سفر به کهکشان‌های دیگر «ناممکن» نیست

یک پژوهشگر علوم فضایی گفت: در صورتی که بشر بخواهد با تکنولوژی کنونی تنها از کهکشان راه‌شیری خارج شود بیش از صدها هزار سال در راه خواهد بود.

عمران مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به آینده صنایع فضایی و وضعیت گردشگری در این صنعت، اظهار کرد: در صنایع فضایی و به‌ویژه گردشگری فضایی بالاترین هدف دستیابی به سفرهای کیهانی است.

وی افزود: درواقع اینکه بشر بتواند بین کهکشان‌های مختلف جابه‌جا شود، بالاترین مقامی است که می‌تواند در حوزه سفرهای کیهانی کسب کند.

این پژوهشگر علوم فضایی ادامه داد: دستیابی به چنین اهدافی الزامات بسیار خاصی دارد و عملاً نیازمند تکنولوژی و دانش بسیار برتر نسبت به شرایط کنونی بشر است.

وی در رابطه با چالش‌های پیش‌رو برای دستیابی به سفرهای میان کهکشانی گفت: در صورتی که بشر بخواهد با تکنولوژی کنونی تنها از کهکشان راه‌شیری خارج شود بیش از صدها هزار سال در راه خواهد بود.

مرادی تاکید کرد: با توجه به این مسئله می‌توان گفت که دستیابی به سفرهای کیهانی و میان کهکشانی در حالت عادی برای انسان‌ها غیرممکن است.

وی در همین رابطه افزود: با این حال ممکن در آینده بشر بتواند با کمک تسلط بر گرانش، تشکیل کرم‌چاله یا ایجاد خمیدگی در فضا و زمان به این مقام دست یابد.

این پژوهشگر علوم فضایی تصریح کرد: درواقع این موارد جزو مقوله‌های پیچیده علم فضا و نجوم است که البته بسیار مهم و حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: انسان‌ها در آینده می‌توانند از طریق کسب چنین دانشی و تسلط بر گرانش، تشکیل کرم‌چاله یا ایجاد خمیدگی در فضا و زمان راه‌هایی برای سفرهای کیهانی و میان کهکشانی پیدا کنند.

کد خبر 661872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.