«اِستر» ترکیب محبوب استارتاپ‌ها است

یک دکترای شیمی آلی گفت: اِسترها جزو ترکیباتی هستند که فعالیت پیرامون آن‌ها موفقیت‌هایی به همراه دارد؛ علاوه بر آن پلی‌اتیلن و پلیمر نیز جزو ترکیبات کاربردی مشابه اِسترها هستند. اِسترها همچون پلی‌اتیلن‌ها بسیار مهم هستند و امروزه برای این ترکیبات بیش از ۴۰ کاربرد متنوع اساسی ثبت شده است.

حمیدرضا یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به اهمیت ترکیبات اِستری و کاربرد آن‌ها در صنایع مختلف اظهار کرد: اِسترها همواره جزو ترکیبات پرطرفدار شیمی محسوب می‌شوند و همیشه مورد توجه قرار دارند.

وی افزود: اِسترها جزو ترکیباتی هستند که فعالیت پیرامون آن‌ها موفقیت‌هایی به همراه دارد. علاوه بر آن پلی‌اتیلن و پلیمر نیز جزو ترکیبات کاربردی مشابه اِسترها هستند.

این دکترای شیمی آلی ادامه داد: پلی‌اتیلن یکی از ترکیبات مهم شیمی است که همیشه در قسمت‌های مختلف ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی در همین رابطه تصریح کرد: درواقع پلی‌اتیلن در لوله‌کشی‌ها و تانک‌های جمع‌آوری آب مورد استفاده قرار می‌گیرد و دیگر همچون گذشته لوله‌کشی خانه‌ها از جنس فلز نیست.

یوسفی با اشاره به کاربرد اِسترها در صنایع مختلف گفت: استرها همچون پلی‌اتیلن‌ها بسیار مهم هستند و امروزه برای این ترکیبات بیش از ۴۰ کاربرد متنوع اساسی ثبت شده است.

وی تاکید کرد: با توجه به این موضوع می‌توان گفت که فعالیت در حوزه اِسترها بسیار مفید و سودآور خواهد بود.

این دکترای شیمی آلی ادامه داد: درواقع افرادی که می‌خواهند در حوزه اِسترها شروع به فعالیت کنند، باید حوزه‌ای تخصصی از این مباحث را مدنظر قرار دهند و در کنار آن جنبه‌های دیگر اِسترها را مورد بررسی قرار دهند.

وی افزود: ترکیباتی همچون استر، پلی‌استر و آلدهید مشابه یکدیگر هستند و می‌توان پیرامون این موضوعات آغاز به فعالیت کرد.

کد خبر 663840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.