۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۵
پمپ آب گراندفوس

پمپ های آب خانگی گراندفوس، پمپ های تک پروانه و همچنین پمپ های آب طبقاتی عمودی و افقی که به شکل تک فاز و سه فاز تولید می شوند از اصلی ترین محصولات گراندفوس موجود در ایران هستند.

مهمترین تولید شرکت Grundfos دانمارک پمپ آب گراندفوس می باشد، در سال 1945 توسط پاول دی جنسن و با هدف ساخت پمپ آب (Grundfos Water Pump) شرکت گراندفوس تاسیس شد، همواره با رویکرد تولید بهترین الکتروپمپ ها تا به حال به کار خود ادامه داده است.

پمپ آب گراندفوس GRUNDFOS یکی از با کیفیت ترین پمپ های آب بوده و در اغلب صنایع کاربرد دارد و استفاده میشود. از معتبرترین تولید کننده های انواع پمپ و بوستر پمپ ، پمپ لجن کش و پمپ طبقاتی ، پمپ آب خانگی شرکت گراندفوس GRUNDFOS می باشد. بیشتر فعالیت شرکت گراندفوس تولید پمپ خطی، کف کش و لجن کش و طبقاتی میباشد و تعداد زیادی نمایندگی در کشورهای گوناگون دارد. شرکت پمپ گراندفوس در سال 1945 احداث شد و پمپ هایی با بازدهی بالا و کیفیت عالی تولید می کند.

انواع پمپ آب گراندفوس

پمپ های آب خانگی گراندفوس، پمپ های تک پروانه و همچنین پمپ های آب طبقاتی عمودی و افقی که به شکل تک فاز و سه فاز تولید می شوند، که از اصلی ترین محصولات گراندفوس موجود در ایران می باشند که مجموعه مستر به شکل رسمی نمایندگی فروش آن را در کشور به عهده دارد.

پمپ آب گراندفوس تک پروانه

پمپ آب تک پروانه از سری پمپ های گراندفوس مکش از ته محسوب میشوند. که جهت تامین آب، تقویت فشار صنعتی، جابه جایی مایعات صنعتی و آبیاری کاربرد دارند. این پمپ ها جزو پمپ های سانتریفیوژ و تک مرحله ای میباشند. و شفت افقی دارند. و عموما شامل سری NB می شوند. در پمپ آب صنعتی گراندفوس سیستم هیدرولیک در پروانه، حوزینگ بهینه سازی شده و موتورهایی با استاندارد IE1, IE2,IE3 از ویژگی های پمپ های تک پروانه Grundfos میباشند.

  1. پمپ های زمینی گراندفوس مدل NB به منظور امور که به هد و دبی بالا نیاز باشد، استفاده میشوند.
  2. پمپ های گراندفوس زمینی سری NB به شکل کوپل غیر مستقیم (شفت غیر معلوم) میباشد و امکان پمپاژ مایعات تمیز، نرم، غیر منفجره، بدون ذرات معلق و رشته های فیبری را دارا می باشند.
  3. پمپ گراندفوس زمینی سری NB امکان استفاده در سیستم های گرمایشی و تهویه مطبوع همچون برج خنک کننده، چیلر، فن کویل، هواساز و ... را دارا میباشد.
  4. الکتروپمپ زمینی گراندفوس دارای پروانه و پوسته از جنس چدن می باشد.

پمپ آب گراندفوس

پمپ گراندفوس طبقاتی افقی

این پمپ ها به شکل ماژولار و کوچک و جمع و جور تولید میشوند و دارای ساختار گوناگون و تنظیمات بسیار زیادی میباشند. پمپ های طبقاتی افقی گراندفوس از نوع کوپله بسته میباشد و در سری CM قرار می گیرند. از مشخصه های اصلی این پمپ ها می توان به صدای کم، کارایی بالا، قابلیت تنوع در استفاده و پایداری بالا اشاره کرد. مشهورترین محصول تولیدی شرکت Grundfos پمپ سری CM می باشد. این پمپ گریز از مرکز و طبقاتی افقی میباشد که تعداد طبقات افقی با توجه به مقدار تامین آب در گونه های مختلف تفاوت دارد. جنس پمپ های گراندفوس سری CM از استیل مرغوب و خالص میباشد. که این مزیت از زنگ زدگی و خوردگی پمپ جلوگیری می کند.

مشخصات فنی پمپ آب طبقاتی افقی سری CM ، CME گراندفوس GRUNDFOS

  • سری CM , CME هر دو مدل دارای شافت سیل مکانیکی است.
  • صدای کمی دارد و فضای کمی اشغال می کند.
  • پمپ از نوع خودمکش گریز از مرکز می باشد.
  • بیشترین آبدهی: 5 تا 30 مترمکعب بر ساعت
  • بیشترین ارتفاع: 10 تا 70 متر
  • دمای سیال قابل پمپاژ: 0 تا 120 درجه سانتیگراد
  • بیشترین فشار کاری: 16 بار
  • ورودی و خروجی: 1 الی 2 اینچ
  • تکفاز: 0.37 الی 1.5 کیلووات
  • سه فاز: 0.37 الی 7.5 کیلووات
  • کلاس عایق F:
  • کلاس حفاظت:IP55
  • سرعت چرخش موتور:
    • تکفاز: 2900 دور در دقیقه
    • سه فاز: 3480 دور در دقیقه
  • استیل ضد زنگ 304
  • استیل ضد زنگ 316
  • چدن
  • مناسب سیستم آبرسانی مسکونی ، شستشو ، تهویه مطبوع و …

پمپ آب گراندفوس

آشنایی با پمپ آب طبقاتی عمودی گراندفوس

سری طبقاتی عمودی از پمپ آب گراندفوس از گروه پمپ های سانتریفیوژی خطی است که به منظور تامین آب و حل نیازهای صنعتی استفاده می شود. امروزه این دسته با سری CR به بازار معرفی می شوند که نسل جدیدی از پمپ های طبقاتی میباشند. این پمپ ها دارای قدرت بالایی میباشند و دارای طراحی هیدرولیکی بخصوصی به منظور بهینه سازی بازده مصرف هستند. پمپ های CR گراندفوس به طور معمول با چهار نوع متریال چدن، تیتانیوم و دو نوع استیل تولید می شوند. ویژگی ای که پمپ آب سانتریفیوژ خانگی و پمپ آب خانگی گراندفوس را با دیگر برندها متمایز میکند در این است که اندازه این پمپ ها از متوسط به بالا تولید می شوند و گراندفوس هرگز مدلهای کوچک همچون دیگر برندها تولید نمی کند.

پمپ گراندفوس عمودی طبقاتی CR

پمپ های سری CR گراندفوس از نوع طبقاتی عمودی هستند که به شکل در خط در سیستم آبرسانی نصب می شوند. استفاده از استیل ضد زنگ در ساخت این پمپ ها سبب مقاومت بالای آنها در مقابل خوردگی و عمر مفید طولانی سری CR گشته است. بیشترین ارتفاع پمپاژ این سری 330 متر و ماکزیمم دبی جریان 200 متر مکعب می باشد.

پمپ گراندفوس سیرکولاتور UPS200

پمپ های سری UPS200 گراندفوس از نوع خطی می باشند که در سیرکوله و یا پمپاژ آب به منظور گرمایش و تهویه مطبوع به کار می روند. این پمپ ها به شکل تک سر و دو سر (دو قلو) ارائه می شوند.

پمپ گراندفوس لجن کش SEG

پمپ های لجن کش سری SEG گراندفوس از نوع لجن کش گریندر دار می باشند که برای ساخت آنها از چدن و استیل ضد زنگ استفاده میشود. که سبب مقاومت بالا و عمر طولانی آنها گشته است. توان الکتروموتور این سری ازپمپ ها 0.9 تا 4 کیلووات و بیشترین ارتفاع تولیدی آنها 47 متر می باشد.

پمپ گراندفوس لجن کش SL1-SLV

پمپ های سری SL1 و SLV گراندفوس از نوع پمپ های لجن کش میباشند. که به منظور پمپاژ فاضلاب و گنداب استفاده میشوند. پروانه این پمپ ها در سری SL1 از نوع تک کانال و در سری SLV از نوع سوپر ورتکس می باشد. ماکزیمم دبی پمپاژ در این لجن کش ها 306 متر مکعب در ساعت و بیشترین ارتفاع پمپاژ 43 متر می باشد.

پمپ گراندفوس سانتریفیوژ سری NK

پمپ های سری NK گراندفوس از نوع سانتریفیوژ تک پروانه زمینی میباشند. که به شکل غیر مستقیم با موتور کوپله می شوند.ماکزیمم ارتفاع پمپاژ این سری از پمپ ها 160 متر و ماکزیمم دبی جریان 1300 متر مکعب در ساعت می باشد.

کد خبر 661910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.