رایگان شدن حمل‌ونقل عمومی در بریتیش کلمبیا

ساکنان سامرلند ایالت بریتیش کلمبیای کانادا طی یک پروژه آزمایشی از طرح جدید رایگان شدن حمل‌ونقل عمومی برخوردار خواهند شد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در راستای تشویق عموم مردم به استفاده از حمل‌ونقل عمومی و کاهش وسایل‌نقلیه تک‌سرنشین در خیابان‌های شهر، ساکنان سامرلند می‌توانند طی یک طرح آزمایشی یک‌ساله با نشان دادن کارت شناسایی معتبر که نشان می‌دهد اهل این شهر هستند به‌صورت رایگان از خدمات سیستم حمل‌ونقل عمومی شهر در بعضی از مسیرها بهره‌مند شوند. دانش‌آموزان بین ۱۳ تا ۱۸ ساله شهر نیز برای دسترسی رایگان به خدمات حمل‌ونقل شهر باید یک شناسه دانش‌آموزی دریافت کنند. سازمان حمل‌ونقل شهر اعلام کرده است که این طرح در وهله کنونی تنها در یک مسیر البته پرتردد اعمال خواهد شد و تردد در بقیه مسیرها مستلزم پرداخت کرایه به‌میزان قبل است.

رایگان شدن حمل‌ونقل عمومی در شهر کانادایی

شهردار سامرلند تأکید کرد که ساکنان شهر با این طرح می‌توانند در عین دسترسی به خدمات ضروری، مبلغ کرایه اتوبوس خود را پس‌انداز یا برای برطرف کردن نیازهای دیگر هزینه کنند. وی مطرح کرد که طرح یادشده اصل «دسترسی به جابه‌جایی حق همه مردم است و حمل‌ونقل عمومی در راستای منفعت جامعه قرار دارد» را که در سطح کشور جاری است، تقویت می‌کند.

یکی از اعضای شورای شهر سامرلند نیز تصریح کرد که هدف از این طرح تشویق مردم به استفاده از خدمات حمل‌ونقل عمومی است و اجرای آن تنها به پول مربوط نیست، در اصل آنچه مد نظر قرار دارد محیط زیست است که باید مورد توجه ویژه‌ای قرار بگیرد.

سامرلند قصد دارد نتایج این پروژه آزمایشی را برای تعیین امکان اجرای طرح‌های مشابه در سایر جوامع سراسر استان بریتیش کلمبیا ارزیابی کنند.

رایگان شدن حمل‌ونقل عمومی در شهر کانادایی

کد خبر 660576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.