از افزایش سرمایه‌گذاری ایران و عربستان تا خط کشتیرانی با عمان

مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های امروز _شنبه، بیست‌وسوم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲_ را در ادامه می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مطبوعات و رسانه‌های آزاد و شفاف در هر جامعه‌ای از ارکان توسعه و دموکراسی به‌شمار می‌آید، بر این اساس خبرگزاری ایمنا مرور بر بخشی از عناوین مطبوعات کشور را به صورت روزانه در دستور کار خود دارد.

روزنامه ایران در صفحه نخست امروز خود با تیتر «افزایش سرمایه‌گذاری بین ایران و عربستان» نوشت: روز گذشته اجلاس سالانه بانک توسعه اسلامی با حضور مقامات بیش از ۵۰ کشور عضو سازمان همکاری اسلامی در جده عربستان رسماً آغاز به کار کرد.

قرار است سیداحسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان که در رأس هیأتی به جده سفر کرده است، امروز در این اجلاس سخنرانی کند. بر اساس این گزارش، خاندوزی دیدارهایی با همتایان خود از کشورهای عربستان، امارات متحده عربی، عمان و همچنین رئیس بانک توسعه اسلامی خواهد داشت.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با تأکید بر اینکه توسعه روابط اقتصادی و تعاملات تجاری ایران و عربستان، یک ارتباط برد-برد است، اظهار کرد: توافقی که میان دو کشور ایران و عربستان شکل گرفته، فرصت‌های تجارت و سرمایه‌گذاری میان دو کشور را افزایش خواهد داد.

وزیر اقتصاد در حاشیه این اجلاس در گفت‌وگو با خبرگزاری اقتصادی الشرق عربستان (وابسته به خبرگزاری بین‌المللی بلومبرگ)، تصریح کرد: سیاست رئیس‌جمهور جدید ایران بر تقویت روابط با کشورهای همسایه استوار است.

وی ادامه داد: ما دستاوردهای بسیار خوبی طی یکسال و نیم گذشته داشته‌ایم و انتظار داریم شاهد افزایش هر چه بیشتر تعاملات اقتصادی، تجارت و سرمایه‌گذاری ایران با کشورهای همسایه باشیم.

وزیر اقتصاد خاطرنشان کرد: توافقی که با وساطت کشورهای دوست میان دو کشور ایران و عربستان صورت گرفته، فرصت‌های تجارت و سرمایه‌گذاری میان دو کشور را افزایش خواهد داد.

سخنگوی اقتصادی دولت جمهوری اسلامی ایران، گفت: اعتقاد داریم توسعه روابط اقتصادی و تعاملات تجاری ایران و عربستان، یک ارتباط برد - برد است که منافع آن علاوه بر دو کشور به همه کشورهای منطقه هم خواهد رسید.

از افزایش سرمایه‌گذاری ایران و عربستان تا خط کشتیرانی با عمان

روزنامه جوان در صفحه نخست امروز خود با تیتر «دلالان خودرو ابوعطا می‌خوانند!» نوشت: کیلومتر ۱۲ جاده مخصوص، یک پارکینگ ۱۵ متری توسط شهرداری تهران برای خریدوفروش خودرو در نظر گرفته شده است، تجمع فروشندگان و خریداران مانند سابق چندان بالا نیست. خبری از بانوان نیست.

جمعیت غالب مردانی هستند که خودروهای دست‌دوم را برای فروش به این مرکز آورده‌اند. مرد میانسالی که سوئیچ یک سمند را به دست دارد، در نزدیکی در ورودی، رفت‌وآمدها را زیر نظر دارد.

هر عابر پیاده‌ای را به چشم مشتری می‌بیند و به سمت او می‌رود. پس از احوالپرسی ساده می‌گوید: «هر ماشینی که شما بخواهید باید کارشناسی شود، کافی است که خودروی مورد نظر خود را عنوان کنید تا به شما یک ماشین بی‌نظیر معرفی کنم.»

دائم با موبایل خود در حال چک کردن قیمت‌ها است و هیچ ترددی را از زیر چشم خود پنهان نمی‌کند. مدام در حال بررسی مشتریان است، با این حال هیچ مشتری‌ای را به حال خود نمی‌گذارد و در حال ارتباط‌گیری با همه است.

او در رابطه با نحوه قیمت‌گذاری خودرو می‌گوید: «این روزها لحظه‌ای قیمت‌ها را بررسی می‌کنیم. دیگر مثل سابق نیست که وقتی از خانه بیرون می‌آمدیم و تا زمان برگشت قیمت خودروها یکسان بماند. تمام واسطه‌هایی که شما اینجا می‌بینید، دائم در حال چک کردن قیمت خودرو روی سایت‌های خبری هستند. از سوی دیگر ما لحظه‌ای قیمت دلار را چک می‌کنیم، چون بخش عمده‌ای از قیمت‌گذاری‌های ما وابسته به قیمت دلار است. گاهی قیمت‌ها نزولی و در بسیاری از مواقع صعودی است، با این حال چند سایت مرجع هستند که قیمت بازار و قیمت کارخانه را اعلام می‌کنند، البته در سال‌های اخیر به لطف اینترنت و نرم‌افزارها ما گروه‌هایی را داریم که از طریق آن‌ها اعلام قیمت می‌کنیم. گاهی تصمیم می‌گیریم که اصلاً خودرویی را نفروشیم و گاهی تصمیم می‌گیریم که گروهی از محصولات را عرضه نکنیم، چون ممکن است یک روز صبر کنیم و سود فروش از ۱۰ درصد به ۴۰ درصد برسد.»

وقتی دوستانش او را صدا می‌زنند، متوجه می‌شوم اسمش، بیژن است. می‌گوید: «وقتی قیمت‌ها ثابت است و یک ثبات اقتصادی وجود دارد، سود واسطه‌گری هم کاملاً مشخص است، اما در بازار متشنج سود ما هم بسیار نامشخص است، به همین دلیل بازار با ثبات ارزش بیشتری دارد. از سوی دیگر شاید من یک خودرو را امروز بخرم و فردا مجبور باشم زیر قیمت بفروشم یا اینکه آنقدر طی ۲۴ ساعت قیمت‌ها بالا برود که فردا نتوانم جایگزین آن را تهیه کنم. وقتی خودروی ۲۰۷ شبانه گران شد، من این موضوع را دقیقاً حس کردم. بالاخره کاسبی این چالش‌ها را دارد.»

از افزایش سرمایه‌گذاری ایران و عربستان تا خط کشتیرانی با عمان

روزنامه وطن امروز در صفحه نخست امروز خود با تیتر «خط کشتیرانی ایران - عمان» نوشت: وزیر راه و شهرسازی کشورمان در دیدار وزیر حمل و نقل، ارتباطات و فناوری اطلاعات عمان از برگزاری نشست کشورهای عضو توافقنامه عشق‌آباد برای اجرایی شدن مفاد آن خبر داد و بر گسترش همکاری‌های تجاری و اقتصادی بین دو کشور تاکید کرد.

عصر چهارشنبه بیستم اردیبهشت، مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی کشورمان و سعید بن حمود المعولی، وزیر حمل‌ونقل و ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور عمان دیدار و گفت‌وگو کردند.

بذرپاش در حاشیه این دیدار درباره مذاکرات بین دو کشور و همکاری‌های آتی بر پیگیری و اجرایی شدن توافقنامه عشق‌آباد و عزم دو کشور برای اجرایی شدن آن تاکید کرد و گفت: در گذشته در قالب موافقتنامه عشق‌آباد مذاکرات مناسبی بین ایران و عمان وجود داشت. موافقتنامه عشق‌آباد بین کشورهای ترکمنستان، ازبکستان، عراق، ایران و عمان منعقد شده که موافقتنامه راهبردی است. از این رو، توافق شد در سطح وزرای این اعضا یا در ترکمنستان، یا در ایران و حتی در عمان نشستی برگزار شود تا آخرین توافقاتی که در نشست‌های قبلی انجام شده است را برای اجرایی‌تر شدن پیگیری کنیم.

وزیر راه و شهرسازی گفت: با وزیر حمل‌ونقل و ارتباطات عمان با محوریت فعالیت‌های بندری، اقتصادی و تجاری توافقات خوبی انجام شده است. از این رو مقرر شد ۲ کشور با محوریت بندر شناس در عمان و بندرعباس در ایران بتوانند فعالیت‌های خود را گسترش دهند.

وزیر حمل و نقل، ارتباطات و فناوری اطلاعات عمان بازدیدی از بندرعباس و چندین بندر جنوبی کشورمان داشت و در این جلسه اظهار کرد: ظرفیت‌های خوبی در بنادر ایران موجود است و از این رو باید هرچه سریع‌تر روابط اقتصادی و دریامحور بین دو کشور توسعه یابد.

بذرپاش ادامه داد: به‌زودی این توافقات به مدیران بنادر جنوب دو کشور ابلاغ خواهد شد و در تلاش هستیم همکاری‌های اجرایی هرچه سریع‌تر آغاز شود.

وزیر راه و شهرسازی کشورمان ضمن اعلام آمادگی ایران برای سرمایه‌گذاری در بنادر عمان و توسعه حمل‌ونقل و زیرساخت‌ها گفت: با وزیر حمل‌ونقل و ارتباطات عمان موافقت شد تا موافقتنامه‌های قبلی هر چه سریع‌تر عملیاتی شود و همچنین درباره سرمایه‌گذاری در بنادر عمان پیشنهاداتی از طرف ایران ارائه شد و در مقابل نیز کشور عمان پیشنهادهایی برای سرمایه‌گذاری در بندر چابهار داشت که که منتظر پیشنهادهای قطعی کشور عمان هستیم. ما اعلام کردیم آماده همکاری با کشور عمان و میزبان سرمایه‌گذاری آنها هستیم.

از افزایش سرمایه‌گذاری ایران و عربستان تا خط کشتیرانی با عمان

روزنامه قدس در صفحه نخست امروز خود با تیتر ««عصای سحرآمیز» مقهور موشک‌های مقاومت» نوشت: گروه‌های مقاومت فلسطینی در واکنش به سیاست ترور رژیم تروریست اسرائیلی، روز گذشته موج جدیدی از حملات موشکی علیه شهرک‌های صهیونیست‌نشین را آغاز کردند.

این اقدام ساعتی پس از شهادت احمد ابودقه، معاون فرمانده نیروی موشکی گردان‌های سرایا القدسِ جهاد اسلامی انجام شد که در بمباران خانه‌اش در خان یونس در جنوب نوار غزه به شهادت رسید.

روزهای اخیر ارتش رژیم صهیونیستی در عملیاتی با نام سپر و پیکان حملات ناجوانمردانه‌ای را برای ترور رهبران جهاد اسلامی فلسطین در نوار غزه آغاز کرده است که در پی آن تاکنون ۶ تن از رهبران این جنبش به شهادت رسیده‌اند. در مقابل اتاق مشترک گروه‌های مقاومت عملیات انتقام آزادگان را کلید زده و حملات موشکی موفقی را علیه اشغالگران انجام داد.

از زمان آغاز حملات جنایت‌کارانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه، تاکنون ۳۱ نفر شامل ۶ کودک و سه زن به شهادت رسیده و بیش از ۱۰۰ نفر زخمی شدند. در سوی مقابل از زمان شروع جنگ حدود ۸۶۶ موشک از غزه به سمت فلسطین اشغالی شلیک شده است.

اما درگیری چهار روز اخیر میان مقاومت فلسطین و رژیم اشغالگر از چند بعد دارای اهمیت است. نخست اینکه برای اولین‌بار از زمان شروع جنگ غزه موشک‌های مقاومت به غرب قدس اشغالی رسید. بر این اساس موشک‌های مقاومت بیت شمیش در قدس و جبال یهودا در الخلیل و چندین شهرک در بیت لحم را هدف قرار داد همچنین چندین موشک به سمت تل‌آویو شلیک شده است.

از افزایش سرمایه‌گذاری ایران و عربستان تا خط کشتیرانی با عمان

کد خبر 660894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.