فرآیند «اِستری شدن» یکی از جذابترین‌ها است

یک دکترای شیمی آلی گفت: یکی از ویژگی‌های فرآیند «اِستری‌شدن» به جایی باز می‌گردد که در زمان سنتز رایحه ویژه‌ای از ترکیب ترشح می‌شود.

حمیدرضا یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به اهمیت گروه‌های عاملی «اِستر» در بین ترکیبات علم شیمی، اظهار کرد: «اِستر» یکی از ترکیبات شیمیایی است که به مرور زمان جایگاه خود را در زیرشاخه‌های مختلف از جمله سنتز و فیتوشیمی پیدا کرد.

وی افزود: امروزه پژوهشگران به این نتیجه رسیده‌اند که «اِستر» علاوه بر اینکه به طور شیمیایی سنتز شده و به وجود می‌آید در طبیعت نیز یافت می‌شود.

این دکترای شیمی آلی ادامه داد: فرآیند سنتز «اِستر» بسیار حائز اهمیت است این نوع از ترکیبات به‌واسطه هیدروالکل‌ها و در حضور کاتالیزگرهای ویژه تشکیل می‌شوند.

وی در رابطه با ویژگی‌های فرآیند «اِستری شدن» گفت: درواقع مکانیزم و فرآیند سنتز «اِستر» و تولید ترکیبات این گروه عاملی بسیار واضح و قابل درک است.

یوسفی در همین رابطه افزود: یکی از ویژگی‌های فرآیند «اِستری‌شدن» به جایی باز می‌گردد که در زمان سنتز رایحه ویژه‌ای از ترکیب ترشح می‌شود.

وی تصریح کرد: این رایحه به اعتقاد بسیاری از افراد شباهت بسیاری به بوی خوش میوه‌ها از جمله موز دارد.

این دکترای شیمی آلی با اشاره به جذابیت سنتز استرها گفت: درواقع سنتز اِستر و فرآیند «اِستری‌شدن» یکی از جذاب‌ترین و جالب‌ترین مکانیزم‌های شیمایی به‌شمار می‌رود.

وی افزود: این فرآیند همواره می‌تواند برای علاقه‌مندان به یادگیری مسائل مهم و جذاب علم شیمی حائز اهمیت و مفید باشد.

یوسفی در همین رابطه ادامه داد: درواقع افرادی که به علم شیمی اهمیت می‌دهند، می‌توانند به یادگیری و کسب آشنایی بیشتر با اِسترها بپردازند. این مبحث برای تمام مقاطع تحصیلی می‌تواند حائز اهمیت باشد.

کد خبر 661632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.