگام اقامت امام خمینی (ره) در پاریس دباغ محافظ شخصی او شد همچنین وظایف اندرونی بیت را نیز برعهده داشت.

حجت‌الاسلام نوری در پایان افزود: کتاب خاطرات مرضیه حدیدچی (دباغ) با ۳۰ درصد تخفیف در غرفه کتاب آدینه در ضلع شرقی شبستان مصلای امام خمینی (ره) در معرض انتخاب علاقه‌مندان است.

همچنین قرار است در حاشیه نماز جمعه، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیرکل بهزیستی استان تهران، مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه تهران، کمیته امداد امام خمینی (ره)، شهرداری تهران میز خدمت برپا کنند.

منبع: ایرنا

کد خبر 636396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.