افزایش حمایت از شهرهای آمریکای لاتین در مبارزه با تغییرات اقلیمی

شهرهای مختلف آمریکای لاتین نظیر بوگوتا و مدلین در کلمبیا، گوادالاخارا و مکزیکوسیتی در مکزیک و لیما پایتخت پرو به‌زودی پیشرفت‌های قابل‌توجهی را در مبارزه با تغییرات اقلیمی تجربه خواهد کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، C40 که شبکه‌ای جهانی متشکل از شهرداران شهرهای پیشرو در مبارزه با تغییرات اقلیمی را در بر می‌گیرد، از افزایش حمایت‌های خود در شهرهای آمریکای لاتین همچون بوگوتا، گواداخالارا، لیما، مدلین و مکزیکوسیتی برای اعمال پروژه‌های اثربخش اقلیم‌-محور خبر داده و مدعی شده است زمینه را برای تحقق اهداف صفر انتشار کربن این شهرها تا سال ۲۰۵۰ تسهیل خواهد کرد. حمایت‌های این شبکه از شهرهای یادشده از دسامبر سال ۲۰۲۵ آغاز خواهد شد و تا احقاق نهایی اهداف بلندپروازانه آن‌ها ادامه خواهد یافت به این امید که کاهش انتشار گازهای آلاینده و موفقیت‌آمیز بودن پروژه‌های مربوط به افزایش دمای زمین، بهبود کیفیت زندگی را برای بیش از ۳۵ میلیون نفر از ساکنان منطقه به ارمغان بیاورد.

افزایش حمایت از شهرهای آمریکای لاتین برای مبارزه با تغییرات اقلیمی

کارآمدی انرژی

شبکه جهانی C۴۰ حمایت‌های خود را در قالب طراحی رویکردهای فنی و افزایش ظرفیت در شهرهای نام‌برده ارائه خواهد داد به این امید که کارآمدی انرژی و حمل‌ونقل را در آن‌ها، به‌عنوان دو مؤلفه مهم در کاهش انتشار گازهای آلاینده، بهبود ببخشد. در این راستا بوگوتا حمایت‌هایی را با هدف کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای، افزایش برابری و بهبود فراگیری شهری دریافت خواهد کرد و این در حالی است که C۴۰ از چند ماه پیش نیز پایتخت کلمبیا را در زمینه آموزش رانندگی با اتوبوس‌های الکتریکی جدید به زنان، به‌منظور افزایش پوشش مناطق کم‌انتشار در سراسر شهر تحت حمایت خود قرار داده است.

شبکه جهانی C۴۰ متعهد شده است گواداخالارا در مکزیک را در توسعه مناطقی با حداقل انتشار کربن ناشی از حمل‌ونقل و همچنین اتخاذ استراتژی‌های کارآمدی انرژی برای سازه‌های عمومی حمایت کند. لیما در پرو نیز به لطف حمایت‌های این شبکه، بخش اعظم مسیرهای دوچرخه‌سواری خود را توسعه خواهد داد، ضمن این‌که آگاه‌سازی گروه‌های آسیب‌پذیر جامعه از مزایای پیاده‌روی در رأس اهداف مدیران آن خواهد بود.

مدیران مدلین در نظر دارند تحت حمایت شبکه C۴۰، به توسعه مناطق کم‌انتشار بپردازند تا از این طریق سلامت شهروندان را تضمین کنند و این در حالی است که توسعه پروژه‌ای آزمایشی با هدف افزایش دسترسی مردم به انرژی تجدیدپذیر از طریق نصب پنل‌های خورشیدی در لیست امور اولیه شهر قرار دارد. نوسازی ناوگان اتوبوس‌رانی مکزیکوسیتی از مهم‌ترین اهداف مدیران به‌شمار می‌رود که قرار است به واسطه جایگزینی اتوبوس‌های قدیمی شهر با خودروهای الکتریکی محقق شود.

افزایش حمایت از شهرهای آمریکای لاتین برای مبارزه با تغییرات اقلیمی

کد خبر 661756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.